Beginner

• Topicstarter Topicstarter zero2nine
  • Startdatum Startdatum
Z

zero2nine

Guest
Hoi,

Mensen ik heb me aangemeld op dit forum om wat informatie op te doen.

Ten eerste Ik weet niets van brandstof auto`s maar het is wel een droom van kind af aan om zo`n ding te hebben.

Nu wil graag een brandstof auto bouwen om het te leren.

Mijn vraag : Waar kan ik het beste een auto online bestellen en Wat voor 1 om mee te beginnen.

M.v.g

Richard

hoi richard,

je hebt verschillende keuzes
Onroad
Offroad en ken je iemand die met Rc rijd?
je hebt ook nitro en mengsmering 2 takt (bigscale autos) denk hier maar is over na.

hoi richard,

je hebt verschillende keuzes
Onroad
Offroad en ken je iemand die met Rc rijd?
je hebt ook nitro en mengsmering 2 takt (bigscale autos) denk hier maar is over na.

Ik ken niemand in mijn omgeving die dit doet.

Offroad zou ik graag willen.

Nitro of mengsmering zegt me niet veel

makkelijk als je aangeeft waar je woont (waarom)
als je nooit ook maar nooit met zon auto gereden hebt is het niet slim om zon auto online te kopen
mijn advies is om bij je in de buurt/omgeving (daarom)bij een goed shop binnen te lopen en kijken wat er te koop is zelfs als je denkt dat het simpel is komt er wel wat om de hoek kijken
zoals aangegeven door mede forumer wat wil je electro nitro benzine als je niets hebt lijkt rtr aantrekkelijk maar meestal duurkoop omdat de electronica bagger is
nitro komt toch wel wat meer bij kijken dan electro (tot op zeker nivau)en benzine is vaak simpel maar duurder er is zoveel te koop dat het niet te zeggen is wat je moet kopen
waar gaan je eerste intresse naar uit

groet marcel

makkelijk als je aangeeft waar je woont (waarom)
als je nooit ook maar nooit met zon auto gereden hebt is het niet slim om zon auto online te kopen
mijn advies is om bij je in de buurt/omgeving (daarom)bij een goed shop binnen te lopen en kijken wat er te koop is zelfs als je denkt dat het simpel is komt er wel wat om de hoek kijken
zoals aangegeven door mede forumer wat wil je electro nitro benzine als je niets hebt lijkt rtr aantrekkelijk maar meestal duurkoop omdat de electronica bagger is
nitro komt toch wel wat meer bij kijken dan electro (tot op zeker nivau)en benzine is vaak simpel maar duurder er is zoveel te koop dat het niet te zeggen is wat je moet kopen
waar gaan je eerste intresse naar uit

groet marcel

Ik woon in breda.

Je hebt hier bliek modelbouw zitten dus daar kan ik binnen lopen , maar op hun website staat niet zoveel vind ik.

Ik wil een offroad op benzine. maar ik wil hem wel zelf inmekaar zetten en niet kant en klaar voor me neus krijgen.

beginnen met rc

hoi richard
als ik jou was zou ik eerst eens bij een club of een evenement gaan kijken of het wel wat is al dat afstellen,
en je zou eens kunnen vragen aan div rijders of je een stukkie mag rijden en dan div merken en types uit mogen proberen,en in de pits zou je ook alvast een blik kunnen werpen op het sleutelen aan de auto,zodat je weet wat je eventueel te wachten staat met het bouwen ervan, zelf rijd ik electro en dat bevalt mij prima,ik kan zowel buiten als binnen ermee rijden en geen geneuzel met afstellen en ruzie met de buren over herrie,ik heb 1 keer een brandstofauto in laten lopen met een slang aan de uitlaat in een emmer water om de herrie te minimaliseren voor mn buren,maar het afstellen heb ik op een industrie terrein maar gedaan, neen geef mij maar electro,en ik heb het merk tamiya,simpel en goedkoop en onderdelen zijn er gewoon van leverbaar,
maar je kan ook een 22 cc nemen dat is een keer afstellen en rijden en je gebruikt gewoon brommerbenzine,en het kan wat meer tegen een iets groter heuveltje en je ziet hem makkelijker op grotere afstand,dus hij is ook geschikt voor de iets minder goed ziende rc rijders.
voor evenementen en tips kan je altijd nog het rc blad M-AUTO in de kiosk halen,
veel succes met je auto uitzoeken,en welkom in de wereld die rc fun heet.
groeten markioo

