Beginner!!

• Topicstarter Topicstarter nezscar
  • Startdatum Startdatum
N

nezscar

Guest
Hallo allemaal!

Mijn naam is Richard en kom uit Zeeland. Ik wil een speedboot gaan aanschaffen, maar ben hierin helemaal niet thuis. Ik rij nu namelijk alleen maar.
Ik zoek een boot met een topsnelheid van 50 km/u en tot een prijs van ongeveer 350 euro. Wel moet het een electro aangedreven zijn. Heeft er iemand tips voor mij?
Ik zag onlangs de Darter King van Carson. Is dit een boot waar je iets mee kunt of eventueel qua uitbouw?
Ik ben wel opzoek naar een boot die helemaal RTR is (er hoeft alleen geen zender bij te zitten).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in mijn keuze.

Alvast bedankt!

Gewoon afblijven van alle RTR modellen !
ÉÉn keer even wat tijd investeren en met die 350 euro
naar Bussum rijden (bij Hilversum), naar "2Brothers rc".
Dat is de ENIGE verstandige keus.

Gerwin Brommer

In één keer van helemaal niks naar 50 km/uur?
Is een errug grote stap... 50 km per uur op het water is HARD!
Maar... Solex heeft gelijk: van RTR moet je gewoon afblijven. Is leuk voor iemand met twee linkerhanden, maar het valt ALTIJD tegen en je leert er niet van bouwen.
De Darter King heeft, net als de Giant Racer van Graupner ('t Zijn dezelfde boten, alleen een ander kapje erop) een aantal nadelen:
3 x 'standaard'-motor die toch redelijk snel hun ampere's erdoorheen jagen
Oude techniek qua RC; de regelaar en ontvanger vormen samen één geheel, en dat is altijd kwetsbaar.
Naar mijn mening erg moeilijk 'op te voeren'; met name de vertragingskasten verhinderen dit. Lees de laatste Modelbouw Aktueel maar eens voor mijn ervaringen met de Giant Racer.

Beter kan je je geld investeren in bijv de Magin One. Een pittig klein bootje, (wel zelfbouw!!) maar uiterst betrouwbaar en een pracht vaarbeeld. En: ga inderdaad maar eens naar de Laarderweg in Bussum, naar 2 Brothers. Eerlijke, vakkundige voorlichting, er wordt niet meteen een model 'door je strot geduwd', en je kan op hun video's een kijken hoe snel zo'n vlo op het water nou gaat. Het is even rijden vanuit Zeeland, maar ruimschoots de moeite waard; de kosten van de rit verdien je terug door een model te kopen waar je plezier aan hebt, in plaats van een miskoop.
Succes, en laat hier horen wat het uiteindelijk geworden is!

En wat ook altijd save is, en zijn geld meer dan waard :
-een komplete set aanschaffen bij Hopf.

Magin One : leuk ding, maar als je hem bouwt volgens de
bouwvoorschriften, vaart hij lang niet optimaal.

Persoonlijk zou ik naar Bussum gaan, of een borstelloze mono 1
bij Karlo Hopf bestellen.

Roel van Essen zei:
In één keer van helemaal niks naar 50 km/uur?
Is een errug grote stap... 50 km per uur op het water is HARD!

Het went senl hoor 50 :wink:

Ben het volledig met bovengaande sprekers eens geen rtr ga je de beoogde 50 nooit.
De enige winkel die echt verstand heeft van snelle boten is 2brothersrc te bussem
Voor de rest voor nog snellere boten naar www.xtremercboats.com en op het forum is genoeg leesvoer voor de komende weken aldan maanden :wink:

Groeten Gerjan

He welkom hier!

ik heb je een pm gestuurd, ik heb ene mooie en snelle boot voor je ;)

Groetjes Wart

solex zei:
En wat ook altijd save is, en zijn geld meer dan waard :
-een komplete set aanschaffen bij Hopf.

Magin One : leuk ding, maar als je hem bouwt volgens de
bouwvoorschriften, vaart hij lang niet optimaal.

Persoonlijk zou ik naar Bussum gaan, of een borstelloze mono 1
bij Karlo Hopf bestellen.

magin one niet doen k** ding heb er zelf een gehad

een idee Hydromite te maken (zie forum)
dan blijf je zeker bij de 350 eurojes :wink:

Zou je meteen een rede willen geven waarom een Magin One een K** ding is :roll: :wink: ...

Ik heb er zelf eentje..ik vind het wel een leuke boot met een leuke snelheid :)

Hoi Nezscar,

Al ik het allemaal zo lees weet ik wel wat je wilt, en dus zeker geen rtr setje maar iets leuks en goeds.

Als ik jou was zou ik het aanbod van Wart maar eens goed overwegen, heb de boot zien varen over best wel ruw water en dat ging nog als een kanon over het water.

En anders zou ik er een ritje bussum aan wagen het zeker de moeite waard.

Grt. Wilco

Back