Beginner 1ste helicopter eagle rcp ?

• Topicstarter Topicstarter jelle_bossaert
  • Startdatum Startdatum
J

jelle_bossaert

Guest
Zou willen starten met heli vliegen en na hier al een en ander zitten lezen en ben tot besluit gekomen om voor een 4 kanaals FP heli te gaan. Had de e-sky honey bee en de walkera 4g1 in gedachte en dus naar de plaatselijke winkel geweest. Deze had deze modellen niet en vertelde dat de rcp eagle een heel goede heli was heeft iemand daar ervaring met?
Koop liever een heli bij dealer dicht in buurt ipv internet heb al ervaring met auto's en altijd hadig als er ernstsig probleem was dat naar dealer kon gaan.

RCP-Racinghttp://www.rcp-racing.nl/home.html?lang=nl&target=d79.html&lmd=39667.681505

groeten Jelle

Niet verstandig om een onbekend merk aan te schaffen.
Of hij moet 1 op1 compatible zijn met de meer gangbare heli's

Belangrijkste is namelijk dat je snel en makkelijk aan onderdelen kunt komen.
Ook heb je met de meer gangbare modellen een gigantische knowledge base op internet.

beginner heli

ben vandaag maar naar enkele andere dealers gegaan en deze verkochten volgende modellen:

e-flite: Blade CP+ RTF Electric Micro Helicopter
E-flite - Advancing Electric Flight - Product Search
thunder tiger: mini titan E325
Thundertiger Europe: Mini Titan E325
Robbe: spirit fun RTF
ROBBE Austria

Zouden jullie een van deze aanraden in combinatie met en FSM? Aangezien er idd niet te veel te vinden is over RCP zou deze laten wegvallen. Deze zijn wel CP dus doen of afblijven ... Naar welke gaat jullie voorkeur uit?

Gr Jelle

Kan niet in je portomonaie kijken, maar als je ze allemaal kunt betalen zou ik direct voor de ThunderTiger Minititan gaan.
Mooie 450 size helicopter die waardevast is en zijn kwaliteit heeft bewezen.

Als je echt wilt starten met 0,0 ervaring, is het toch fijner om te beginnen met een FP heli.

Ik was ook eigenwijs, en heb gelijk een Trex 450 aangeschaft (ik dacht, het lukt me wel). Na deze goed na een stomme fout in de kreukels te hebben gevlogen, heb ik een walkera 4#1 aangeschaft. Deze was inclusief extra accu en "crash" set nog goedkoper dan de totale schade die ik aan de trex had.

Na het oefenen met de FP heli, heb ik weer de gerepareerde trex gepakt, en ben daar weer mee begonnen met vliegen. Door dat ik geoefend heb voelde dat gelijk al vertrouwer aan. (ook vliegt de CP veel beter als de FP, waardoor deze weer makkelijker vliegt, je bent dus al wat gewend)

Dus als je met een FP heli maar een paar crashes kan voorkomen, dan heb je het geld er als het ware al uit. Ik heb mijn FP via een internet winkel in NL gekocht. Werkt perfect :D

Groetjes Keith

Leuk voor in de zomer, maar met het winterweer in aantocht ga je daar weinig mee buiten vliegen ;)

geldt voor alle 400+ size helis neem ik aan.

Anders moet je en Walkera 4#3B nemen, een micro FP voor binnen.

De 4#3B is idd een erg leuk dingetje. Ik heb 'm ook sinds van de week. Het enige probleem is dat deze vrij lastig te vliegen is, erg nerveus. Dus voor een beginner is het wel wat lastig. Ik heb hem gewoon voor de fun er bij gekocht. Wel leuk door je huiskamer vliegen. :D

Zo'n FP wat styreta voorstelt is idd leuk om mee te beginnen. Het is vrij crash vast en goedkoop om mee te starten.

