Beginner

• Topicstarter Topicstarter blo0dstrike
  • Startdatum Startdatum
B

blo0dstrike

Guest
Hey

Ik wil een rc heli gaan kopen, ik heb de graupner micro 47g in gedachten. Ik kan hem bij me lhs voor 195 kopen. Ik heb gezien op het internet dat hij toch wel goedkoper te krijgen is. Alleen heb ik bij mij lhs natuurlijk de service en snelle levering van de onderdelen. Dit gaat me eerste heli worden. Is dit een goede keus of kan ik van dat geld een betere kopen?

Mvg,

jeffrey

Jeffry,

ik heb hem ook - als eerste heli en/of speeltje erijb - gekocht.

Het ding vliegt erg makkelijk, na een paar keer oefenen vlak boven de grond heb je hem al vrij goau onder controle.

Er vallen mij een paar dingen op:
- het ding heeft zijn beperkingen, vanwege de dubbele rotor. Heeft een beetje ander vlieggedrag omdat er geen hekrotor is. (gelezen in RCM&E van 2 maanden geleden).
- Erg stabiel juist vanwege dubbele rotor. Soms kan ik met handen los vliegen en blijft hij gewoon hangen.
- iets boven de grond, redelijk onstabiel vanwege downwash. Moet je wat meer sturen. Is echter goed in de hand te houden. Wanneer iets hoger gevlogen wordt, gaat het (stukken) beter.
- In mijn huiskamer merkte ik wel dat er meubels stonden. Op een of andere manier beinvloeden die de downwash.
- bij windstil weer, o.a. op de camping in Frankrijk, vliegt hij ook buiten erg goed. Je kan dan al gauw iets hoger.
- ik kreeg de tip de Lipo´s niet helemaal leeg te vliegen. M.a.w zodra je merkt dat hij nietm eer stijgt/echt reageert op het gas, landen en opladen. Mij werd verteld dat de Lipo´s kapot gaan wanneer je deze leeg trekt.
- verder kreeg ik de tip om de gyro in te pakken in schuim, Mocht je erg hard landen - is bij mij nog niet gebeurd - dan kan deze nml kapot gaan. Rpearatie/nieuw kost € 75,-

Ik ga niet over op heli´s maar het is een leuk speelte erbij.

groet en veel succes

Peter

Hey

Bedankt voor de informatie, ik zit te denken of ik voor de lama2, micro 47g, miss dragonfly4. Maar De graupner kan ik bij me modelbouwzaak kopen, daar heb ik de service en levering van onderdelen. Voor welke zou ik moeten gaan?

:D

Als je veel stukken gaat maken en niet zo veel van elektronica weet zou ik voor de graupner gaan

Back