Beginner zoekt vliegtuig

Jorrit zei:
Ik vind van niet.. Kijk.. Er zijn altijd van die Electro-rakkers :P hier op het forum die brandstof maar vies en omslachtig vinden..

En sommigen gaan zo ver dat ze dus ook geen brandstof kist in de auto willen meenemen.... :twisted:

mooie site!
als ik mn vliegtuig heb, welke kleur is dan de beste?
ik heb gehoord dat blauw en wit niet zo goed zijn :xmas:

ik zou voor transparant kiezen, zo kan de vijand je niet zien en kun je ongestoord vliegen zonder dat iemand je ziet :wink:

zonder gekheid, zorg ervoor dat je, als beginner, je vliegtuig duidelijk herkenbaar bespant met folie. Zorg bijvoorbeeld dat de vleugels een afwijkende kleur van de romp hebben, en nog handiger, dat je linker en rechter vleugel ook weer twee verschillende kleuren hebben!! Je kunt bijvoorbeeld ook alles donkerblauw bespannen en de vleugeltips fel-oranje... afijn ik zal wel es een paar fotookes van mijn charter hier plaatsen, kun je ook zien wattik bedoel :-)

~mike

Ik heb zitten denken, is bespannen moeilijk?
Kan ik bouwen maar als ik denk dat ik niet kan bespannen is het weggegooide geld.

compilatie_charter.jpg

bespannen is nie moeilijk...

je kunt altijd ff oefenen op een proefstukje. Voor meer info over bespannen met oracover, kijk hier maar 'ns:

http://www.startkabel.modelbouw.nl/oracoverhandleiding.html

toodles,
Mike

p.s. op bovenstaande website praten ze over een speciaal folieijzer, je kunt natuurlijk net zo goed het strijkijzer van moeders gebruiken :P

mike zei:
p.s. op bovenstaande website praten ze over een speciaal folieijzer, je kunt natuurlijk net zo goed het strijkijzer van moeders gebruiken :P

Als moeders de speciale kleurtjes op de zool niet erg vindt. :twisted:

Theo Coenen zei:
mike zei:

Als moeders de speciale kleurtjes op de zool niet erg vindt. :twisted:

Daar heb ik alleen met solarfilm last van. Nu gebruik ik alleen nog maar oracover :)

Groeten,

Paul

, welke kleur is dan de beste?
ik heb gehoord dat blauw en wit niet zo goed zijn :xmas:[/quote]

ik heb mijn somthing extra in de kleuren blauw en wit en ik heb er geen problemen mee . maakt niet uit in welk weertype het is

Don't fly when someone with a plane identical to yours is already flying. ARFs and yellow Cubs are particularly susceptible to this problem. Several years ago two fliers were flying with identical ARFs. When one of the models landed, both modelers went out to get the plane. Much to the entertainment of the folks in the pits, one modeler discovered the his plane had crashed out in the field 5 minutes previously because he had lost track of which airplane was his, and he was "flying" the wrong one

geinig stukkie, van bovengenoemde site geplukt :twisted:

Ik dacht altijd: Hoe werk je die naden dan weg maar ik ben dus gewoon een beetje blond.

Voor Mathijs: vertaal.pagina.nl

heb de vertaal topics verwijderd

Even een moderator bericht, omdat de discussie totaal verzande in een vertaal-topic heb al de topics met vertaal suggesties verwijderd...

:offtopic:

nu weer terug naar de orde van het topic...

Robert

mike zei:
Don't fly when someone with a plane identical to yours is already flying. ARFs and yellow Cubs are particularly susceptible to this problem. Several years ago two fliers were flying with identical ARFs. When one of the models landed, both modelers went out to get the plane. Much to the entertainment of the folks in the pits, one modeler discovered the his plane had crashed out in the field 5 minutes previously because he had lost track of which airplane was his, and he was "flying" the wrong one

geinig stukkie, van bovengenoemde site geplukt :twisted:

:rolling: Dat kan nie! :rolling:

"Hey, mijn model reageert niet meer op mij"
"hmm, maar het blijft wel prima zelf verder vliegen"
...
"Goh een looping, wat doen we het toch goed"
...
5 min later
..
"Mooie landing, nu nog even model ophalen"
.. Iemand anders pakt model..
"Ja he zeg! Blijf met je tengels van MIJN model af!?! :x "

Note: daarom let ik als instructeur ook zo op het feit of een leerling "achter zijn model aanloopt" oftwel het ding zijn gang laat gaan, of echt wel actief bestuurd!!

Re: heb de vertaal topics verwijderd

Robert zei:
Even een moderator bericht, omdat de discussie totaal verzande in een vertaal-topic heb al de topics met vertaal suggesties verwijderd...

:offtopic:

nu weer terug naar de orde van het topic...

Robert

Your the boss, maar ik ben het er niet mee eens, sorry even goede vrienden :? zet de verwijderde posts maar weer terug :evil:

Hoe lang doe je eigelijk over het bouwen?
Als het kort is denk ik dat ik gewoon de ARF koop.

MZZL Laurens

dan wordt het misschien toch een zelfbouwdoos, het kan namelijk ook hartstikke lang duren!

ligt er maar net aan hoeveel tijd en zin je erin steekt. Je zei eerderop in deze thread al dat je bouwen wel leuk vond, dus dan begrijp ik eigenlijk niet waarom je nog steeds twijfelt tussen zelfbouw en arf!!
:roll:

~ Mike :wink:

Mooi!
Als het errug lang duurt dan kan ik ook meteen sparen!
Maar wat versta je eigelijk onder "lang"

Groeten Laurens

Back