beginner zoekt heli

• Topicstarter Topicstarter b0ris
  • Startdatum Startdatum
B

b0ris

Guest
hallo,

iedereen ik ben altijd van de auto's geweest maar wil wel eens wat anders en zat aan een heli te denken

ik heb op conrad al zitten kijken of weten jullie iets anders rond de 100 euro

alvast bedankt

Voor 100 euro moet je op zoek gaan naar een Lama oid.
Verder zal je niets (echt) fatsoenlijks vinden voor die prijs..

Je moet dan ook echt zoeken in het micro-heli segment. Hier is een compleet
topic dat (vrijwel) al je vragen zou moeten beantwoorden:
grote-microheli-uitleg-voor-de-beginners

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien een coaxiale heli? zo kan je het zicht wat gewoon worden & leren sturen
het vliegt een pak gemakkelijker dan een gewone heli
grtz

Als je geen micro-ding wil, dan heb je voor 200 euro nog NIETS.
In dat geval zou ik je willen aanraden om eens fijn te gaan sparen en opnieuw rond te gaan vragen als je een beetje budget hebt.

Inderdaad, voor een beetje "fatsoenlijke" heli die niet meer "micro" te noemen is moet je een ietwat ruimer budget hebben. Een 500 euro is zo opgemaakt, dan heb je eigenlijk nog niet echt iets... Een 450-size (T-rex 450 e.a.) kun je nog wel enigzins goedkoop hebben (incl. lader/zender alles) voor ongeveer 600 - 800 euro afhankelijk van het model. Voor de nog wat grotere heli's moet je snel denken aan 1000+ euro's (T-rex 500/600 is snel 1500/2000).
Met jou budget van 200 euro kun je nog niet eens een fatsoenlijke zender kopen incl. accu.

Cheers,

Richard

Hmmm,

Ik loop dus tegen hetzelfde probleem op. Helicopters zijn leuk, maar een inverstering van 500 -1000 euro gaat mij echt te ver.

Bedoel je kan leren vliegen met een Honey bee van 100 euro en als ik zie wat een CP belt kost?
Ziet er leuk uit, volgens de filmpjes werkt het goed. Ook komt de cp Belt erg goed uit de test.

[URL]http://www.rchelimag.com/pages/reviews.php?review=19&page=1[/url]

En als je het eenmaal een beetje kan en verslaaf raakt, kun je beter pas inversteren?

Dus ik snap niet helemaal waarom meteen zo'n hele dure Helicopter de oplossing is?

Hmmm,

Ik loop dus tegen hetzelfde probleem op. Helicopters zijn leuk, maar een inverstering van 500 -1000 euro gaat mij echt te ver.

Bedoel je kan leren vliegen met een Honey bee van 100 euro en als ik zie wat een CP belt kost?
Ziet er leuk uit, volgens de filmpjes werkt het goed. Ook komt de cp Belt erg goed uit de test.

[URL]http://www.rchelimag.com/pages/reviews.php?review=19&page=1[/url]

En als je het eenmaal een beetje kan en verslaaf raakt, kun je beter pas inversteren?

Dus ik snap niet helemaal waarom meteen zo'n hele dure Helicopter de oplossing is?

ik hyeb ook eens een CP honey bee van E-sky gehad..maar om daar mee te leren vliegen is niet echt makkelijk..ik vond het een onstabiele heli

ben blij dat ik hem nog heb kunnen verkopen

raptorrulezzz geeft even aan aan wat voor prijzen je moet denken als je serieus heli wil vliegen, en die prijzen zijn reeel te noemen,...

als je wilt kijken of je t echt leuk vind zou ik gewoon idd zon coax of een Fp heli kopen voor zon 100 euro, maar de TS heeft al aan gegeven zoiets niet te willen.

en je kan dit ook even doornemen, want aangezien je vragen heb je dat nog niet gedaan,...
beginners-guide-een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet

hallo

boris zegt dat ie koopt.....................maar dat wordt niets joh:D:D:D:D:D:D:D:D

gooi hier ook maar een slotje op

Boris,

Ik snap je even niet,, Je hebt een rc-auto die 200 kost daar in zit een regelaar de 100,- , een accu van 50 en dan is er nog geen besturing. Jou auto kost minstens 400,-euro nieuwprijs.
Waarom denk je dan dat je een beetje redelijke (geen micro) heli kunt kopen voor 100 a 200 euro??

