Re: TT-01 Rally
Sorry, voor mijn lange afwezigheid op dit forum. Ik heb al weer heel wat gelezen over tt-01 > rally en gezocht naar tt-01' s. Maar ik ben er uit: ik ga dus een TT-01 kopen en hem ombouwen voor rally gebruik. Maar voordat ik meer ga vertellen wil ik eerste 1 ding duidelijk maken. Namelijk wat ik versta onder licht offroad/rally rijden met een RC auto. Dit is namelijk voor iedereen anders. De een wil gigantische sprongen maken en door modderplassen heen crossen. Terwijl de ander het houd bij over relatief vlakke zandoppervlakken heen driften.
Ik wil meer zoiets met mijn TT-01 gaan doen:
xF-i-2PG94E[/media] TT-01 rc Subaru rally - YouTube
&
vNJBCsy5TGY[/media] Rally Video 10 - YouTube
Alleen dan natuurlijk wel op een parcour met echte (afgezette) bochten in plaats van zo zinloos rond crossen. En natuurlijk zal er af en toe wel een klein kuiltje in de weg zitten (op een grind of zandpaadje of iets dergelijks) en hellingen zo als in het eerste filmpje te zien zijn. Maar echt sprongen of door water plassen of door modder wil ik niet mijn TT-01. Ik wil mijn (toekomstige) TT-01 niet als een buggy gaan gebruiken, daar heb je immers ook buggy' s voor. Want ik wil de auto graag heel houden, aangezien het dan mijn eerste/enige auto is

. Hopelijk heb ik nu duidelijk gemaakt over wat ik precies wil met RC auto, want dat helpt vast al aardig wat in mensen advies geven/helpen etc.

.
Ook wil ik later misschien een keer een (onroad, indoor) wedstrijd gaan rijden op een echt circuit. Aangezien ik heb gelezen op o.a. dit forum dat dat veel leuker is dan eeuwig op je lokale parkeerplaats racen in je eentje en dat je van 1 wedstrijd al heel veel leert. Zeker als beginner.
Is spacers tussen de shocks doen of nieuwe shocks kopen, rally block banden installeren en een "underbody" maken genoeg voor mijn (zeer) lichte rally/offroad doeleinden? Welke shocks worden aangeraden voor deze doeleinden? CVA mini shocks, 3racing shocks (13 mm, deze zijn veel op eBay verkrijgbaar,
eBay zoeken: TT-01 shocks) of iets anders. Bij Conrad hebben ze ook hydraulische shocks zouden die ook geschikt zijn(zoals bijvoorbeeld deze:
65 mm hydraulische schokdempers bij Conrad? Bij Conrad hebben ze helaas geen 55 mm shocks alleen 60 mm en langer. Ik wil graag shocks die ik makkelijk kan installeren, zonder in mijn chassis te hoeven dremelen, boren, snijden etc. Want ik ben een beginner, dus ik wil niet gelijk mijn chassis naar de haaien werken

.
Een underbody wil ik gaan maken van polycarbonaat (ook wel bekend onder de merknaam Lexan)platen, verkrijgbaar bij Conrad. Verder wil ik een dunne alumiunium plaat kopen bij Conrad, om deze onder mijn auto te monteren als bescherming voor het chassis, mocht er een keer met grote snelheid een steentje tegenaan schieten of de bodem schaven. Dan is het chassis in elk geval onbeschadigd. Volgens mijn noemen ze zo iets een "skidplate", als ik me niet vergis. De plaat zal niet erg dik worden, hij is niet bedoeld als schild, maar meer als een soort beschermend verflaagje, als je begrijpt wat ik bedoel.
Alu plaat bij Conrad
Polycarbonaat plaat bij Conrad
Zou dit (allemaal) genoeg zijn om mijn auto heel te houden (voor mijn doeleinden)?