beginner met beschadigd vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter s8ten
  • Startdatum Startdatum
S

s8ten

Guest
Ik wil gaan beginnen met rc vliegtuigen nu heb ik een vliegtuig gekocht maar deze is beschadigt geraakt tijdens het vervoer. Nog maals ik ben echt een beginner dus plz een beetje simpele uitleg,

http://www.fxptools.com/vlieg/

hier staan de foto's

gr s8ten

Twee dingen:

Je kunt het relatief eenvoudig repareren door een stukje oracover (of een variant er van) te kopen, en dit er gewoon als een 'lapje' overheen te strijken. Net zoals je een gat in een fietsband zou repareren. Dit is misschien niet de meest mooie oplossing, omdat je precies de zelfde kleur vast niet kunt krijgen. Op www.hobbyin.nl staat evt wel een handleiding over hoe je het er op moet strijken.

Als ik zo naar het model kijk, lijkt hij mij niet echt geschikt als toestel om mee te leren vliegen. Kan het niet echt goed zien, maar het lijkt alsof de vleugel geen v-stelling heeft. Hierdoor corrigeert hij zichzelf minder/niet en daardoor vliegt hij moeilijker.

Als ik het goed zie staat er puma op de vleugel. Als dit ook een puma is..dan is het meer een tweede toestel, waar je het stunten en dergelijke mee kunt gaan leren.

Er zitten hier mensen met meer ervaring dan ik, die kunnen je er waarschijnlijk nog wel meer over vertellen.

Parkeer dit toestel voorlopig en koop een ARF trainer als de Calmato van Kyosho. Maar nog beter ga eerst een bij en club langs, maak vrienden en laat die je helpen met het kiezen van een eerste model. Helaas gaat deze Puma, de latere versie met kunststof romp, nog veel te snel voor je.

Edit:
Ik zie dat ik inmiddels de tweede ben die dit schrijft.

Dit is GEEN beginners vliegtuig.
Je kan de schade simpel repareren met een stukje plakband.

Is het geverft of plastic?
Als het plastic is kan je het folieen
Je strijk het met een strijkbout op je model vraag dat aan de modelbouw winkelier hoe dat moet.
Maar nogmaals je kan hier niet mee vliegen leren.

klopt maar heb er nog 1 en emt die andere wil ik het leren deze is ook voor als ik het eenmal kan dat andere is een ecjht leer toestel is mijn verteld
vlieg5.JPG
met deze wil ik het leren maarja dat is ook nog een prob aan gezien hier geen club in de buurt is :S maarja dat is voor l8ter is nou toch nog geen weer voor. maar wat zijn de koste voor zo'n repartie???? en je gaf te kennen meerdere oplossingen inged8te te hebben ???? alvast bedanbkt voor het uitleggen

dat kan ik ook nog wel zelf denk ik maar zijn schuer in de plastic leek me wat lastig het is trouwens blauw platic nix gespoten die rode trouwens wel op doorzichtig plastic.

oracover kost rond de 8 euro de meter (60 cm breed)
Plakband is gratis.
Gewoon breed doorzichtig plakband of een leuke sticker.
De westely is ook niet zo'n geweldige beginners kist maar het kan best.
De vliegeigenschappen van de westely zijn niet zo goed.
En de puma is een zware kist en vlieg ook niet goed.

de westerly is een prima toestel om mee te leren vliegen.
de puma is daar te snel voor, maar is als 2e toestel wel geschikt zoals al gezegd.

bert haalt ook nog een prima punt aan, zelf leren vliegen draait zeker uit op geen hele vliegtuigen meer.
neem contact op met een club, laat de dingen even nazien, want meestal zijn ze niet zo vliegwaardig als ze eruit zien en moeten er wat kleinigheidjes aangepast worden.
voor de reparatie, klein stukje oracover of orastick, of als het uiterlijk niet boeit, plakbandje.

@Bertus

waarom vind je de westerly niet zo goed vliegen, want ik ben er mee aan het leren vliegen en ik had hem in een maandje goed onder controle, dat was wel nog in een rustige maand(qua wind) tussen sept. en okt.(daarna nog maar 5 of 6 vluchten gemaakt vanwege kapotte moter servo scharnieren motorschot)
sorry een beetje :offtopic:

@s8ten
je kunt de schade plek ook bedekken door een grote streep in een andere kleur op alle twee de kanten, ben je met 10cm oracover klaar en is het uiterlijk er niet op achteruit gegaan

heb ik gezegd dat ik het zelf ging leren???? hmm niet zo bedoeld maarja ik zoek dus een club of iemadn in omgeving venlo die me kan helpen maarja dat is meschien een andere vraag ??

Dat een westely niet goed is heb ik verkeerd gezegd.
Ik vind een charter beter vliegen maar dat is puur een persoonlijke smaak.
Ik heb dat niet goed opgeschreven sorry.
Maar de puma is een zware bak ook al kan je vliegen zou ik hem nooit iemand aanraden.
Ik bedoel de puma met kunstof romp.
De oude vertrouwde puma is een prima 2e kist.
Nogmals plak een sticker op de scheur en je ben er vanaf.

maakt niks uit, ik vind het eigenlijk wel een voordeel dat de westerly vergeleken met een charter moeilijker vliegt, want dan is de overstap naar een 2e moeilijker vliegtuig ook minder groot :wink:

@ s8ten

Geen extra werk aan die Westerly doen, het is een toestel om te leren vliegen ( hoe mooi ze zijn doet niets terzake) schade lopen ze toch allemaal op in het begin. Wat die Puma betreft gewoon een sticker zoals reeds werd gezegd.

bedankt allemaal ik wist niet zo goed waar te beginnen maar het begint ergens op te lijken. vanaf waarneer kan jij eigenlijk vliegen windkracht ofzo?? ik snpa het meer iets is voor in de zomer of heb ik het fout
?

in de winter ook in het weekend op windstille en beetje zonnige dagen(het zijn er niet veel vooral de laatste maanden)tot windkracht 3 a 4 goed te vliegen, hardere wind vergt meer ervaring en een sterke motor

Back