Dus ff doorsparen en wel iets leuks kopen hoor, maar ik was een beetje verbaast m.b.t. jou vraag.

Een, zo als jij noemt een hele dure heli zou op termijn een goedkopere oplossing kunnen zijn.
Ben je nog aan het twijfelen of je de heli-hobby echt leuk gaat vinden dan moet je geen cent teveel uit geven.

Ben je er stellig van overtuigd dat dit JOU hobby is kan je soms beter een paar stappen overslaan. Je kan beginnen met een mc12 zender maar als je naar grote schaalheli’s wilt zou je beter een meer uitgebreide zender kunnen kopen. Uiteindelijk wil je toch MEER.
Zo ook met de heli’s. Eerst een hele vloot heli’s kopen van heel klein fp naar cp, nog wat groter en nog wat groter enz enz, om uiteindelijk op een Vario benzine uit te komen is duurder dan starten met een normale Methanol heli om vervolgens de Vario te pakken. (dus slechts 2 stappen te maken)
Maar het moet uiteraard wel in je budget passen. Zo niet is de enige oplossing om bescheiden te beginnen en ik zeg beslist niet dat het minder leuk of minder leerzaam zou zijn.

grt,
Ben

Als je 500-1000 te ver vind gaan kun je beter niet met deze hobby beginnen.

Ten eerste een beetje heli kost wat, maar er lopen ook andere kosten op, zoals een lader, gereedschap, spare parts en etc. Als je eenmaal gefascineerd bent met deze hobby dan geef je binnen de kortste keren al geld uit aan deze hobby.

Ik sluit me volledig bij wbplomp aan. Als je geen geld beschikbaar hebt voor 2 toestellen koop er dan geen want in de beginperiode is de kans groot dat je uw toestel breekt en er dus kosten komen of... bij grote schade een ander toestel.
Men spreekt hier over 500-1000. Ik zou eerder zeggen 800-1200 om te beginnen.

Sluit me aan bij voorgaande sprekers.
Ik zou met zo'n budget gaan voor een Lama4 +extra lipo en wat spare blades.
egift4all op eBay.com verkoopt pakketjes van 16 + 16 blades voor $6,79
Das 4,50 euries.
Ik zou 2 of 3 van die setjes kopen.
Een paar maanden oefenen met de Lama4 en simulator (usb kabel voor zender zit erbij) en je weet of het wat voor je is zonder enorm veel te hebben geinvesteerd.
En dan sparen voor een groter model.

lol die 100 eu dekt een goeie crash niet eens met een Titan of 450X ;) Ik heb net een Titan gekocht, kwam op 190 voor de kit(met esc en motor), 89 (Gyro GY401) + 4x22(S3153 servo) + 39(r146iP rx) electronica, 100 accu's (4x2200's El Cheapo), dus 556 euro incl verzendkosten en nog zonder zender. Mag je nog een ladertje kopen a 89 eu, en een zendertje van +/- 120 eu.... Compleet kitje kost dus rond de 900 eutjes. Je kan klonen gaan kopen van bv de Trex, maar dan bespaar je alleen op de kit, niet op de rest... En volgens mij heb ik um al redelijk goedkoop samengesteld.
Spaar tot 200 eu, koop een goeie sim en als je met je ogen dicht kan vliegen, hooveren etc. heb je vast genoeg bij elkaar gespaard voor een maatje groter dan micro. Anders koop je nu een DF4 voor 100 eu, en ga je die blingen tot je er mee buiten kan fladderen (M24 blaadjes, 3s lipo). Kun je iig leren vliegen. En als je de DF4 beheerst kan je daarna zowat alles vliegen, domweg omdat een kleine heli veel slechter vliegt dan een grote ;)

Groetjes,

Ton.

Back