beginner

Hallo ik ben mike ik ben nieuw hier. Ik heb zelf nu ook al een tijdje een vliegtuig (zwever). Ik zit in emmeloord in de vliegclub. Gister heb ik eindelijk 1 keer zelf gevlogen en het,was heel leuk :D ik heb hem ook zelf geland. Ik vlieg nu al een paar maanden en het is een geweldige hobby. Ik heb de dynam hawksky gekocht. en ik ben er heel blij mee het vliegtuig heef een spanwijdte van 1.40 m,de lengte weet ik niet uit me hoofd. Ik heb hem ook al een paar keer gecrasht maar ook al weer gelijmd.
full
hier is een foto van het vliegtuig.

Hier is een foto dat hij net gecrasht is.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom in de wereld die modelvliegen heet. Hopelijk zal je veel plezier hebben met deze hobby. En ach, het is niet erg als je de eerste paar keren een toestel crashed. Dat hebben we allemaal wel eens gehad hoor.

Vooral blijven lessen en als je toevallig ook nog een vlieg simulator voor op de computer heb, kan je met deze koude dagen ook nog vliegen. Scheelt je wel een hoop kosten gelijk.

In ieder geval succes en laat het weten als je je brevet hebt :)

Ik ga vandaag een vliegsimulator kopen (realflight basic). Mijn vliegtuig is nu al 3 keer gecrasht dus ik weet wat er gebeurt.

Dan moet het wel lukken :)

Wees niet bang er voor dat er iets kapot gaat, daar leer je alleen maar van. Heb al een reactie terug gegeven in je prive bericht :)

Zelfs de beste kan wel eens neer storten toch. Ik heb je bericht gekregen. Hoe kan ik iemand toevoegen aan de vrienden lijst?

Denk dat je even in je gebruikers instellingen op het forum moet kijken hoe dat moet. Misschien dat je als je op mijn naam klikt , dan er een optie naar voren komt om dat te doen.

Bedankt voor het succes en ik ga de realflight basic halen, ik zou hem gistere bestelen. Ik ga hem vandaag bestellen bij conrad alleen dat duurt twee weken omdat hij uit levering is (hij is op).

Mooi zo, en dan veel oefenen met de sim he, en alles wat je op de sim doet, kan je misschien ook wel in het echt proberen. Zonder crashes natuurlijk :)

Hahaha je hebt gelijk maar een crash dat gebeurt iedereen wel eens. Ik ga zeker veel de sim gebruiken ik heb er zin in.

Haal er wel even iemand bij die kan modelvliegen om je simulator in te stellen. De meeste simulators zijn behoorlijk goed maar toch zijn ze vaak "te makkelijk". Als je dan "echt" gaat vliegen schrik je omdat het toch veel lastiger blijkt dan je dacht. Zaken zoals de wind en turbulentie heb je bij een simulator zelden, dat staat vrijwel altijd standaard op uit! ;)

Laat je ook goed voorlichten zodat je jezelf geen verkeerde manier van vliegen gaat aanleren. Later dat soort zaken weer afleren is vreselijk lastig.
Toen ik begon heb ik leren vliegen met een zender mode 1. Ik heb een indoor model met een "speciale" zender die is mode 2. Helaas is ombouwen daarvan niet mogelijk. Echt het is niet mogelijk zonder heel grote ingrepen en zelfs "verbouwen" van de print. Met dat (hele kleine) model vlieg ik dus mode 2 en dat is heel lastig! Het lukt best wel maar ik moet mijn hoofd er heel goed bij houden.
Als je een verkeerde manier van bijvoorbeeld starten of landen aanleert zal het heel lastig zijn dat later weer af te leren.

Laat dit je niet tegenhouden om het modelvliegen te gaan leren. Het is een fantastische hobby waar ik ondertussen al bijna 38 jaar veel plezier aan beleef. Dat wens ik jouw ook toe. :thumbsup:
Overigens wens ik iedereen al vast een heel fijn 2015 toe, dat we maar veel mogen vliegen en weinig crashen. ;)

Laatst bewerkt:
Ernst,

Ook van mijn kant het beste voor 2015. We gaan het wel mee maken als Mike met een F3A kistje ons voorbij komt zoeven :)

Welkom in de wereld die modelvliegen heet. Hopelijk zal je veel plezier hebben met deze hobby. En ach, het is niet erg als je de eerste paar keren een toestel crashed. Dat hebben we allemaal wel eens gehad hoor.

Vooral blijven lessen en als je toevallig ook nog een vlieg simulator voor op de computer heb, kan je met deze koude dagen ook nog vliegen. Scheelt je wel een hoop kosten gelijk.

In ieder geval succes en laat het weten als je je brevet hebt :)

Nou, ik stuur af en toe nog wel eens iets naar de eeuwige jachtvelden!

Mvg,

Pascal.

Back