Beginner wil electro heli aanschaffen, hulp en tips?

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Truster, 24 aug 2006.

  1. Truster

    Truster Guest

    Ik rij nu al bijna een jaar lang met off-road nitro auto's. Maar ik wil toch ook voor erbij een heli erbij. De rede dat ik geen nitro heli wil: 1. de kosten en 2. nitromotoren kunnen elk moment uitvallen of brandstof raakt op. Natuurlijk raakt bij de acculading bij een electro ook wel op, maar dan gaat hij eerst slechter vliegen (wil niet meer ophoog te weinig kracht).

    Aangezien het voor "erbij/ernaast" is moet het niet al te duur worden. Dus tot de 200 euro zo ongeveer. Dit lijkt mij redelijk te doen aangezien ik al diverse heli's voorbij heb zien komen op het internet voor onder de 200 en dan niet van die speelgoed dingen. Maar mochten jullie zeggen dat als ik wat bijleg ik echt een veel betere heli heb is dat natuurlijk ook goed.

    Aangezien ik een beginner ben ben ik een beetje op zoek naar een heli die een beetje makkelijk te vliegen is. En voor na de crashes :cry: : goeie onderdelenlevering.

    Waar moet de heli ongeveer aan voldoen die ik zoek:
    -Niet met 2 rotors boven elkaar, ik wil dus echt met een staartrotor.
    -Electro aangedreven
    -Voor die 200 euro het liefst zo compleet mogelijk (multilader en laadkabels heb ik al, eventuele servo's koop ik van towerpro, in mn auto heb ik daar nameljik ook wel goede ervaringen mee).
    -Beetje bestand tegen lichte crashes (beetje degelijk frame dus)
    -Goede onderdelenlevering, heel erg belangrijk!
    -Beetje makkelijk om mee te leren vliegen
    -Accu en motor soort maakt me niet zo veel uit, zo lang ik er maar leuk mee kan vliegen.
    -Met zender
    -Ik zie heli’s met soms wel 6 kanalen en anderen met maar 3 of 4. Het lijkt mij dat je dan ook automaties minder kan met minder servo’s of is een heli met minder servo’s net zo goed vliegbaar als elke andere heli?

    Mijn vragen: