beginner met een aantal vragen.

• Topicstarter Topicstarter Bosmas
  • Startdatum Startdatum
B

Bosmas

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw in de modelbouw en wil graag beginnen met het vliegen van een helicopter, ik ben opzoek naar een beginnershelicopter.

Nu weet ik niet wat verstandig is om mee te beginnen. Ikzelf dacht aan een
ESky lama v4 (coaxiaal volgens mij)
Esky Honeybee fp

een van deze 2 wil ik 2e hands gaan kopen is het verstandig om direct al een fp te kopen of is een coaxiaal beter om te beginnen.
Als ik het vliegen een beetje onder de knie heb en ik vind het leuk, wil ik overstappen op een cp toestel.

Een coax is in principe het beste. Een FP zou ook kunnen maar dan gaat wel de voorkeur uit naar eentje die zelfstabiliserend is, zoals de Blade MSR, Nine Eagles Solo Pro en Walkera CB100. Vooral de eerste 2 zijn erg licht, waardoor je niet zo snel schade hebt.

Hallo,

Ik ben nieuw in de modelbouw en wil graag beginnen met het vliegen van een helicopter, ik ben opzoek naar een beginnershelicopter.

Nu weet ik niet wat verstandig is om mee te beginnen. Ikzelf dacht aan een
ESky lama v4 (coaxiaal volgens mij)
Esky Honeybee fp

een van deze 2 wil ik 2e hands gaan kopen is het verstandig om direct al een fp te kopen of is een coaxiaal beter om te beginnen.
Als ik het vliegen een beetje onder de knie heb en ik vind het leuk, wil ik overstappen op een cp toestel.

Als ik je bericht goed lees, heb je dus nog nooit met een heli gevolgen.
Het lijkt me dan verstandiger om eerst in een goede simulator te investeren.

Het vliegen met een heli is niet bepaald eenvoudig.
Dat heb ik nu aan de lijve ondervonden. :lol:

Ik ben nu zelf al een aardig tijdje aan het "spelen" met de Phoenix flight sim en het vraagt een hoop tijd om de heli in de sim onder controle te krijgen.

Het voordeel van een sim is dat je geen geld kwijt bent als je een keer een crash maakt en je aardig beslagen ten ijs komt als je eenmaal met een echt heli het luchtruim kiest.

Dit heeft me nu denk ik al heeeeel wat euro's bespaart.
Ben al heel wat keren het de heli in de sim de grond in geboord. :lol:

Zelf heb ik gelijk de sprong in het diepe gemaakt en me een CopterX CX500 V2 kit aangeschaft.

Tussen het simmen door ben ik deze in elkaar aan het zetten en leer door het bouwen nog veeeeel meer bij van het heli gebeuren dat me straks zeker ten goede komt als ik eenmaal echt het luchtruim kies.

Hoop dat je wat met deze info van een collega aspirant heli vlieger hebt. :lol:

Dank je, als ik er een gekocht heb vertel ik het. Na veel gelezen te hebben denk ik dat het de Honeybee gaat worden.

Catweazle(c) zei:
Als ik je bericht goed lees, heb je dus nog nooit met een heli gevolgen.
Het lijkt me dan verstandiger om eerst in een goede simulator te investeren.

Het vliegen met een heli is niet bepaald eenvoudig.
Dat heb ik nu aan de lijve ondervonden. :lol:

Ik ben een maand gelden begonnen met de Honeybee FP V2. Vloog daarvoor op de sim (Aerofly Pro Deluxe) met reguliere vreugdestok :p. Ben meteen gaan vliegen na ontvangst van de heli. Hovers duurde niet veel langer dan 5-10 sec de eerste keer. Die avond toch maar met de zender wat gesimd. Aangezien het weer het toch niet toe liet heb ik toen 2 dagen gesimd.

Vervolgens naar het veldje. Toch nog erg spannend om zoveel geld in de lucht de gooien. Hoveren kon ik, daarna kwam een beetje vliegen, en nu is de volgende uitdaging nose-in vliegen hoveren...:cool:

Natuurlijk werkt het voor iedereen anders. Een veilige beginners optie is meestal een coax (voor zelf-leer). Ze zijn uitstekend om je coördinatie aan te wennen. Na een tijdje (en vooral als je snel leert) raak je er wel op uitgekeken. Je kunt inderdaad ook meteen een professionele Align (of kloon) heli bouwen. Voor het afstellen en vliegen zou ik dan wel hulp zoeken (zoals ik ga doen als ik over een tijdje aan mijn HK450 begin:D).

Zelf koos ik dus voor de middenweg (coax - FP - CP). Lastig, maar ik heb er geen spijt van. Simulator? Zeker weten. Maar word niet te overmoedig. Ik kan nose-in en alles op de sim, maar in het echt is het toch allemaal weer anders.

Succes met de keuze van je heli...

mvg,
Erik

Iedereen bedankt, keuze heb ik nog niet gemaakt, waarschijnlijk wordt het wel een honey bee FP, struin nu een beetje marktplaats af opzoek naar een 2e hands honey bee fp v2. (hier zit toch ook simulatie software bij?)

ik ben ook net nieuw in heli wereld heb een walkera Ufly aangeschaft. en een esky simulator afstandsbediening en dan realflight gedownload. bij ging het heel makkelijk kon al na een paar uur hoveren en landen.

Bosmas zei:
Iedereen bedankt, keuze heb ik nog niet gemaakt, waarschijnlijk wordt het wel een honey bee FP, struin nu een beetje marktplaats af opzoek naar een 2e hands honey bee fp v2. (hier zit toch ook simulatie software bij?)

Succes ermee! Zorg ook voor een training gear en (een paar) extra accu's. Later kan je ook leuke mods doen. Heb mijn mods in mijn fotoalbum geplaatst. De heli is erg leuk om aan te sleutelen :D.

Back