hoi richard
als ik jou was zou ik eerst eens bij een club of een evenement gaan kijken of het wel wat is al dat afstellen,
en je zou eens kunnen vragen aan div rijders of je een stukkie mag rijden en dan div merken en types uit mogen proberen,en in de pits zou je ook alvast een blik kunnen werpen op het sleutelen aan de auto,zodat je weet wat je eventueel te wachten staat met het bouwen ervan, zelf rijd ik electro en dat bevalt mij prima,ik kan zowel buiten als binnen ermee rijden en geen geneuzel met afstellen en ruzie met de buren over herrie,ik heb 1 keer een brandstofauto in laten lopen met een slang aan de uitlaat in een emmer water om de herrie te minimaliseren voor mn buren,maar het afstellen heb ik op een industrie terrein maar gedaan, neen geef mij maar electro,en ik heb het merk tamiya,simpel en goedkoop en onderdelen zijn er gewoon van leverbaar,
maar je kan ook een 22 cc nemen dat is een keer afstellen en rijden en je gebruikt gewoon brommerbenzine,en het kan wat meer tegen een iets groter heuveltje en je ziet hem makkelijker op grotere afstand,dus hij is ook geschikt voor de iets minder goed ziende rc rijders.
voor evenementen en tips kan je altijd nog het rc blad M-AUTO in de kiosk halen,
veel succes met je auto uitzoeken,en welkom in de wereld die rc fun heet.
groeten markioo

Hoi,

Mensen ten eerste bedankt voor jullie moeite.

Ik heb maar besloten om een elektro te nemen , een zelfbouw pakket.
Waarom , het is een stuk simpeler en zo kan ik kijken of ik het in de toekomst leuk blijf vinden. Zoja kan ik altijd nog die overstap maken naar een brandstof auto.

m.v.g

Richard

Hoi,

Mensen ten eerste bedankt voor jullie moeite.

Ik heb maar besloten om een elektro te nemen , een zelfbouw pakket.
Waarom , het is een stuk simpeler en zo kan ik kijken of ik het in de toekomst leuk blijf vinden. Zoja kan ik altijd nog die overstap maken naar een brandstof auto.

m.v.g

Richard

1:10 Tamiya buggy Sand Viper BS

Compleet kogelgelagerd
  • Incl. elektronische rijregelaar
De buggy, gebaseerd op het technisch verbeterde DT-02-chassis, overtuigt niet alleen door zijn gestroomlijnde uiterlijk.

Uitvoering:
14-voudig kogelgelagerd
Onafhankelijke wielophanging
Instelbare dwarsbesturing
Sporing en camber instelbaar
4-voudige hydraulische schokdempers
Spijkerbanden achter
Groefbanden voor
5-spaaks stervelgen
Kuipchassis met verzonken schroeven
Compleet afgedichte differentieelbehuizing
Serie540 elektromotor
Elektronische rijregelaar
Differentieel met conische tandwielen
Polycarbonaat body met achterspoiler en decals.

Technische specificaties: Schaal: 1:10
Chassis: DT-02
Modeltype: bouwpakket
Tweewielaandrijving
Max. snelheid: 30 km/h
Aandrijving: tandwiel
Spoorbreedte achter: 208 mm
Spoorbreedte voor: 216 mm
Afm.: (lxbxh) 384 x 248 x 137 mm
Gewicht: 1.150 g.

Omvang levering: Bouwpakket
Ongelakte body
Decals
Elektromotor
Elektronische rijregelaar.

