beginner

hallo,

ik ben al een tijdje bezig met rc vliegen.
nu heb ik mijn vliegtuig zo danig kapot gevlogen dat ik een nieuwe moet kopen.

ik heb alleen wat vragen.
ik ben niet erg ervaren en ik wil graag een
rc vliegtuig beginners model onder de 100 euro hebben. met een landingsgestel.

wie heeft er tips of goede ervaringen met een bepaald model??

Hoi Pietje,

Om aan jou wensen te voldoen:

Papieren-Vliegtuig.jpg

Daarnaast zou ik willen adviseren om voor die 100 euro een simulator voor de PC te kopen met bijbehorende USB zender om je eerste ervaring op te doen. Daarna zou ik een club zoeken waar je als leerling aan de kabel ervaring kan opdoen. Aan de hand hiervan zou ik adviseren om een trainingskist aan te schaffen.

Als trainingstoestel zou ik adviseren om een Hype you can fly aan te schaffen.

@MarkyB
Beetje flauw :-)

@Pietjes
Ik zie dat bovenstaand je eerste bericht hier is. Heb je al eens rondgekeken? Er zijn veel topics die voor beginners veel informatie opleveren:-)

En vaak vindt je in zo'n topic de goede raad eens te gaan buurten bij een club om je te informeren wat en hoe je het beste kunt beginnen.

wat was het desbetreffende model wat je kapot hebt gevlogen?
kon je hier al wel goed mee vliegen en is hij gewoon versleten of kon je er eigenlijk helemaal niet meer vliegen?

kijk idd ook nog evenrond op het forum, misschien ook gelijk maar even naar het "te koop" gedeelte gaan.

mvg david

het was een blue bird.. ik koner een beetje mee vliegen. dus vaak bleef hij in de lucht. soms stortte hij neer zonder dat ik echt door had wat er mis ging.

het was een blue bird.. ik koner een beetje mee vliegen. dus vaak bleef hij in de lucht. soms stortte hij neer zonder dat ik echt door had wat er mis ging.

Als ik de naam google kom ik op deze uit:

1-32th-Scale-R-C-Blue-Bird-Glider-RP-8909-.jpg

Was dat het vliegtuig?

En heb je er een losse zender bij gekocht, of een zender die je erbij hebt gekregen?

Hoi Pietjes;
Uit je antwoord meen ik te kunnen opmaken dat je nog niet veel vliegervaring hebt.
Dit is helemaal niet erg we hebben het allemaal moeten leren.
Eerst moet je van het idee afstappen dat een r/c vliegtuig speelgoed is.
Er bestaan wel speeltuigen die van ver iets of wat op een r/c vliegtuig lijken,zoals het hierboven afgebeelde dingetje en diverse "silverlit"toestanden.
Deze bieden in slechts zeer beperkte mate het genoegen dat een degelijk toestel biedt.
Wij lessen op de club voornamelijk met multiplex mentor voor de electro-liefhebbers en met de Arising Star van Seagull voor de methanol-addicts.
Beide zeer goede en vergevingsgezinde toestellen waarmee zelfs lang na de leerperiode nog met veel plezier kan gevlogen worden.
Alleen met het door jou vooropgestelde budget blijft deze deur toch echt wel gesloten.
Hier op het forum worden vaak trainers te koop aangeboden voor mooie prijzen.
Mijn advies; -maak de klik en besef dat je instap in onze supergeweldige hobby nou eenmaal meer dan 100 euries kost (maar dat ze dat toch echt wel ook waard is)
-Ga naar een club in je buurt,vraag inlichtingen naar waar zij mee vliegen (zender, toestel) en neem lessen. Je zal het je echt niet beklagen!

van het bovenstaande heb ik even specificaties opgezocht.
en staat niet bij dat hij een elevator heeft. dus neem aan dat je omhoog moest door middel van gas geven?

Blue Bird R/C Toys

kan je misschien een foto maken van wat je allemaal hebt?
dan kunnen we een beetje inschatten wat en hoe je ervaring is

zou je misschien ook kunnen aangeven waar je woont?

mvg david

ik woon in Broek in Waterland (boven Amsterdam).
het bovenstaande vliegtuig is het vliegtuig die ik gehad heb. ik heb hem nu niet meer omdat hij total loss was. ik moest idd omhoog door gas te geven. zelf zou ik ook nooit dat vliegtuig kopen maar ik heb hem gekregen.

GOFLYRC STARTER II - YouTube

lijkt erop dat die redelijk vliegt.
denk er wel aan dat alle elektronica op 1 print zit.
Ik weet niet heel zeker of er ook een zender bij zit (lijkt mij wel logischer) aangezien deze bij de plug&play staat.
dat wil meestal zeggen dat je er iets bij moet kopen. even goed uitzoeken dus

het is niet veel geld en zit binnen je budget. je kan het proberen.
probeer idd eerst ook even een simulator, desnoods op een tablet of telefoon.
"rc plane 2" is een redelijk goede sim voor een smartphone/tablet.

mvg david

Back