beginner met beschadigd vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter s8ten
  • Startdatum Startdatum
S

s8ten

Guest
Ik wil gaan beginnen met rc vliegtuigen nu heb ik een vliegtuig gekocht maar deze is beschadigt geraakt tijdens het vervoer. Nog maals ik ben echt een beginner dus plz een beetje simpele uitleg,

http://www.fxptools.com/vlieg/

hier staan de foto's

gr s8ten

Twee dingen:

Je kunt het relatief eenvoudig repareren door een stukje oracover (of een variant er van) te kopen, en dit er gewoon als een 'lapje' overheen te strijken. Net zoals je een gat in een fietsband zou repareren. Dit is misschien niet de meest mooie oplossing, omdat je precies de zelfde kleur vast niet kunt krijgen. Op www.hobbyin.nl staat evt wel een handleiding over hoe je het er op moet strijken.

Als ik zo naar het model kijk, lijkt hij mij niet echt geschikt als toestel om mee te leren vliegen. Kan het niet echt goed zien, maar het lijkt alsof de vleugel geen v-stelling heeft. Hierdoor corrigeert hij zichzelf minder/niet en daardoor vliegt hij moeilijker.

Als ik het goed zie staat er puma op de vleugel. Als dit ook een puma is..dan is het meer een tweede toestel, waar je het stunten en dergelijke mee kunt gaan leren.

Er zitten hier mensen met meer ervaring dan ik, die kunnen je er waarschijnlijk nog wel meer over vertellen.

Parkeer dit toestel voorlopig en koop een ARF trainer als de Calmato van Kyosho. Maar nog beter ga eerst een bij en club langs, maak vrienden en laat die je helpen met het kiezen van een eerste model. Helaas gaat deze Puma, de latere versie met kunststof romp, nog veel te snel voor je.

Edit:
Ik zie dat ik inmiddels de tweede ben die dit schrijft.

Dit is GEEN beginners vliegtuig.
Je kan de schade simpel repareren met een stukje plakband.

Is het geverft of plastic?
Als het plastic is kan je het folieen
Je strijk het met een strijkbout op je model vraag dat aan de modelbouw winkelier hoe dat moet.
Maar nogmaals je kan hier niet mee vliegen leren.