beginner en voorstellen

• Topicstarter Topicstarter handymik
  • Startdatum Startdatum
H

handymik

Guest
Hallo , ik ben Mike uit IJmuiden, en wil beginnen met modelvliegen.
Ben al jaren aan het twijfelen, maar nooit echt èèn aangeschaft.
Ben nu bezig met rondkijken over wat wel en niet kan/moet, wat is er te koop en wat wil ik !
Heb ergens gelezen dat je bijv. geen tweede hands spullen moet kopen, is dit waar ? of alleen van een bekende ?
In Spaarnwoude wezen kijken, en meteen weer verslaafd geraakt om ook zelf zo`n vlieguig te hebben !
Alvast bedankt voor ieder die mij verder kan helpen !

welkom op het forum mike!

Ik ben begonnen met een robbe charter, die was tweedehands en met tweedehands heb ik gemerkt dat hij meestal niet perfect is.
Het hangt af van wat je wil. wil je een vliegtuig met/zonder rolroeren. zonder vliegt makkelijker voor een beginner. en met rolroeren vliegt leuker voor later.
je kan ook bij de club eens gaan kijken. Vragen aan de instructeurs met welke vliegtuigen ze het liefst les geven
en ik raad je aan een computer zender te nemen vanwege de vele goede opties die erop zitten.
En veel plezier met je nieuwe hobby :wink:

en probeer ook eens de zoeken knop (boven) en hou alles heel hé

Mike,
Met tweedehands spullen op zich is niets mis mee .... het grootste probleem is alleen hoe beoordeel je (als niet deskundige) de kwaliteit .... en vooral wat is de historie van het toestel en/of de apparatuur .....

Doet iemand het weg wegens tijdgebrek of omdat het eigenlijk versleten is ...thats the question....

Binnen een club is vaak wel bekend wat er te koop staat, en in in welke staat ... met een redelijke "onpartijdige" beoordeling van de mede clubleden inzake het te vekopen "object" ...

Lees eens losjes door het beginnersforum. Informeer bij de club waar je gaat vliegen met welke radio en vliegtuig zij goede les-ervaring hebben en koop dat.

Back