Beginner vliegen

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo,

ik zoek te beginnen met modelvliegen, maar ik twijfel nog tussen 2 heli's: de hummingbird v2 of de mini dragonfly

en nog iets...

:arrow: Wat is het verschil tussen brushed en brushless motoren :?:

Greetings,
:newbie:

IK zou de ikarus V2 doen daar hoor ik veel positieven berichten over. Van de dragonfly hoot ik veel dat hij onstabiel is. Ik vlieg ze allebij op de sim. en de V2 is mijn fafo van de 2.

groeten,

niels

Hummingbird V2 wordt niet meer gemaakt. Het is de Hummingbird V3 of de Hummingbird Elite FP

De over de dragonfly's hoor ik nogal wat negative dingen. Maar is erg goedkoop.

Mijn persoonlijke favoriet is de Humingbird Elite. Maar de Piccolo v2 is ook een goede heli.

Zoek vooral eens even flink op het forum, er is al te veel over gesproken.

weet hier iemand een site waar ik die ikarus v2 kan vinden?

Kijk eens tussen de winkels bij de links

Ik heb zelf een Dragonfly, als je het een en ander aan past is ie best stabiel. Ook is ie zeer crashbestendig;
bij mij zijn tot nu toe alleen de plastic accuhouder en de skids kapot gegaan. Kosten daarvoor nog geen 15€.

Groetjes Geoffrey 8)

Ik heb ook een dragonfly, wat moet je allemaal aanpassen (en wat is de prijs) om hem goed stabiel te krijgen. (of is daar al een topic over?)

Ik ben nog maar aan het leren hoveren, gaat REDELIJK ;) maar een stabielere heli is natuurlijk nooit weg!!

Ik ben ook nog maar aan het leren hoveren, gaat ook wel redelijk. :D
Om mijn Dragonfly stabieler te krijgen, heb ik 1st een headstiffener gekocht, maar daarvan moet ik nog schroefjes binnekrijgen. :?
Dus heb ik zelf een headstiffener nagemaakt, met 2 stukken mechano, en wat schroefjes/moertjes.
Heb helaas geen foto van, want ik heb geen camera. :(

Maar hierover valt meer te lezen in de Dragonfly topics:
Hier
Hier
en hier

Groetjes Geoffrey 8)

Een headstifner maakt een heli niet stabieler hoor. Die maakt hem zelfs instabieler.
Het zorgt er alleen voor dat die beter snel vooruit vliegt.

tsjaah... Dat van mij ís ook niet helemaal een headstiffener te noemen... :roll:
De rotorbladen zitten nu i.p.v. onder de rotorkop, er ruim 3 milimeter bovenop, en de bladen staan wat meet naar beneden gericht [ ^ ]
Ook heb ik de bladen een stukje tegen de draairichting in geplaatst, mss helpt dat ook...

Groetjes Geoffrey 8)

De microheli's waar "geschikt voor de beginnende piloot" bij staat.
Let wel, dat er nog dingen bij komen, zoals zender, ontvanger en servo's.
Vraag anders naar een RTF pakket, dat is Right To Fly, dus je hebt dan verder niks meer nodig.

Groetjes Geoffrey 8)

Heey, die draadjes kende ik al ja, maar daar staat alleen iets in over de staartmotor, maar verder nix... ik heb al 1 volle, en 2 half volle accutjes "gehopt" en mijn motortjes doen het nog prima ;)

hoe kun je hem verder stabieler krijgen??

tsjaah... verder weet ik het ook niet echt...
Maar laten we hierover verder gaan in een van díe draadjes, het gaat in dit topic over wélke microheli er gekozen moet worden :D

Groetjes Geoffrey 8)

heeft hummingbird een site? of waar kan ik die hummingbird v3 vinden?

Groetjes,
Ivan

Maar wat is het verschil tussen brushed en brushless motoren? :?:

en welke is volgens jullie de beste heli:
:arrow: hummingbird v2
:arrow: mini dragonfly
:arrow: hummingbird elite series fp

ze moeten ook wel goed zijn voor beginners

groetjes,
:newbie:

Elite is het best volgens de meesten (ook het duurst).
Brushless is motor zonder koolborstels; ze gaan langer mee, en hebben hoger rendement en ze zijn duurder.
Brushed is met koolborstels; gaan korter mee, lager rendement en goedkoop.

Groetjes G 8)

Back