beginner

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroentje4, 9 okt 2011.

  1. jeroentje4

    jeroentje4

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    17
    Hallo allemaal,

    Ik ben jeroen en wil ook eens beginnen met deze mooie hobby.
    Alleen weet ik er nog vrij weinig van. Heb hier en daar eens zitten kijken en heb volgens mij een mooie heli gevonden op www.dealextreme.com
    Alles is in onderdelen want ik wil hem zelf opbouwen om zo te weten hoe de heli in elkaar zit en werkt etc.

    1: 450 V3 6-CH R/C Helicopter DIY Assembly Set - Black - Free Shipping - DealExtreme
    2: Mystery Electronic Gyro/Gyroscope for R/C Helicopters - Free Shipping - DealExtreme
    3: Hobbymate HB2835-H 3800KV Brushless Motor for 450 Helicopters - Free Shipping - DealExtreme
    4: Mystery Speed Controller 50A BEC for Brushless Motors (300/450 R/C Helicopters) - Free Shipping - DealExtreme
    5: Replacement 11.1V 25C 2600mAh Li-Poly Battery Pack for 450 R/C Helicopter - Free Shipping - DealExtreme
    6: Carbon Fiber Trainee Landing Kit for 400-500 Sized Helicopters - Free Shipping - DealExtreme
    7: RC Helicopter Zoon Shogun Trex Mini Pitch Gauge (B) - Free Shipping - DealExtreme
    8: Carbon Fiber Main Blades for R/C Helicopter (Pair) - Free Shipping - DealExtreme

    Dat was het zo een beetje, als ik het goed heb mis ik nu alleen nog een paar servo's en een zender + ontvanger.
    Is dit een beetje een goede combinatie met elkaar?
    En wat voor soort servo's moet ik nog hebben?
    En zover ik lees is het vliegen ermee ook niet erg makkelijk, is dit een beetje makkelijk te leren? ik vlieg nu met een 4 kanaals handpalm helicopter.
    Al met al een hoop vragen:confused:

    Alvast bedankt!
     
  2. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    welkom welkom !
    mag ik voorstellen dat je hier de beginnerssectie effe opzoekt?
    daar zullen veel van je vragen beantwoord vinden!

    beste tips die ik kan geven:
    A Lees beginnerssectie en verzamel je info
    B ga naar een club en laat je effe inlichten en wordt daar mss lid?
    C koop een heli waarvan je gemakkelijk aan parts kan geraken en die "bekend"= afstelbaar door anderen en betrouwbaar is
    D kijk ook eens voor een sim, want een handpalm helietje vliegt net wat anders dan een cp 450 ;-)

    Bekijk anders gerust de te koop sectie voor setups of e aankoop?

    Vergeet niet dat er nog andere spullen bij komen kijken
    zender, lader, krimpkous, soldeertoestel, ballinktang, loctite rood en blauw, pitchmeter
    lipo checker etc etc...

    vragen? stel maar!
    groeten
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  3. jeroentje4

    jeroentje4

    Lid geworden:
    9 okt 2011
    Berichten:
    17
    lipo lader

    Oke dan bedankt voor de info zover.
    Ik heb het zo goed als allemaal kunnen vinden en ga het hele zooitje bestellen. Alleen vroeg ik mij nog af wat verstandig is voor lader voor de lipo accu, er is ook een groot prijs verschil.
    Wat raad jij aan om aan te schaffen? een wat duurdere of lukt het ook prima met een normaal ladertje?
     
  4. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    nou, daz snel gelezen...heel snel...
    heb je een idee hoe lang het zou duren voor je rondjes gaat vliegen met je cp heli?

    zou je niet gewoon alles kopen in hobbyking DE? daar hebben ze ook goede ladertjes, 50watt is voldoende voor 3s, en 2 lipos is mss ook handig.
    als je dat van hongkong laat komen zal je volgens mij gegarandeerd douane kosten hebben...

    23 dollar voor een 3S lipo???
    trouwens een 2600 is wat aan de zware kant voor een 450, maar kan natuurlijk wel... een 3s 2200 is standaard en kost bij hobbycity DE mss 14dollar..

    50amp esc.. tja, is zeer ruim gerekend vind ik... 40 is ook voldoende hoor...
    heb je connectors voor op je lipos/esc te solderen? zitten gene op je esc...
     

Deel Deze Pagina