(beginner) heeft hulp nodig

• Topicstarter Topicstarter michel1969
  • Startdatum Startdatum
M

michel1969

Guest
hallo allemaal ik heb een bootje gekocht voor 10€ en dacht daar kan ik het wel mee leren.

maar het bootje was niet af er is ook geen zenderset bij gen snelheidsregelaar.

nu is de vraag omdat ik hem toch wil proberen te laten varen:
er zit een soort roerservo bij (zie foto) waar voor dient de:
rode;
gele;
zwarte;
bruine;
groene;
grijze;
kabel?

en is er al iemand die toevallig ook deze black bird viper in bezit heeft?

ik zou anders een andere optie willen doen en dat is een normale servo plaatsen voor het roermechanisme (als ik weet hoe dat systeempje werkt)

wie oh wie kan mij er mee helpen???

de foto's

DSC_0094Small.jpg

DSC_0091Small.jpg

DSC_0089Small.jpg

DSC_0090Small.jpg

DSC_0092Small.jpg

DSC_0093Small.jpg

groetjes michel

hallo,

een normale servo heeft 3 kabels die je met een stekkertje in de ontvanger duwd.
ik zou een zenderset kopen waar servo's bij zitten. en dan noch een regelaar.

Niels

Laatst bewerkt:
nou ik heb even gekeken wat ik aan servo's en ontvangers heb en ook de zender die ik ervoor wilde gaan gebruiken.

hier de foto's

deze zender en ontvanger wil ik gaan gebruiken?

DSC_0097Small.jpg

en zou ik deze set ook samen kunnen gebruiken ???

DSC_0095Small.jpg

de servo's zijn allemaal uitgerust met deze stekkers, maar wat voor een soort stekker is dit en kan er ook stekkertjes bij kopen die in mijn robbe economic ontvanger geplaatst worden????

DSC_0100Small.jpg

ik weet dat het ouwe meut is maar ik heb niet zo'n dikke beurs dat ik alles kan gaan kopen en dit heb ik liggen.

zie jullie reacties tegemoet

Hallo Michel,

Te oordelen naar de koffer is de boot zo'n 50 cm lang.
De motor die er in zit is een kleintje voor dit formaat boot, racen zal 'ie daarmee zeker niet...
Als je deze aandrijving (voorlopig) wilt blijven gebruiken, moet je weten op hoeveel batterijen de boot oorspronkelijk werkte (waarschijnlijk 4-6 penlights) om de motor niet te zwaar te belasten. (er zit geen waterkoeling op, dus bij overbelasting gaat 'ie rap in rook op...)

Om 'het te leren' is er niks mis mee, je moet alleen niet te veel verwachten; de romp is van vrij dik en zwaar plastic, daardoor moet alles wat erin komt zo licht mogelijk zijn.

Zoals Niels al zei, heb je een zender/ontvangerset met een servo (bij voorkeur een miniservo i.v. m.het gewicht) en een regelaar nodig.

Daarnaast een setje batterijen, dat kunnen 4 of 5 (goede) penlights zijn, of sub-C cellen (die waarschijnlijk aan de zware kant zullen zijn met 50 gr per stuk) of een Lipo (het lichtst, maar ook iets duurder, ook doordat de regelaar geschikt dient te zijn voor Lipo's.

Op eBay heb ik goede zendersetjes gezien vanaf zo'n €30,00 bijvoorbeeld hier:
Compa X-3 FM - GB-Modellbau
Da's dan zonder (mini)servo, maar die kun je bij dezelfde shop meebestellen.

Neem anders eens contact op met de jongens van modelbouwvereniging "De Nijverheid" in Hengelo, daar zit een boel kennis en ervaring op botengebied.

Voor de oudere spullen, die je hebt, zijn verlopen verkrijgbaar, vraag ernaar bij bovenstaande vereniging, of bij een goede modelbouw winkel (2BrothersRC Bussum b.v.).

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Een zoontje van iemand hier in de friese vaargroep heeft zo'n (soort) bootje. gaat zeker niet hard, eerder vrij traag. Een speedboot is het in ieder geval bij lange na niet..
Om te oefenen is het natuurlijk leuk, maar denk dat je er gauw op uit gekeken raakt.

Ik weet niet hoe dik te beurs is, maar er staan ook zo nu en dan gecko's te koop voor 150 euro. Deze bootje zijn van goede kwaliteit en flink snel. Zijn rond de 35 cm lang. Misschien een idee voor een stap hoger, mocht het varen bevallen

grtz jurriaan

er staat een leuke mini fountain te koop op marktplaats.
ander motortje er in en je heb een zeer leuk beginner'e bootje.

het bootje wat je hebt is niks mee te doen.. je ken hem ombouwen tot prof bestuuring maar dat is dan ook echt alles.

een vriend van mij heeft er 1 gehad maar er is echt niks mee te doen als ie namelijk 5 km/h harder gaat dan kantelt de boot om.

greetz jaimy

Back