beginner met een aantal vragen.

• Topicstarter Topicstarter Bosmas
  • Startdatum Startdatum
B

Bosmas

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw in de modelbouw en wil graag beginnen met het vliegen van een helicopter, ik ben opzoek naar een beginnershelicopter.

Nu weet ik niet wat verstandig is om mee te beginnen. Ikzelf dacht aan een
ESky lama v4 (coaxiaal volgens mij)
Esky Honeybee fp

een van deze 2 wil ik 2e hands gaan kopen is het verstandig om direct al een fp te kopen of is een coaxiaal beter om te beginnen.
Als ik het vliegen een beetje onder de knie heb en ik vind het leuk, wil ik overstappen op een cp toestel.

Een coax is in principe het beste. Een FP zou ook kunnen maar dan gaat wel de voorkeur uit naar eentje die zelfstabiliserend is, zoals de Blade MSR, Nine Eagles Solo Pro en Walkera CB100. Vooral de eerste 2 zijn erg licht, waardoor je niet zo snel schade hebt.

Hallo,

Ik ben nieuw in de modelbouw en wil graag beginnen met het vliegen van een helicopter, ik ben opzoek naar een beginnershelicopter.

Nu weet ik niet wat verstandig is om mee te beginnen. Ikzelf dacht aan een
ESky lama v4 (coaxiaal volgens mij)
Esky Honeybee fp

een van deze 2 wil ik 2e hands gaan kopen is het verstandig om direct al een fp te kopen of is een coaxiaal beter om te beginnen.
Als ik het vliegen een beetje onder de knie heb en ik vind het leuk, wil ik overstappen op een cp toestel.

Als ik je bericht goed lees, heb je dus nog nooit met een heli gevolgen.
Het lijkt me dan verstandiger om eerst in een goede simulator te investeren.

Het vliegen met een heli is niet bepaald eenvoudig.
Dat heb ik nu aan de lijve ondervonden. :lol:

Ik ben nu zelf al een aardig tijdje aan het "spelen" met de Phoenix flight sim en het vraagt een hoop tijd om de heli in de sim onder controle te krijgen.

Het voordeel van een sim is dat je geen geld kwijt bent als je een keer een crash maakt en je aardig beslagen ten ijs komt als je eenmaal met een echt heli het luchtruim kiest.