beginner, maar wel een goede zender

• Topicstarter Topicstarter florisvlieg
  • Startdatum Startdatum
F

florisvlieg

Guest
Hoi allemaal,

ik begin zonder een meter gevlogen te hebben. Heb wel wat budget.

ik zou willen gaan voor de Futaba T8FG, vraagje....
kan ik deze ook gebruiken op mijn computer met een simulatie pakket? van voor een SIM zouden jullie dan adviseren.

verder is mijn ook gevallen op de hele;

Align TRex 450 Pro SuperCombo OF,

Align Trex 500 ESP Super Combo

wat zouden jullie hiervanzeggen? waar moet ik in het bijzonder op letten?

elke reactie is welkom,om een goede keuze te kunnen maken.

Zelf heb ik een ff10, zelf nog geen problemen met deze zender gehad.

Verder, qua heli moet je even kijken waar je gaat vliegen.
Moet je echt buiten vliegen, kun je beter voor de 500 gaan. groter is altijd stabieler, om te leren is dat beter.
Nadeel is wel dat crashes duurder zijn.

Heb je een locatie waar wind niet zo'n invloed heeft, kan de 450 ook uitkomst bieden. Alleen zijn deze gewoon wat windgevoeliger. windkracht 3 kan er echt nog wel mee, maar als beginner is het niet handig

En ga je alleen leren vliegen, of ga je bij een club?
heb je al een sim?

welkom bij de club:mrgreen:

Neen, heb nog geen sim.

werkt de T8fg met Phoenix? kun je dan met de eigen zender op de computer simuleren?

mischien niet echt helpend voor jou ....

maar, ik heb de "esky belt CP v2" (450 size), ik heb de esky usb zender gekocht (hoeven geen batterijen in, scheelt je erg veel zender lipo's (neem ik aan bij futuba), en ik heb gewoon de hele realflight suite van de bekende internet sites (voor mensen die weten wat torrents is en het ook willen...... PB....)

het werkt perfect, en je hebt totaal kosten voor simmen: 21,76 (esky "sim" inclusief pakketpost verzending toen ik hem kocht)

realflight is echt goed (ik heb nu geupdate naar G4.5, als ik de hele suite had moeten kopen ben je echt tegen de €300 kwijt...)

ik hoop dat je hier iets mee kunt.

mvg adriaan

Over de heli's durf ik niets te zeggen, met beiden heb ik geen ervaring.

Wat ik je wel kan vertellen is dat elke hedendaagse zender aan te sluiten is op de betere sims, Phoenix, Reflex, RealFlight (G5). Hiervoor heb je in het geval van Futaba een verloopkabeltje nodig. Deze zijn voor een paar euro verkrijgbaar.

Veel plezier met simmen!

Back