beginner

• Topicstarter Topicstarter speedineed
  • Startdatum Startdatum
S

speedineed

Guest
Ik wil graag beginnen met een brandstof rc auto.
ik heb wat rondgekeken op het forum en al veel informatie gevonden
Ik wil niet teveel geld eraan uitgeven bij aanschaf van een nieuwe auto omdat het vooral voor de lol is en niet om wedstrijden mee te rijden.
Ik heb rondgekeken op internet en zat er overna te denken om 1 te kopen
Attacker Radiografische Nitro Buggy 1/8st Schaal [A3017T] - €169.95 : Welkom bij Semsshop, Radio grafische auto en alarmsystemen

en dan is mijn vraag is het slim om als beginner met bijv. deze auto te beginnen of moet ik naar een andere auto opzoek gaan (zo ja enige idee voor een auto rond dezelfde prijsklasse iets meer is ook niet erg!)?

mvg

Het feit dat je geen wedstrijden wilt rijden wil niet zeggen dat je direct voor het meest goedkoopste moet gaan. Helaas komt kwaliteit en support ook met de prijs.

Op dit moment ben ik heel toevallig bezig met een test van een 1:8 buggy met een .18 motor, een combinatie die je niet veel ziet omdat 1:8 altijd met een .21 motor of meer komt. Dat betekend dat de auto lichter gemaakt is en daarmee de onderdelen kwetsbaarder.....

Persoonlijk zou ik zeggen pm er even wat meer tegenaan te gooien voor wat meer kewaliteit. Ik zag laatst een LRP Rebel bij de Conrad voor 230 euro. LRP is een goed merk met een nederlandse distributeur en ook de auto is veel degelijker gemaakt.
Met een beetje zoeken heb je voor 250 een Kyosho 7.5 sport of zijn opvolger de Inferno Neo, beide zeer goede buggy's met een goede support.

Ik sluit me aan bij Roelof. Een te goedkoop model gaat je veel frustratie brengen en dit zou toch wel spijtig zijn gezien dat dit een super leuke hobby is!
En of het nu voor de lol is of niet een beetje kwaliteit kan nooit geen kwaad, je kan het je achteraf alleszins niet beklagen :).

Greetz,
Sander

ik zit er tovch overna te denken om de lrp rebel te kopen op maar heb je hier ook veel opties met onderdelen te kopen zoals verschillende banden soorten luchtfilter enzo en om de auto op te tunen?

Het slimste is toch nog om gewoon een merk als hpi of traxxas te kopen, iedreen heeft het op vooraad en het is degelijk spul. als je nu in 1x een goede koopt heb je er later alleen maar profeit van!

groeten, Geert

De Rebel bevat een standaard formaat 3.5cc carburateur waar alle filters oppassen, de banden en velgen zijn standaard buggy/GT dus je hebt veel keuze. Ook de motormontage is universeel dus jan je ook later voor een serieuze motor gaan (al doet de OSMAX .25 het best goed)
Staar ook niet al te blind op option parts. Veel aluminium is meestal ook niet goed.

Het slimste is toch nog om gewoon een merk als hpi of traxxas te kopen, iedreen heeft het op vooraad en het is degelijk spul. als je nu in 1x een goede koopt heb je er later alleen maar profeit van!

groeten, Geert

Hoewel Traxxas een fantastisch merk is kom je met een goede 4wd offroad zoals de Revo wel duur uit. HPI is ook goed, de enige wat in dat formaat valt is de Trophy maar die kost alsnog 299 als je even zoekt....

Back