Beginners aankoop?

• Topicstarter Topicstarter Mmore-323
  • Startdatum Startdatum
M

Mmore-323

Guest
Beste mede forummers / modelvliegers

Ik wil gaan beginnen met modelvliegen en heb wat spullen bij elkaar gezocht, en hoopte of jullie konden zeggen of dit een goed setje is of dat jullie een andere optie hebben voor het zelfde geld ong.

Code:
Vliegtuig	                  Protech Skystar / Jamara TRI 40 Trainer 
Motor	                      Zit bij vliegtuig 7,5cc MAGNUM XL 46 AII S ABC
Zender                        Futaba 6EXA inc 4x 3001 servo
Servo’s	                    zit bij zender	
Ontvanger accu                ontvanger accu 1000mAh	
Brandstof	                  Brandstof Tornado Prof, 5%  5ltr 	
Extra benodigdheden:	       secondenlijm + epoxy 
	                           glowclip inc lader 
	                           plugsleutel	
	                           lader voor zender en ontvanger inc kabels
	                           propellor zit bij vliegtuig / motor set	
	                           gloeiplug zit bij vliegtuig / motor set

Is dit een goeie set? of weten jullie een betere beginners set voor 530 euro? (met rolroeren offcourse)

Vooral het vliegtuigje, ik denk zelf te gaan voor de Jamara TRI 40 trainer maar mischien zeggen jullie, nou die kist is helemaal niets...laat et me weten voor dat ik een grote miskoop doe :)
Alvast bedankt :D

Ik heb van brandstofmodellen geen benul en wil dat zo laten maar struin dit forum middels de zoekfunctie eens goed door, er is al veel geschreven over beginnersmodellen...

Gerard_nl zei:
prima set, valt prima mee te leren vliegen.

dankje :)

kan je ook wat zeggen over het vliegtuigje en het motortje ?
want ik kan van beiden niet echt een review vinden :(

twee clubleden vliegen ermee, zon kist is de rust zelve.
stond laatst een heel uitgebreide review in de kwiklink of radiocontrol magazine, zal kijken of ik het nog heb

Gerard_nl zei:
twee clubleden vliegen ermee, zon kist is de rust zelve.
stond laatst een heel uitgebreide review in de kwiklink of radiocontrol magazine, zal kijken of ik het nog heb

zou super wezen :D kweet nie of je ze kan scannen?
zoja mail me ;)

modelbouw [@] xtr3me.nl

topset,geen twijfel mogelijk

Hallo mmore
Ik ben na 18 jaar andere bezigheden gehad te hebben gehad, weer opnieuw begonnen met modelvliegen. Met de kist die jij hebt gekocht, heb ik 9 lessen achter de rug bij Ron Schmid van FirstFlight, wat ik je, om een topstart te maken zonder frustraties, zeker kan aanbevelen! (uitroepteken)

Ik vlieg nu al een heleboel vluchten (+nette landingen) zelfstandig met mijn eigen kist (Calmato van kyosho) NB: er was nog wat ervaring blijven hangen van 'toen', okee, dat scheelt.

Veel succes en onthoud, domme vragen bestaan niet.

:) greetz, rz

Prima setje, Ik denk alleen dat je vergeten bent een lader voor de zender en de ontvangeraccu mee te rekenen. Persoonlijk zou ik ook andere brandstof dan tornado gebruiken omdat ik hier zelf niet zo hele goede ervaringen mee heb.

Enne veel succes met het leren vliegen!!!

Mark

lader zit erbij :D staat ook in het lijstje ;)
bedankt voor je reactie... ik ga denk ik maar voor klotz wel duurder maar iedereen zegt dat et goed is :D

Back