beginner met een fg

• Topicstarter Topicstarter tim22
  • Startdatum Startdatum
T

tim22

Guest
hoi ik heb een fg 1/5 onroad gekocht. maar er zat geen lader bij voor de accu in de auto opte laden..... welke lader moet ik nu kopen. want er zijn er zo veel. mvg tim

Hoi Tim,

Ik neem aan dat je met NiMH accu's gaat rijden ?!? :?
Er zijn diverse opties, bij sommige laders moet je rekenen hoe lang je moet laden, andere zijn weer erg duur.

:arrow: Ik zou persoonlijk voor een niet te dure lader gaan, die zowel op 230V als op 12V werkt, dan kun je zowel thuis als in de auto je accu opladen/bijladen.
:arrow: Verder zou ik een delta-peak cut off lader nemen. Deze lader meet wat ie aan het doen is en stopt automatisch als de accu vol is, daar heb je dus nooit omkijken naar (inpluggen en wachten tot ie klaar is).
:arrow: Voor de accu kan het goed zijn om een keer helemaal te ontladen, een lader die kan ontladen heeft ook voorkeur
:arrow: Het is handig als de lader instelbaar is op meerdere amperages, dan kun je de laadstroom aanpassen naar wens en/of accu
:arrow: Het is handig als de lader instelbaar is op een laag amperage, of een aparte laag amp. aansluiting heeft, zodat je je zender ook eenvoudig op kunt laden
:arrow: Zorg dat de lader het aantal gebruikte cellen van jou accu kan laden (waarschijnlijk ga je met 5 cellen/6Volt rijden?!)

Carson heeft bijvoorbeeld de expert 3 lader, goed betaalbare lader die aan bovenstaande zaken voldoet. Ik heb er zo'n anderhalf jaar bigscale accu's mee geladen zonder problemen, maar er zijn vast ook nog goede alternatieven.

Succes,
Rob

ik heb echt geen idee met wat voor accu's ik ga rijden.. er zitten 2 accu's bij. maar alleen geen lader. hoe weet ik nu wat het voor een accu's zijn dat is natuurlijk ook handiger voor jullie. er staat niks op. zitten wel kleine stekkers aan het einde.

Back