Beginner Monstertruck?

• Topicstarter Topicstarter Stip
  • Startdatum Startdatum
S

Stip

Guest
Geachte rrrrijders,

Mijn zoontje van (bijna) 11 wil voor zijn verjaardag een coole RC "monstertruck" Lijkt me leuk maar ik heb meer verstand van vliegende dingen..... Tips zijn dan ook erg welkom. Wel Electro.
HBX Bonzer lijkt me bijvoorbeeld wel wat en vind hij errrrg mooi. Is dat leuk spul? Andere merken of goede tweede hansen in de aanbieding?

Groet Stip

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je budget groot genoeg is zou je kunnen denken aan een savage flux, daar kun je als vader ook nog wat fun aan beleven, en met een beetje instelbare zender kun je hem zo instellen op bv 30 km/h.

Anders bijvoorbeeld een e-savage, maar die zijn ook redelijk prijzig.

Ik zou je zoon mee nemen naar een modelbouw winkel en hem de traxxas slash voorstellen, die zijn zo goed als bullet proof zeker op de standaard motor aangezien die max 50 km/h loopt... Of natuurlijk de stampede.

Ik kan ondergenoemde stelling onderschrijven. Auto's van Traxxas doen het goed en gaan niet snel stuk! Maar shoppen binnen verdere merken kan natuurlijk ook. Mijn ervaringen met de Bonzer (of Cross Tiger) leken goed te gaan. Voor mij een niet geslaagd experinment Maarja...als het puur neerkomt op proberen voor weinig geld..is het zo gek nog niet...;) Heb hier een nieuw gebouwde Cross tiger staan, waarmee nooit gereden is...Mag voor een "prijsje van 30 euri" weg..

Laatst bewerkt:
Stampede vxl van traxxas, zeer beginners proof, en snel, maar kan ok op 50%
Mijn buurjongetje van 10 jumped er prima mee op de skatebaan.

Ik sluit me bij Emil aan. een Stampede (de XL-5 of de VXL versie) zal het zeker goed doen. kwalitatief ook een stuk beter als de Bonzer.
een standaard Stampede kost (geloof ik) 200 euro.

misschien een goede tip: maak zeker dat je auto op lipo's kan rijden
vooral voor de rijtijden je rijd er zeker dubbel zo lang mee en rijd leuker :D later krijg je er zeker spijt van als ze niet op lipo gaan. heb er ervaring mee vandaar;)

misschien een goede tip: maak zeker dat je auto op lipo's kan rijden
vooral voor de rijtijden je rijd er zeker dubbel zo lang mee en rijd leuker :D later krijg je er zeker spijt van als ze niet op lipo gaan. heb er ervaring mee vandaar;)
Dat jij dat vind hoeft nog niet te betekenen dat dat ook voor de TS geldt.
Lipo's zijn leuk, uiteraard. Maar het is voor een jongeman van 11 jaar, en dan gaat nimh hard genoeg heb ik zo'n idee.
Denk je echt dat zijn zoontje er naar neigt om sneller te gaan en lipo's aan te schaffen?
Zo'n mannetje vind het al helemaal geweldig om met zo'n ding te rijden.

Dat jij dat vind hoeft nog niet te betekenen dat dat ook voor de TS geldt.
Lipo's zijn leuk, uiteraard. Maar het is voor een jongeman van 11 jaar, en dan gaat nimh hard genoeg heb ik zo'n idee.
Denk je echt dat zijn zoontje er naar neigt om sneller te gaan en lipo's aan te schaffen?
Zo'n mannetje vind het al helemaal geweldig om met zo'n ding te rijden.

die lipo's dienen niet om snel te gaan maar om langer te kunnen rijden hee.
ik weet zelf ook wel dat nimh's snel genoeg gaan...

koop gewoon een nihm met wat meer mah en je hebt ook een lange rijtijd;)
een traxxas is wel aan te raden maar dan wel de vxl de xl-5 motor is niet de beste(houd er vaak snel mee op)

mvg

Is voor papa ook leuk als ie met meer speed en langer kan rijden.
Koop dan meteen lader en regelaar die ook lipo aan kan.
Dat wil nog niet zeggen dat je meteen lipo moet rijden of kopen.
Zeker voor iemand van een jaar of 11 is het goed uitkijken met lipo.
Moet met respect behandelt worden.

