beginner tip's aankoop

• Topicstarter Topicstarter Alex e36
  • Startdatum Startdatum
A

Alex e36

Guest
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op het forum en lichtelijk nieuw op rc gebied, heb zelf een 1:10 elektro auto voor een beetje tedriften.
Maar heb voor de rest geen verstand van alles weet dat ik accu moet laden en erin doen en rijden maar, accu leeg nieuwe erin andere laden en gaan.

Nu zit ik erover tedenken om me hobby uittebreiden met een rc electro speedboot.

Zodoende dat ik hier terecht ben gekomen, na een beetje rond tekijken lijkt mij de graupner jet sprint wel een leuk bootje om tebouwen en mee tevaren.
Maar dan komt het, wat ik eruit op maak is hij niet compleet.

Dus mijn vraag is: wat heb je nu zoal nodig als ik deze zal kopen en wat zijn de kosten van dat spul, wil het namelijk wel betaalbaar houden.

Of een tip over een ander leuk beginners speedbootje is ook welkom.

Alvast bedankt,

Alex

ik denk dat je aleen nog dat je nog je zend ontvanger servo en regelaar uit je auto
wilt halen voor de rest zit alles bij de boot let wel op want ik geloof niet dat deze boot achteruit kan want het is jet-aandrijving

nick.

Hoi Alex,

Zo'n Jetsprint is een lastige boot om zelf te bouwen, i.v.m met het uitlijnen van de jetaandrijving. Daarnaast, als je een keer sneller wil is jet-aandrijving niet zo efficient als prop aandrijving en is het bootje van ABS. Zelf was ik begonnen met een MHZ Hotshot 2000. Deze had ik gekocht voor €89 euro inclusief hardware, dit houdt in een alluminium! roeruithouder met carbon! roerblad met geintergreerde waterpickup voor de waterkoeling en starre aandrijfas.

Het bootje is volledig vervaardigd uit glasvezel en vaart super en is ook erg sterk. Het enigste wat jij nog nodig hebt dan is een ontvanger, accu, regelaar, motor en zender (of alleen een ontvanger en koop een extra setje kristallen, dan gebruik je de zender van je auto. Let wel op, liefst 40MHZ ivm storing). Dit is dan één specifiek bootje maar zo zijn er nog véél meer. Naar mijn mening kun je beter met zo'n bootje beginnen, wat meer toekomst heeft i.v.m een snellere motor en leuker vaart.

Ik voer hem met een 17T automotor met een 35,5mm Graupner K-serie carbon propellor op 7 cellen. Dit ging zo'n 40km/h en is erg leuk voor in het begin. Tegenwoordig heb je al beresnelle (zeg 65km/h!) setup's in landen als Amerika voor nog geen 60 euro incl. regelaar. Zeker het overwegen waard.

Laat je verder is informeren bij een winkel als 2brothers.

Om eerlijk te zijn, véél meer zal het waarschijnlijk ook niet waard zijn. Ik zou zeggen, ga voor de Hotshot of soortgelijke boten die in dit geval niet héél veel duurder zijn (+ €35 euro) en je zult er een hoop plezier mee beleven. Kijk ook eens op XtremeRCboats . Er staan daar vaak leuke boten te koop voor een redelijk prijs en de personen daar weten er over het algemeen véél van. Ik heb destijds ook de keuze gemaakt voor een Kyosho Airstreak, over het algemeen niet duur maar het was eigenlijk een ellende. Het was een ABS romp die 1 niet recht was met ronde randen waardoor het water te veel 'plakte'. Hij stuiterde over het water door de hoek van de as in de romp. Achteraf gezien was ik eigenlijk net zo veel geld kwijt geweest voor de Hotshot als voor de Kyosho, ik bedoel maar ;)

een beetje zelf googlen is niet erg toch..

zoeken op: MHZ hotshot en je zult vinden ;) Ze zijn ook te krijgen via 2 brothers rc in bussum

als je wil weten hoe een jetsprint eruit ziet tijdens de bouw en hoe het gaat, kijk dan maar eens op mijn website : verretdeprest.be

hou de motor wel beperkt, want anders ga je brokken hebben met de koppeling.

Patrick

Back