beginner or pro "SLOW STICK" rules !!!! - Perfecte

yo de mannen (en de vrouwen)

Deze middag was het prachtig vliegweer hier in belgië) - (heurne)
Geloof het of niet, ik ben met mijn slow stick tot op 336 meter uitgeklommen dankzij de termiek, die was zo overvloedig aanwezig dat zowel ik en mijn beste vriend Fons" een ongelooflijk gevoel nahielden na het vliegen met deze zeer goedkope en zeer betrouwbare kist.
ik wens iedereen er nogmaals op te duiden dat het niet steeds een duur model hoeft te zijn waar men veel plezier kan mee beleven.
Na het opstijgen was het even zoeken naar termiek en "o boy", believe me, ons vliegerke steeg op , soms meer dan 5 meter/seconde.
Ik ben zelfs zo hoog geweest dat nauwelijks het verschil tussen staart( en neus merkbaar was.
Nog nooit ben ik erin geslaagd om met een 2 cellen lipo langer dan 20 min in de lucht geweest te zijn.(met deze setup altans)
Vandaag was echter het tegenovergestelde waar.........!!!!!!!
lekker hoog vliegen en dan, lekker zweven, ik heb vandaag zweefvluchten meegemaakt van langer dan 14 minuten (zonder ook maar één maal aan de gashendel een ruk te geven)
resultaat= met 2 cellen lipo batterij en een motor (Hummingbird)370 heb ik een vluchtijd bereikt van 50 minuten.dit hield in dat ik ongeveer 6 minuten vol gas de lucht inkliefde en nadien gewoon op zweefkracht rustig verder vloog.
Ziezo, ik wou dit gewoon even kwijt, very happy na de ontlading van anderhalf uur vliegen met slechts 2 battery packs

vandaag ook gaan vliegen met men easystar, inderdaad prachtig weer hier!
kun jij amper 20 min. halen met 1 accu?
ik kan zeker 20 min. halen met 6 cellen 1150 mah. en bijna constant op volgas.
heb ong. 1 uur gevlogen op 2 accus :lol:

groeten

Hai Kurt,

Mijn apogee HLG is jammer genoeg nog niet af, anders had ik hem wel eens getest :D
Hier een duurtest gedaan: 21 minuten gevlogen met de MAV en volgens de lader slechts 190 mAh verbruikt :-)

Heb ook eens een half uur gevlogen met de slowstick (eps-150c)
met een 2cell 1500mah lipo, maar dat is al lang geleden, nu is hij al zoveel opgelapt geweest dat het beste er af is. :lol:

ik heb m'n diablotin ingevlogen :P (woon ook in belgië)

t'was echt een z-a-l-i-g-e vliegdag 8)

diablotin bleef verticaal gaan, en dit op electro!
voor een vlieger met 1.50 meter spanwijdte een hele prestatie :P

hoveren ging ook, maar m'n zwaartepunt ligt nog niet optimaal

op degen als deze is onze hobby fantastisch :!: :D

*kreun* ik wil ook!
woon dan wel in nederland, maar toch.
nog 2 weekjes, dan denk ik dat hij af is...(een zagi zweeft niet zo goed he?)
haha, kriebelt, dat "ik wil vliegen" gevoel :banana:

daarnet ook gaan vliegen en ik moet zeggen er was een pak minder termiek dan gisteren, hier en daar zoefde ie vlot omhoog maar er was wat meer wind.
straks ga ik nog eens :)

en neen pepijn, een Zagi vliegt wel lekker maar zweeft pakken minder, je zal het vooral van de snelheid moeten hebben

ik heb vandaag ook al gevlogen (wel in m'n woonkamer :lol: )

is wel fun :P

Back