Beginner zoekt info.

Ik wil mij eens op het park/ indoorvliegen werpen. Ik heb al wat vliegervaring en hou me ook bezig met indoor micro heli's.
Wat zijn leuke modellen om te beginnen// Waar koop je materialen, motoren etc. voor dat kleine spul?? Wat is een leuk beginnersmodel??
Kits van Ikarus (Belriot enz), BMI (Skybike)??
Zijn er down;oad sites voor tekeningen etc??
Ik heb al eea gelezen op dit forum en ga nog veel meer lezen, maar jullie kunnen het vast wel sneller beantwoorden.

Alvast bedankt
Groeten
Arie de Koning

hangt natuurlijk een af van wat je er in zoekt: gezellig wat rondvliegen in een warme hal? kunstvlucht? snel/langzaam?

Komt ook nog bij of je een bouwer of liever vlieger bent (kant en klaar model?) Of wellicht van beide (schaalmodelletje).

Bij het indoor vliegen kun je met simpele middelen in een paar dagen een leuk toestelletje inelkaar zetten, terwijl een kant en klaar model in de winkel tegenwoordig ook scherp geprijst is.

:)

Hallo allemaal

Om de start te bespoedigen en de zoektocht naar motoren etc. wat te beperken zoek ik een idoor trainer evt ook parkflyer vliegklaar.
Ik heb wel bouw ervaring maar nog niet met Depron etc. Daar wil ik aan beginnen als ik al wat te vliegen heb. Dan kan ik rustig bouwen en rondkijken naar materialen.
Zijn daar ook boeken/ tijdschriften over????
Ik heb een micro ontvanger, servos enz. uit de micro heli's.
Ik dacht aan iets van Ikarus (Bleriot, Taube?? of Protech Skybike of is dat te groot indoor??
(Kost hier ong. 40 Euro tijdelijk!!!!)
Voor echt indoor zag ik ook een Butterfly.
Hoewel er ook wel aantrekkelijke komplete sets te koop zijn.

Alvast bedankt
Arie de Koning

Wie heeft goede raad en advies

Hoi,
Je bent in elk geval in het juiste sub-forum beland..
Ook denk ik dat er na wat pagina's doorlezen heel veel te vinden vinden en te leren is op het gebied van een beginners slowflyer..

Het bouwen met depron zoals veel gebeurt is natuurlijk een hele leuke manier om een goedkoop vliegtuig te bouwen.. je kunt naar eigen inzicht een vliegtuig maken en proberen.. Bouwplannen zijn na wat zoeken op forum en internet ook te vinden.

Groeten Vincent
en succes met zoeken!

Die Butterfly is een goed beginnerstoestel, het vliegt traag en als je wil ook snel, en je kan er met een paar aanpassingen ook loopings mee maken.
Je moet er, geloof ik, alleen een ander motortje opzetten, tenzij je een "nieuwe" kit hebt want daar zit dacht ik al een ander motortje bij.

Kris

Back