Ongelakte body ?? Moet die nog geverft worden ?
EN is dit wat om mee te beginnen

beginnen met rc

das een leuke auto,maar houd er rekening mee dat er nog een zenderset bij moet,
en ja een ongespoten body is ongespoten en als je met een gekleurde kap wil gaan rijden,dan moet je deze van verf voorzien dus ja je zal hem moeten spuiten en dit is een lexan kap(doorzichtig plastic zeg maar)en deze moet je met speciale lexanverf van binnenuit spuiten dus niet de buitenkant van de kap,dit is ook na te lezen in m-auto,zie hun site.
ik zou eerst maar eens bij een evenement gaan kijken en daar even wat rondkijken en vragen,of naar een goed rc winkel gaan,en vergeet het op t net kopen,want daar kan je niet meer aankloppen als je er niet uit komt.
wat je wel op marktplaats zou kunnen kopen is een complete rc tamiya auto,dus compleet met zender en ontvanger en auto,daar gewoon eerst lekker mee rijden en ervaring op gaan doen,en als je hem zelf zou willen bouwen,dan haal je de auto die je gebruikt gekocht hebt helemaal uit elkaar en zet hem vervolgens weer in elkaar,kan je hem gelijk leren kennen de techniek en gelijk schoonmaken,maaqr als je hem gebruikt koopt,dan erheen en de auto voor de koop proefrijden,zodat je geen rc kat in de zak koopt,zonde van je centen,
mvg markioo

hey zero2nine ik wil ook binnenkort een rc nitro auto gaan kopen en woon toevallig ook in breda. ik ben nog druk aan het kijken maar mijn voorkeur gaat uit naar de savage x 4.6 .bliek modelbouw is trouwens alleen nog maar een webshop geloof ik, ben vandaag in de boschstraat geweest en ze zijn weg... voor rc winkels moet je maar eens in de gouden gids kijken, er zijn aardig wat modelbouwwinkels in en rond breda. de meesten zitten dacht ik in de haagse beemden.
mvg, Sebastian

hallo,
ik wil binnenkort een rc brandstof auto kopen.
maakt niet uit of die nieuw of 2de hands is.
ik ben al naar clubs geweest enzo.
maar weet niet welke auto goed is voor mij als beginner.
ik wil in iedergeval een onroad model.
en hij moet toch wel zon beetje 80 gaan.
heeft iemand tips voor mij.
mvg vincent

hallo,
ik wil binnenkort een rc brandstof auto kopen.
maakt niet uit of die nieuw of 2de hands is.
ik ben al naar clubs geweest enzo.
maar weet niet welke auto goed is voor mij als beginner.
ik wil in iedergeval een onroad model.
en hij moet toch wel zon beetje 80 gaan.
heeft iemand tips voor mij.
mvg vincent

hmm, je wilt een brandstof auto, hebt nog geen ervaring en wilt een auto die 80km/h gaat...

ik zal je moeten teleurstellen, dat is niet aan te raden. wil je een auto die 80 gaat, zal je al moeten kijken naar serpent, mugen, xray... en dit zijn de duurste modellen ongeveer.
dit zijn ook geen beginners auto's, gezien de afstelmogelijkheden en onderhoud...

ik weet niet juist wat je er wilt aan uitgeven? je kijkt als beginner beter naar de wagens van kyosho, hpi...
de hpi nitro rs4, schijnt een heel goede wagen te zijn. (ik rij zelf enkel off-road)

nog een andere optie is de schumacher fusion, is onlangs een nieuwe versie van uitgekomen, 4wd, schaal 1/10 en .28 motor... met deze wagen zijn mits aanschaf van een optionele pinion snelheden van 110-120km/h te halen.

maar ook dit zal veel te snel gaan voor een beginner...
je zal er van schrikken hoeveel plaats je nodig hebt om een rc 80kkm/h te laten lopen. laat staan hem onder controle houden...

verder kan je ook nog de zoekfunctie van de site gebruiken en ga eens kijken in het brandstof auto deel van dit forum en lees daar eens wat sticky's

groetjes, nitro

Helemaal mee eens, ik ben ook net begonnen en heb een hpi rs4. Dat ding gaat best wel behoorlijk vlot van zijn plek, je moet alleen niet denken dat je er wedstrijden mee zou kunnen winnen .... wel tof om te leren/begrijpen wat er voor techniek in zo een klein auootje wordt gepropt ;-)

hmm, je wilt een brandstof auto, hebt nog geen ervaring en wilt een auto die 80km/h gaat...