Wel is het zo dat met het vliegen met zo'n FP echt behoorlijk wind stil moet zijn, anders wordt het vliegen echt vrij lastig.

geldt voor alle 400+ size helis neem ik aan.

Nou, ik denk dat ik met mijn Trex450 wat vaker buiten zal vliegen dan iemand met een FP'tje.
Dei Trex houdt het wel bij windkracht 3, dat zou ik niet proberen met je FP.

wat is eigenlijk het verschil tussen de robbe spirit fun en de thunder tiger mini titan? Zijn dit beide kwalitiatieve goede helicopters of steekt een van beide er boven uit? Om leren vliegen zijn ze beiden even geschikt kwa moeilijkheidsgraad?

@FranDaMan: waarom uw voorkeur uit naar de thunder tiger?

probleem is dat zal moeten kiezen tussen één van beide
in albatros staat de thunder tiger aan 349 excl oefenkruis en FSM
in baillien staat de spirit fun voor 339 incl oefenkruis en FSM

persoon in baillien wist me ook te vertellen dat de carboon beter was als de robbe?

de meerprijs van de thunder tiger zou ik deze terug verdienen aan duurdere onderdelen van robbe als voor robbe zou gaan?

Kijk even goed wat er allemaal bij zit en wat je er zelf nog los bij moet aanschaffen om hem vliegklaar te krijgen.
De miniTitan is een van de beste 450 heli's op de markt (en duurdere) en niet te vergelijken met Bijv. de Robbe spirit fun m.i.
Verder worden beide heli's uitgebreid besproken op dit forum.
Dus als je even de zoekfunctie gebruikt kan je hier enorm veel info vinden over zowel prijzen als benodigdheden.

Lees ze en Succes.
Eric

Zoals Eric al zei is de mintitan een klasse beter dan de andere. Daarom zou ik voor de minititan gaan als het budget het toelaat.

Maar de andere zijn waarschijnlijk complete sets met alles erop en eraan.
De Minititan zul je waarschijnlijk zelf nog moeten voorzien van een ontvanger en een zender. Dan ben je toch al minimaal een 200 euro verder.

De mini titan voor 349 is ook een all in pakket heeft juist geen oefenkruis en FSM, de zender die er bij zit is de sky master T4 met TG6100M gyro. dus een 4 kanaals zender en bij de robbe zit een 6 kanaals computer zender, oefenkruis en FSM. Daarom dat twijfel of de zender wel oké is van de mini titan

Thundertiger Europe: Mini Titan E325 RTF
Helicopters Elektro

Laatst bewerkt door een moderator:
Die zender is dus echt 3x niks.
Jammer om z'on mooie heli daar mee te moeten vliegen :mad:

Is de zender die bij de spirit fun zit van even slechte kwaliteit?

Ik kan alleen maar zeggen dat als ik moest kiezen, ik een ARF kit zou kopen met inderdaad een DX6i.

Hallo,

Ja de zender van de Robbe spirit fun is redelijk waardeloos te noemen. Bij mij heeft hij het zo'n 18 vliegsessies volgehouden. Daarna ging er vanalles mis en na zo'n beetje alles vervangen te hebben (zie mijn andere draadje) bleek het gewoon de zender te zijn.Toen ik naar de winkel ging werd deze ook direct omgewisseld vanuit een grote stapel met reserve zenders (viel wel mee, maar toch vreemde gewaarwording) ik heb toen gelijk bedankt en een mx12 aangeschaft. Nu zo'n 20 sessies verder en nog geen spijt van.....

Voor mij was de Robbe Spirit Fun mijn eerste Heli en kan er inmiddels goed mee vliegen. Vind het een fijn ding, maar merk dat ik inmiddels aan wat anders toe ben. De startkit is een goed begin alleen de zender en de gyro zijn niet kwalitatief. (daarnaast is de bijbehorende lipo inmiddels ook al twee keer vervangen.....)

Suc6!

Back