Beginner: Gws mini Dragonfly? Of Walkera HM036?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Beste mede modelbouwers,

Een vriend van mij wil ook beginnen met de helihobby, en ik wou hem wat raad geven. Hij was van plan een erg degelijk FP helicopter te kopen, de gws mini dragonfly, met pha300 mixerboard en de beste (brushed) setup. kon hij vinden (2de hands), met lipo erbij komt dat ongeveer op 250€.

Ik ben ook met dezelfde DF begonnen en ik vond het goed, perfect nose in mee leren hooveren en rondjes vliegen, zelfs in de garage. wel in totaal zo'n 350-400€ voor gegeven en misschien vond ik dat wel wat duur, heb nu alleszins veel meer plezier met men tt mini titan 3D helicopter.

Nu vroeg ik me dus af is het mss niet interessanter voor hem om de walkera dragonfly hm036 te kopen, dat is ongeveer dezelfde prijs maar dan zit je wel met een riemaangedreven staart, collective pitch, ook lipo, brushless, inclusief zender enzovoort. ik weet eigenlijk niet hoe goed of slecht hij vliegt vergeleken met die zeer degelijke fp van gws.

http://www.rcvliegshop.nl/product_info.php?cPath=23&products_id=127

het is maar jah nu ik met die mini titan vlieg heb ik zo het gevoel dat die DF nogal veel gekost heeft voor wat het is, zeker als je dan ziet dat walkera voor dezelfde prijs een zelfverklaarde 'trex bloedvariant' verkoopt. met die gws heb ik wel enorm veel plezier en mooie vluchten gehad.

wat denken jullie hierover?

P.S. jullie zullen misschien zeggen begin met een HM04, maar dat is naar mijn bescheiden mening niet echt de helicopter om mooie grote stabiele rondjes mee te gaan vliegen op het veld buiten. het is de bedoeling dat ie goed stabiel vliegen kan en dat er mooi vliegplezier mee te beleven valt voor de beste prijs.

mvg, djorkaef

op het forum van de rcvliegshop zijn er een aantal bezitters van de 36, misschien dat je daar wat info kan krijgen van de mensen die r ook echt mee vliegen...

ik heb zelf een df36 al een flinke tijd, vliegt lekker stabiel maar is zeker geen t-rex verwant. voor het geld een leuk ding.. als je al kan vliegen. Ermee te beginnen lijkt mij geen goed idee, crashes zijn erg duur. een dragonfly is een veel betere keuze als eerste heli, niet de df04 maar de gws versie dus. de zender van de df36 (en de ontvanger) zijn ook nog eens zeer slecht, het bereik kan zo wegvallen. dus die dienen ook weer vernagen te worden door een betere zenderset, wordt dan toch weer aardig duur voor wat je krijgt,

gws dragonfly/honeybee of vergelijkbaar -> t-rex/titan/x-400 of vergelijkbaar is in mijn ogen de beste manier om helivliegen te leren.

waarom zou dat met een walkera hm04 niet kunnen je weet het pas als je het zelf heb geprobeert.

waarom zou dat met een walkera hm04 niet kunnen je weet het pas als je het zelf heb geprobeert.

Ik heb ze allebei gehad, en moet zeggen...er is toch wel een behoorlijk kwaliteitsverschil.

Maar het prijsverschil verantwoordt dat niet echt meer, vroeger kostte de GWS DF 300 €, maar toen waren er nog niet veel concurrenten, intussen heb je de goedkope Walkera's en consoorten, mindere kwaliteit maar het grote prijsverschil maakt ze toch interessant hoor. Ik vind persoonlijk 250 € veel geld voor een GWS tweedehands, heb mijn brushless gekocht, inclusief 3 lipo's voor 150, samen met een schoendoos vol spares...en ik had nog een volledige brushed staan met spares.

Helaas is alles waarschijnlijk verkocht in onderdelen, laatste onderhandelingen zijn bezig.

Het nadeel van Walkera is dat je'm niet kan vliegen met een eigen zender, enkel met de Walkerazender. Bij E-Sky is dat minder een probleem.

Mijn advies : als je een goeie tweedehands set kan aankopen voor pakweg 150 €, ga dan voor de GWS, maar meer zou ik er niet aan geven. Dan zou ik voor een E-Sky Honeybee gaan, ofwel voor de opvolger van Walkera, de 4G1 of zoiets, met alu rotorkop die op 1S lipo vliegt...

Back