Beginner zoekt -> Welk type is dit ?

Hallo ik ben Mark en ik wil graag een nitro race auto van iemand overnemen. Ik heb er al eentje gevonden maar degene weet zo niet welk merk & type dat het is.

Nou wil ik dat wel graag weten voordat ik hem ga kopen. Ik wou dan ook vragen aan de doorgewinterde nitro hobbyist of jij adhv deze foto kan zien om welk merk en/of type het hier gaat?

nitroauto.gif

En wie kan me vertellen of er nu al iets mankeert aan deze foto ? Behalve de luchtfilter .... die had ik zelf al gespot, toch ?

Het is geen al te beste foto maar ik zal z.s.m even wat meer foto's posten.

Tnx :cool:

Dat is een Kyosho Alpha 2 of Alpha 3. Met een beetje zoeken kan je ze nog nieuw voor 160 euro vinden maar het model is al wat oud. Hij is al een paar jaar terug vervangen door de Kyosho Fazer welke je voor rond de 200 euro nieuw kunt vinden.

Dus ja, ik weet niet wat je er voor betalen moet maar leg er wat bij en je hebt het nieuw en daarmee gegarandeerd geen problemen van een ander.

Hej Roelof tnx voor je reactie. Dus het is echt prut? Want relatief gezien is die niet duur voor mij dan, zeg maar omgerekend € 50. Hij loopt niet goed, maarjah ik mag zelf ook wel graag prutselen aan zoiets.

Nou heb ik al het één en ander over het afstellen gelezen en het lijkt me niet al te lastig. Als die maar loopt dan stel ik hem zelf wel af. Maargoed zover is het niet, ik weet iig wat voor model het is daar ging mij het om.

Ook pin ik me niet hierop vast hoor, maar deze was toevallig wel in de buurt. En anders kan ik hem altijd nog weer verkopen. Ik heb nu de 'luxe' om zo even ééntje te kopen zeg maar.

Ik wil niet zeggen dat het prut is maar het is al oud en mogelijk versleten....
Dit is op zich een goede instapper geweest.

Als de prijs goed is waarom niet maar vraag hem eerst om hem lopend te zien, start die makkelijk is die prima in orde.

Kijk wel uit meestal gaan autotjes weg onder het mom van even afstellen en dan is ie prima.
Het komt voor dat dit wel het geval is maar 9 van de 10 zijn versleten en kunnen niet meer afgesteld worden. Als de motor zonder veel moeite start en blijft pruttelen heb je wel kans dat je hem afgesteld krijgten voor dit geld hoef je natuurlijk geen topprestaties te verwachten. een nieuwe motor heb je al vanaf 100euro.

Ook een tweede keer (als de motor warm is) moet hij starten zonder te veel moeite.

Dit is een alpha 2. De alpha 3 had een 2,5 cc motor met een hoge koelkop.
Het zijn leuke auto's om mee te beginnen, maar zoals Roelof ook al zei, het is een verouderd model.

M.v.g. Mark

Ik heb hier al meerdere van gehad, leuke wagentjes om mee te rijden moet ik zeggen. Eerst eentje van een kennis overgekocht en helemaal afgereden, een ander heb ik gekocht die al licht was ingereden voor 35 euro RTR met 2 bodies waarvan eentje ongespoten en eentje die nieuw was ingerolen tegen een ouwe Wii die ik nog had liggen.

De wagentjes gaan lang mee moet ik zeggen en op ebay zijn de onderdelen er massaal voor te krijgen. Als het motortje lam is kan je er al n revisie setje voor krijgen op ebay voor rond de 20 euro.

Back