beginner

• Topicstarter Topicstarter jeremy123
  • Startdatum Startdatum
J

jeremy123

Guest
hallo

Mijn naam is Jeremy ik ben 20 jaar oud en ik kom uit Sliedrecht
Ik ben helemaal gek van helicopters en modelbouw
En omdat ik vanwege mijn ogen niet een echte helicopter kan besturen heb ik besloten om modelhelicopters te gaan vliegen.
Ik heb gisteren mijn tweede helicopter aangeschaft een Robbe Spirit Fun
Mijn eerste helicopter was een Micro Jetranger van het merk Graupner
Deze helicopter kon ik al redelijk goed mee vliegen, maar omdat ik niet echt een grote woonkamer heb ging ik er buiten mee vliegen wat redelijk goed ging tot er een een windvlaag kwam en mijn helicopter tegen een boom aan blies.
Daarom had ik besloten om een grotere heli te kopen die wel makkelijk buiten kon vliegen,
en de Spirit fun werd mij aangeraden omdat deze helicopter redelijk makkelijk is te besturen en ook nog leuk is als ik wat beter kan vliegen.
Maar mijn vraag is nu: hoe kan ik het beste leren met deze heli?
want ik had vandaag geprobeerd op te stijgen en de heli ging onmiddelijk naar links en kwam met de hoofdrotor in het gras terecht (er zat een trainingskruis onder)
en nu durf ik eigenlijk niet meer op te stijgen omdat er gelijk het 1 en ander verbogen is aan de rotor en de heli nogal schommeld nu als de de rotors draaien.
En ik weet ook eigenlijk niet hoe ik dat schommelen kan oplossen
Dus als hier iemand tips heeft of antwoorden op mijn vragen dan stel ik dat zeer op prijs.

met vriendelijke groet jeremy

p.s. is er misschien een club in de buurt van sliedrecht waar ik misschien terecht kan met vragen of misschien wel lid van kan worden?

Bedankt voor de links
Ik heb een club gevonden in de buurt :)

Hey Jeremy,

Mss heb je mijn topic al gelezen. Ik heb gisteren OOK een Robbe SF gekocht!
En daarvoor altijd gevlogen met een Jet-Ranger Co-ax van Graupner!

What are the odds?!!

:D

Ik heb vandaag voor het eerst gevlogen met mijn heli. Het is idd een beetje aanpassen na een co-ax, maar als je voorzichtig bent dan lukt het wel. Ik ben een totale n00b en heb buiten die Jet Ranger en flight-sim geen enkele ervaring.. En ik heb vandaag voor het eerst succesvol gehoverd.

Hulp zoeken is handig, maar vooral veel lezen en afstellen en VOORZICHTIG oefenen. Ben je zeker dat alle instellingen goed zijn? Niet op 3D ingesteld enz?

hey

ja dat is idd heel toevallig ja haha :)

Ik heb eerst de instructies goed gelezen en ik heb alles op de zender gecontroleerd en dat klopte allemaal.
en ik ben heel voorzichtig te werk gegaan maar zodra de heli van de grond kwam dook hij gelijk het gras in.
maarja ik ga morgen terug nar de winkel en dan vraag ik wel of zij hem weer goed kunnen krijgen.

had ik al gezien ja
maar toch bedankt voor de tip
ik heb de helicopter vandaag teruggebracht naar de winkel en hij word nu helemaal gecontroleerd en opnieuw afgesteld

Back