Beginner zoekt iets nieuws

Hoi allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik hier op het forum ben, lijkt me allemaal zeer interessant.
Even verhaaltje vertellen.

Een jaar of 6 geleden heb ik in clubverband met RC 1:10 Electro auto's gereden, die ik trouwens nog altijd heb (HPI PRO3/ Ferrari 360 Modena).
Ben er in de tijd mee gestopt omdat het wat uit de hand liep (financieel niet zo interessant voor studentje).
Maar de interesse in RC modelbouw is altijd gebleven.
Onlangs ben ik er terug mee begonnen, maar nu wou ik iets anders, en heli's hebben mij altijd wel geïnteresseerd.
Ik heb mij als beginneling een 3CH heli aangeschaft van Blade, de Blade Scout CX. Kleine heli maar wel zeer veel fun!

Nu zou toch iets groter willen gaan, maar toch niet te prijzig, om verder het vliegen onder de knie te krijgen.
Ik had gedacht aan de Arrow Plus Trainer EVO RTF 2.4 GHz van Robbe. Deze heeft ook staartprop, dus weer iets nieuw om te leren. De prijs is ook nog te doen vind ik (€179)

Wat vinden jullie van deze keuze?

Kan wel maar als je echt verder wil, is een goede zender eigenlijk de eerste vereiste. Dan kun je met een spectrum dx6i en een blade heli makkelijker door groeien naar grotere heli.

Kijk hier eens: http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide;een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

De heli die je noemt heb ik niet zo veel ervaring mee. Kijk ook eens naar de Blade MCPX Blade mCP X RTF (BLH3500) Manuals, Parts Explosions, Team Tips, Bulletins and other Support Information: Blade - #1 By Design . Is wel een Collective Pitch heli maar ze zijn bijna onverwoestbaar... Wellicht voor jou een goede keuze, aangezien je al iets meer stickgevoel hebt dan de gemiddelde beginner.

RTF te koop met een Spektrum DX4e zender en dan kun je eventueel later nog een betere Spektrum DX6i, DX7, DX8 aanschaffen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst zal ik bedenken, wat wil ik:
just voor fun een beetje in de woonkamer vliegen,
of zelf een Heli bouwen en vliegen leeren om later verder te gaan.?
Over de zenderkeuze wil ik zeggen:
Toen ik mijn eerste echte Heli (T Rex 450) kochte, vroeg ik me ook af, wat wil ik met een zender, die zo duur is als mijn Heli zelf.
Met deze zender vlieg ik inmittels 6 verschillene Helis met succes.

Ik zou persoonlijk als je met heli's verder wilt een fixed pitch verder overslaan. Dat was een logische stap vrij lang maar met de komst van de mcpx en nu ook de Genius CP/Mini CP kun je makkelijk de stap naar een kleine CP maken. En dan is de stap naar een grotere CP gelijk stuk makkelijker. Probleem is namelijk dat je met een grotere fixed pitch niet naar buiten kunt. Dus dan zit je met een groot ding wat alleen maar in een gymzaal kan vliegen. De kleinere mcpx kun je buiten ook vliegen met bft 2 en dan leer je gelijk echt vliegen.

Ik heb dan vandaag toch een nieuwe gaan kopen, de Robbe arrow plus trainer evo!
nog niet mee gevlogen wegens te slecht weer grrr!

laat wel weten wat ik er van vind!

grtz

Veel plecier met de Arrow, kan je ook in de woonkamer vliegen, ik heb zoiets van Walkera, naadeel: zender kan je voor niks anders gebruiken, maar preis is goed.

Hmm, binnen heb je toch veel plaats nodig.

En eenmaal in de lucht, is ie toch echt moeilijk bestuurbaar voor beginneling hoor!

daarom ==> zonet EERSTE CRASH! gevolg ==> Staartvlak afgebroken en tandwiel van staartrotor afgebroken.

Morgen naar de winkel om spareparts...

Back