M
mike
Guest
nitwit zei:Ik heb gelezen dat je een brevet nodig hebt om zelfstandig te vliegen.
Welke punten staan daar allemaal in?
P.S Is die Robbe dan brandstof?
en als hij bij 150 arf is, hoe kan het dan zo snel 600 worden :?:
de charter van robbe is inderdaad bedoeld voor brandstof (4-6cc motor). Als je van bouwen houdt, moet je dus geen ARF model kopen. ARF houdt trouwens alleen in dat het meeste plak, zaag, snij en folie-bespan werk reeds voor je gedaan is. Zaken als electronica, de motor etc etc moet je er nog los bij kopen. Net wat Peter Loohuis al zei, het uiteindelijke kostenplaatje moet je toch zzien tussen de 250 - 500 pleuro's (afhankelijk van wat je er allemaal bijkoopt, en of het al dan niet 2e hands is). Wat dit betreft moet je ook ff bij een vliegclub aankloppen, misschien kun je daar 2e hands een zendersetje incl. ontvanger en servo's kopen, is in sommige gevallen zeker de moeite waard!
je moet inderdaad een vliegbrevet halen om zelfstandig te kunnen en mogen vliegen op een vliegclub. Zelf heb ik 'm nooit kunnen halen omdat altijd OF de examinator OF mijn instructuur niet aanwezig was, maar dit ff terzijde :evil: !!! Je moet uiteindelijk zelfstandig kunnen opstijgen en landen, touch-and-go, overshootje maken, vlakke acht, elips, looping, rol en misschien nog meer. Als je een beetje feeling hiervoor hebt, dan valt het allemaal zat mee en heb je binnen no-time je brevetje gehaald (jippeee!).
veel succes ermee~ :wink:
Mike