Beginner! Keuze auto

• Topicstarter Topicstarter Wouter1975
  • Startdatum Startdatum
W

Wouter1975

Guest
Hallo Allemaal,

Om te beginnen iets over mezelf: Ik ben wouter bouwjaar 1975 (zoals de naam hier al aangeeft). Ik wil graag beginnen met de RC auto hobby.
Ik zal dit puur hobby-matig gaan doen en hooguit eens met wat vrienden voor de fun een race houden. Ik zoek dus geen top (race) auto maar ik wel een beetje snelheid.

Ik heb me reeds een beetje georienteerd en zit eigenlijk nog maar met 1 keuze. Nitro of Electrisch. Nitro heeft als voordeel dat je bijna eindeloos kan rijden (als je genoeg benzine mee neemt en een paar extra accu's) Elektrisch heeft voor mij het voordeel dat er geen lawaai bij komt (minder in elk geval dan Nitro) waardoor ik in de straat kan rijden.

Wat betreft sleutelen aan een eventuele Nitro zie ik geen enkel probleem omdat ik behoorlijk technisch aangelegd ben en vroeger ook veel sleutelde aan allerhande brommers.

Wat zijn de auto's waar ik mijn oog op heb laten vallen en jullie mening, tips en adviezen graag over zou willen.

Electrisch:
De traxxas Bandit (al dan niet in VXL variant ivm later tunen op snelheid)
(rtr ongeveer 225 voor de normale versie, zonder accu's en lader)

Vind de auto er goed uit zien is een mooie snelle auto met een relatief normale 3600 maH accu.

Nitro:

De HPI Nitro MT2 3.0 (rtr ongeveer 325 zonder gloeiplug etc)
standaard al snelle auto van een naar wat ik heb gelezen goed merk.

Ik weet dat de Traxxas slechts 2WD is maar ga je dat verschil ook echt merken?

Ik wil er om te beginnen eigenlijk niet meer aan uitgeven dan €450 all-in dus in het geval van een nitro auto alles erbij zoals gloeiplug etc

Graag jullie mening cq adviezen: (alvast bedankt voor reacties :D)

Als er natuurlijk binnen mijn budget betere auto's te koop zijn dan hoor ik dat graag :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Wouter, ik ben ook pas voor het eerst begonnen, heb een 2dehands HPI Nitro RS4 MT2 gekocht.

Heb er tot op heden veel plezier aan beleefd en is er leuk om te rijden voor het eerst!
En dat voor een stuk minder als jij wilt uitgeven maar dat moet je uiteraard zelf weten!

Ik zelf ben express begonnen met een 2dehands auto'tje om te kijken wat ik er zelf nou daadwerkelijk van vond en hoe het mij af ging! Tis goed bevallen en we gaan vrolijk verder!

Succes met je zoektocht naar je ultieme RC Auto! :D

Na een tijdje verder gezocht te hebben, is mijn oog gevallen op toch eletro en dan specifiek:

de Traxxas The Rustler® VXL. Het valt me op dat prijsverschil enorm is als je een dergelijek auto uit Amerika importeerd. Iemand hier ervaring mee???

goede accu met lader erbij (om te beginnen NiMh) dan rijdt een dergelijke auto afhankelijk van de accu al 35 tot 45+ mph iets wat me om te beginnen al zeer hard lijkt (toch ruim 70 km/h)

Ik vervolg mijn topic wel in het elektro deel aangezien ik helemaal fan van de traxxas auto's en dan met name de elktro begin te worden

deze mag dicht

ik heb een Esavage en ben zeer te vreeden al vreet die meer stroom dan een boor of of zaag op accu maar ja die gaan ook geen 69 KM

Wat is dat nu voor een vergelijking:?: Natuurlijk is de accu van een boormachine minder snel leeg dan die van een auto; die van de auto gebruik je namelijk continu. Die van de boormachine niet.
En een standaard E-Savage haalt trouwens geen 69 km/u ;)

kijk eens bij conrad.nl daar hebben ze volop aanbod voor 450.- ;)

Hallo Allemaal,

Om te beginnen iets over mezelf: Ik ben wouter bouwjaar 1975 (zoals de naam hier al aangeeft). Ik wil graag beginnen met de RC auto hobby.
Ik zal dit puur hobby-matig gaan doen en hooguit eens met wat vrienden voor de fun een race houden. Ik zoek dus geen top (race) auto maar ik wel een beetje snelheid.

Ik heb me reeds een beetje georienteerd en zit eigenlijk nog maar met 1 keuze. Nitro of Electrisch. Nitro heeft als voordeel dat je bijna eindeloos kan rijden (als je genoeg benzine mee neemt en een paar extra accu's) Elektrisch heeft voor mij het voordeel dat er geen lawaai bij komt (minder in elk geval dan Nitro) waardoor ik in de straat kan rijden.

Wat betreft sleutelen aan een eventuele Nitro zie ik geen enkel probleem omdat ik behoorlijk technisch aangelegd ben en vroeger ook veel sleutelde aan allerhande brommers.

Wat zijn de auto's waar ik mijn oog op heb laten vallen en jullie mening, tips en adviezen graag over zou willen.

Electrisch:
De traxxas Bandit (al dan niet in VXL variant ivm later tunen op snelheid)
(rtr ongeveer 225 voor de normale versie, zonder accu's en lader)

Vind de auto er goed uit zien is een mooie snelle auto met een relatief normale 3600 maH accu.

Nitro:

De HPI Nitro MT2 3.0 (rtr ongeveer 325 zonder gloeiplug etc)
standaard al snelle auto van een naar wat ik heb gelezen goed merk.

Ik weet dat de Traxxas slechts 2WD is maar ga je dat verschil ook echt merken?

Ik wil er om te beginnen eigenlijk niet meer aan uitgeven dan €450 all-in dus in het geval van een nitro auto alles erbij zoals gloeiplug etc

Graag jullie mening cq adviezen: (alvast bedankt voor reacties :D)

Als er natuurlijk binnen mijn budget betere auto's te koop zijn dan hoor ik dat graag :D[/quote]

Een goede vriend van mij stopt met modelauto's
En verkoopt alles voor MIN. 300 euro

-3 losi's xxx-s
-1yokomo
-1tamiya
zijn nog in orde
met 2 zenders er bij en batterijen enz
kijk op de foto's
1losi is uitgerust met volledige alluminium rode kit
+hij is ook volledig in graphite(zeer licht dus)
patriot regelaar van nosram
zender en ontvanger van accoms
heel veel reserve onderdelen
geintereseert? bel 0479949018

Foto uitvergroting
Foto uitvergroting
Foto uitvergroting
Foto uitvergroting
Foto uitvergroting
Foto uitvergroting
Foto uitvergroting
Foto uitvergroting