ik zal je moeten teleurstellen, dat is niet aan te raden. wil je een auto die 80 gaat, zal je al moeten kijken naar serpent, mugen, xray... en dit zijn de duurste modellen ongeveer.
dit zijn ook geen beginners auto's, gezien de afstelmogelijkheden en onderhoud...

ik weet niet juist wat je er wilt aan uitgeven? je kijkt als beginner beter naar de wagens van kyosho, hpi...
de hpi nitro rs4, schijnt een heel goede wagen te zijn. (ik rij zelf enkel off-road)

nog een andere optie is de schumacher fusion, is onlangs een nieuwe versie van uitgekomen, 4wd, schaal 1/10 en .28 motor... met deze wagen zijn mits aanschaf van een optionele pinion snelheden van 110-120km/h te halen.

maar ook dit zal veel te snel gaan voor een beginner...
je zal er van schrikken hoeveel plaats je nodig hebt om een rc 80kkm/h te laten lopen. laat staan hem onder controle houden...

verder kan je ook nog de zoekfunctie van de site gebruiken en ga eens kijken in het brandstof auto deel van dit forum en lees daar eens wat sticky's

groetjes, nitro

bedankt nitro voor de reactie,
maar ik zoek een onroad model.
die niet alleen snel optrekt maar ook snel rijd.
ik ben gister naar een vriend van me vader geweest die heeft een paar onroad modellen.
en daar heb ik mee gereden.
die gaat ong 80.
maar die trekt ook een beetje snel op.
ik wil niet een rc nitro hebben die snel optrekt een die niet zo snel gaat als top snelheid.
maar nitro je hebt wel gelijk 110/120 is veel te hard voor mij.
ik weet het echt niet meer wat ik moet doen kwa modellen kopen.
ik zit ook te kijken voor een soort buggy.
die kan ook off road en daar kan je ook wel maar on road.
is dat dan misschien wat?
maar ik heb ook met rc nitro gereden niet niet optrekken en waar van te top een niet snel is en die ook totaal geen toeren maakt.
dat wil ik dus niet.
ik heb ong 250 euro voor een rc nitro.
welk model raat je mij dan aan?
mvg vincent

met zo een buget zal je niet ver graken. dan kijk je best eens op conrad.nl

voor 250€ heb je wel al een mooi model, maar er komt nog zo veel bij kijken:

accu's
brandstof
startbenodigdheden
lader
enz...

reken voor een goede startset ongeveer 500€ en dan zal je goeie spullen hebben waar je nog een eind mee kunt voordoen.
best ga je eens naar een modelbouwwinkel om te kijken naar enkele modellen.
voor een eerste auto ga je best in een winkel kopen, wil er iets misgaan, ivm afstellen enzo zullen ze dat graag voor jou doen.

groetjes, nitro

Een kyosho fazer komt al voor een 220 euro....dus ben je voor iets meer euro's klaar. Loopt zo'n 65 +-.
ALs je harder wilt kan je kijken naar de wat duurdere Ofna CD-3, Hpi RS 4 evo. De Ofna loopt zo'n 75 + de hpi vermoed ik ook...

Laatst bewerkt:
bedankt nitro.
maar ik kan ook een 2de handse nemen.
dan ben je geen 500 uro kwij ttog.
ik had al gekeken op marktplaats daar had je al een hpi rs4 vor 150 euro.
plus all benodigheden.
dat wouw ik eigenlijk doen.
is dat dan ook een optie een hpi rs4 nemen.
of is dat niets.
mvg vincent

2e hands kan maar dan moet je wel zelf over genoeg kennis beschikken om te kijken of de staat nog goed is. Genoeg compressie (motorstaat) lagers e.d.

bedankt voor de reactie.
maar wat raden jullie aan van deze 3.
als het gaa om snel ptrekken en snelle topsnelheid.
schumacher fusion.
hpi nitro rs4.
Ofna CD-3.
dit zijn de 3 waar ikover na zit te denken.
mvg vincent

Back