PS. mijn dochter van 9 rijd met een slash 1/10 met 4200 mAh NiMh.......

Zoon van 10 wilde graag een monstertruck. Vond het zelf ook leuk ;-) Werd dus gezamenlijk verjaardagscadeau.

De Stampede VXL werd het, omdat ik las dat de 'gewone' versie nogal snel een stukke motor had.

We zijn begonnen met 6-cel NiMH accus en rijden op 50%, maar een tijdje konden we beide meer power aan. Nu rijden we 2S lipo, maar zoon rijdt liever met de NiMH: is minder wild.

De Stampede is stevig en onderdelen zijn meest goedkoop. Advies: koop wat extra spur en pinion tandwielen en let goed op de afstand tussen deze tandwielen. Op wat krassen op de kap en een kapotte stuurservo (oops!), geen stukken gereden.

Kortom: zoals anderen al aangeven, is dit een aanrader, maar wel wat prijzig...

Wat is dit toch een geweldig forum!! Bedankt voor de vele reacties.... helaas ben ik geen pappa met bakken geld dus het zal helaas rond de 100 moeten gaan liggen. Maar wat en mooie auto's zijn er te krijgen! Ik ben bang dat ik er ook veel (te veel) plezier mee ga hebben.
Ik vlieg met lipo's dus heb daar veel ervaring mee maar om te beginnen is NiHM prima en veiliger. Als het echt een blijvende hobby word dan gaan we natuurlijk voor wat beters sparen.

koop lipo's...
voor de prijs van turnigy's en zippy's moet je het niet laten.
nimh is niet meer van deze tijd, dus koop je dat toch niet meer??? je koopt toch ook geen grashopper omdat een slash te snel rijdt? nee, je koopt een slash en zet em op max 50%, maar je koopt wel nieuwe technologie omdat die gewoon beter is.

Hey Stip, je kunt misschien een 1/18 kopen!
Dat moet je wel leuk vinden want sommige mensen vinden dat maar niks... Maar lipo's kosten dan maar 10$ enzo...

Grts

Over de lipo's ... je kan toch gewoon een lipo gebruiken in bv die Bonzer lijkt me.... of zie ik iets over het hoofd? Je moet hem alleen niet leegrijden natuurlijk.....

Nee die lipo's moeten niet in zo'n bonzer ik heb dan de cross tiger(zelfde alleen dan andere naam) gehad en reed ze met een 7.2volt accu al kapot op straat zonder ergens tegen aan te rijden alleen een beetje sturen. dus koop alsjeblieft geen bonzer want hij valt gewoon uit elkaar. ik hem dus ook gehad en zo veel ging er kapot dat ik er een tijdje mee ben gestopt maar later weer heb opgepakt en een vriend van mij heeft hem ook gehad en die had hetzelfde verhaal en is er compleet mee gestopt. dat is natuurlijk zonde want het is zo'n leuke hobby. je kunt dus veeeeeeeeeel beter doorsparen voor een stampede vxl veel meer plezier van.

Nee die lipo's moeten niet in zo'n bonzer ik heb dan de cross tiger(zelfde alleen dan andere naam) gehad en reed ze met een 7.2volt accu al kapot op straat zonder ergens tegen aan te rijden alleen een beetje sturen.

Dit is wel een beetje eenzijdig.
Ik heb laatst ook mijn chinese nep auto (Himoto, ook iets als die Bonzer geloof ik) kapot gereden maar dat was na dat ik ettelijke malen tegen stenen, muren en trappen gereden heb :p Zou een Traxxas ook moeite mee krijgen denk ik, weinig is bestand tegen een schuine botsing tegen een muur.:rolleyes:
Wat wel het overwegen waard is of je makkelijk aan goedkope onderdelen kan komen. Dit is voor Traxxas goed geregeld. Bij goedkope auto's niet altijd. Zelf heb ik ervoor gekozen om twee goedkope (kaal €60) autootjes te nemen, als er eens iets stuk gaat zet je de accu om en rijd je verder. Dan zit je niet eindeloos te wachten als je spul uit China laat komen.

Ik heb wel ervaren dat het niet goedkoper is om goedkoop te beginnen en dan langzaam uit te groeien. Maar daarvoor is het een hobby:-D.

Succes met je keuze.

Even terzijde..In mijn Bonzer (een Reely exemplaar) past geen lipo! Accusleuf is ovaal. Lipo rechthoekig..;)

Back