Beginner zoekt hulp Regio Breda

• Topicstarter Topicstarter Waveson
  • Startdatum Startdatum
W

Waveson

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum, en eveneens in de modelbouw.
Ik ben me al weken via internet aan het verdiepen in wat voor helicopter ik wil gaan kopen.
Door veel te lezen op o.a. dit forum, is mijn keuze gevallen op een KDS450c of SV (goede prijs/kwaliteit verhouding)
Om wat meer kennis van zaken te krijgen (voor ik een heli aanschaf) zoek ik hulp via dit forum.
Eventueel iemand in de regio Breda die bereid is af en toe te helpen met praktische zaken?

PS heb alleen wat ervaring met een goedkope coaxiale Heli.

Jah voor een E-sky is goed onderdelen te krijgen, ik zelf ben ook begonnen met een lamav3. Dit om stick gevoel te krijgen.

Ik moet het met de voorgaande posters oneens zijn.
Hoewel ik nog steeds tevreden ben met mijn Esky Belt-CP, is de KDS heli toch de betere. Spullen voor deze heli zijn zelfs beter te verkijgen dan onderdelen van Eky.
Op de KDS passen ook heel veel Allign onderdelen;).
Veldhoven is wel wat ver van Breda maar voor hulp valt wel wat te regelen.

Groeten, Wilbert.

Hallo iedereen.
Bedankt voor jullie tips tot zover.
Ik sta echt versteld!! Iedereen is echt super behulpzaam.
Erg prettig om te weten dat je zo makkelijk hulp krijgt aangeboden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nog meer groeten uit Breda van een starter.. !

Ben dus ook nieuw hier, dwaal al een tijdje op dit forum rond en ben op dit moment een aantal weken aan het trainen op een simulator (Phoenix). Dat gaat inmiddels redelijk met heli's.
Het heli vliegen lijkt me de meeste uitdaging bieden en daarbij is het wat makkelijker uitvoerbaar zonder direct aan een club gebonden te zijn. (niks mis mee uiteraard)
Daarnaast ben ik me flink aan het inlezen op de techniek etc.
Modelbouw ervaring met RC heb ik voldoende, met boten en auto's in clubverband.
Wil eigenlijk toch met een cp beginnen als het kan, gewoon heel rustig aan starten.
Maar ja, ik begrijp ook dat fp om te starten meestal goedkoper is ivm het crashen. (een mooie Hirobo Quark bv, jammer dat die er niet in 2,4 ghz is)
Goed, nog een beetje een dilemma dus.
De adviezen hierin lopen ook zo uiteen en staan soms recht tegenover elkaar. Overal is wat voor te zeggen nietwaar ?

Een mooie T450 pro is ook niet mis lijkt me..
Keuzes keuzes, wat moet een starter nu toch doen ?? :-)
Misschien eens in het echt eraan ruiken is het beste misschien, een oefenles ofzo.
Zijn er wellicht ergens demo dagen binnenkort of is er iemand bereid te vinden voor zoiets.. ?

Met groet,

Als medestarter heb ik gekozen voor een zelfbouw T-rex 450 "clone" :)

In totaal voor een 200-tal euro's een copterx 450ae v2, 6ch tx/rx, alle electro, 3 lipo's en 2 laders en nog was prulletjes vanuit hong kong laten komen! al kan er nog btw en dergelijk bijkomen (kleine kans van niet) ben ik goedkoper af :-P

Hier zijn dus ook makkelijk onderdelen voor te krijgen! Mits de heli uit alu is zal ik naarmate ik crash carbon in de plaats zetten ... makkelijk is dat!

Dit trouwens allemaal dankzij mikey, op youtube!

In de regio Breda zijn er best veel Helivliegers volgens mij.
Maar ze treffen elkaar zelden heb ik het idee :D
Ik vlieg nu zelf in Dongen, wel bij een club dan (MVC Snoopey) mede i.v.m. mijn 700 die je niet snel op een industrieterrein gaat staan vliegen, en het is ook best gezellig om met meerdere piloten te vliegen.
Heb daarvoor ook twee jaar wild gevlogen met een electro CP 450 en 500.
Als iedereen nu toch eens bij de omliggende clubs gaat kijken dan hebben we kans dat we wat meer helivliegers bij elkaar krijgen.
En dan ook beter vooruitkomen in de hobby, zowel qua vliegen als techniek.
Als jullie een keer een meeting willen organiseren dan hoor ik het wel graag :)

Grt,
Eric

Back