beginners auto electro

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door mistertweety, 9 jan 2014.

  1. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    beste forumleden

    ik wil graag een elektro auto kopen om lekker mee te scheuren

    maar ik weet niet wat een beetje een goede degelijke auto is

    ik heb mijn oog laten vallen op een himoto

    Himoto Truck Hummer Black -

    en leuk karretje niet zo snel (iets van 30 als ik het goed heb)
    4 wiel drive
    maar niet zo duur

    maar ik heb er niet zo veel goed over gelezen op jullie forum en internet
    dus heb ik ook nog gekeken naar dde traxxas

    Traxxas Nitro Sport -

    lekker snel (50+)
    en toch ggen traxxas
    maar geen 4 wiel drive
    geen 2.4 ghz zender

    hebben jullie nog suggesties
    ik wil (aan de auto alleen) niet meer dan 250 geven

    hebben jullie nog suggesties

    dank u

    m.v.g

    koen:lol:
     
  2. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ten eerste, waar wil je gaan rijden. Das vaak bij aanschaf van een nieuwe auto het meest van belang. Rij je op gras velden, dan zal ik een auto nemen met monstertruck wielen, die liggen wat hoger van de grond. Wil je op straat rijden, neem dan gewoon een on road wagen, die rijden dan een stuk fijner. Wil je gaan bashen op een bmx baan en gaan jumpen met die wagen, neem dan een savage. Er is geen betere/stevigere wagen voor jumpen.
    De eerste auto dat je laat zien, vind ik zonde van je geld. Je zal zeer teleur gesteld zijn vd snelheid en al snel een andere wagen willen met een brushless motor.
    De tweede auto is niet electrisch. Die rijdt op nitro en maakt dus zeer veel kabaal en vergt ook meer onderhoud vergeleken met een brushless rustler.
    Om binnen een budjet van 250 euro te blijven voor een nieuwe brushless auto zal je toch meer moeten gaan kijken naar minder bekende merken, dus daardoor vaak de onderdelen minder goed verkrijgbaar.

    Als ik je een advies mag geven. Met een budget van 250 euro, zal ik toch eerder opzoek gaan naar een 2de handse auto. Mijn eigen ervaring met traxxas was niet al te best. Had er 3 gehad en allemaal waren ze niet bestand tegen mijn rijstyle.
    Ik had een savage gehad, das van hpi en kwalitatief vind ik het een heel stuk beter dan die 800 euro vol plastic traxxas.
    Maar losi en team associated maken ook goeie autos, alleen die autos zijn meer voor rc banen bedoelt.
     
  3. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    Traxxas Stampede XL5 -

    oeps sorry fout linkje die ze bedoel de ik

    maar ik heb een grasveldje achter me huis een een park met een grote berg en wat modder dus van de bmx baan is geen sprake ik neem aan dat je ook gewoon op de weg kan rijden met de off roads (kleine stukjes)

    ik ben niet zo heel erg happig op 2 de hands ik weet niet wat er mee is gebeurd en nogmaals ik ben beginner dus ff van een motor vervangen is geen sprake :p

    m.v.g

    koen
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Nogmaals traxxas is niet mijn favo merk. Ik zal nog eerder een rovan ofzo kopen dan een traxxas.
    En probeer een auto te zoeken met een brushless motor. Die snelheid op de verpakking moet je niet zo nauw nemen. Die geven de max haalbare snelheid aan met een vertanding waarbij de motor en esc bijna verbranden. Als ik voor 250 een auto zal kopen zal ik deze nemen.
    Deze is ook een stuk groter dan de autos die jij hebt gezien.
    ? Hpi savage flux - Modelbouw | Radiografisch | Auto's - Marktplaats.nl
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Als beginner is een XL-5 een goeie keuze. Traxxas heeft zich reeds bewezen met de hele Bandit/Rustler/Stampede reeks. Er is veel info over te vinden (elk model heeft z'n eigen draadje op dit forum), onderdelen zijn goed verkrijgbaar en mocht je ooit uitgekeken zijn, kan je de modellen makkelijk upgraden naar een snellere motor, zwaardere accu, optiestukken, ...

    Over een Savage Flux zal weinig slechts te vertellen zijn, alleen zit deze wel in de top range van de elektro's. Als beginner zal je waarschijnlijk meer kosten hebben aan schade door de overdreven snelheid, dan rijplezier en gebruiksgemak. Onderschat de 40 a 50 km/u van een XL-5 niet, zeker voor iemand zonder rijervaring.

    Verschillende mensen, verschillende meningen, ga vooral niet over 1 nacht ijs, maar informeer je vooraf goed.
     
  6. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    thnx voor de info ik ga kijken:p
     
  7. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Av
    Het klopt helemaal wat je zegt. Alleen bij alles wat ik aanschaf kijk ik naar de prijs kwaliteit en toekomstige kosten. Als je een brushed 2wd traxxas koopt, ongeacht mijn ervaringen met hun kwaliteit zal je later hoge upgrade kosten met zich mee brengen. Brushless set, 4wd, staal/alu en wat je allemaal nog kan bedenken. Het is misschien wel een zeer geschikte beginners auto, maar daar blijft het ook bij. Na 2 maanden als die wat meer wilt, dan komen er hoge kosten.
    Als je gelijk een 2de handse savage koopt, dan heb je gelijk een top auto voor de prijs van een beginners auto. Je kan de savage ook beginnen met rijden op een lage voltage en langzamer hand hoger voltage accus in doen. Zo heb je dus geen hoge upgrade kosten en heb je een top segment auto voor de prijs van een beginners auto, die ook nog eens geschikt kan zijn voor een beginner.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    250 als je helemaal moet beginnen, is niet een echt hoog budget. Met 2WD kun je dan waarschijnlijk nog wel redelijk slagen, met 4WD wordt het lastig. Zeker als je bedenkt dat de meeste auto's, als ze al met een lader en accu's worden geleverd, dit instapmateriaal zal zijn, dus een relatief langzame lader, alleen geschikt voor het type accu wat bij de auto zit (vaak NiMh) en niet voor de betere LiPo accu's.

    Wil je echt veel op gras en ruw terrein rijden, dan ontkom je niet aan een auto die wat hoger op de wielen staat, dus een meer type pick up truck, monster truck, etc. Rij je meer op wat vlakker terrein, bospaadjes, etc, dan is een buggy waarschijnlijk wat handiger, die kan daar beter uit de voeten.

    Mag het ook een maatje kleiner zijn dan 1:10, dan heb je aan de Losi Mini 8ight of the LC Racing EMB 1H een goede keuze. De LC zit nog onder je budget, met goede en snelle brushless motor. Andere accu en lader erbij, en je haalt rond de 50 km/u en het is een kwalitatief goede wagen. De motor is zelfs zo goed dat iemand op dit forum de motor uit zijn Losi heeft vervangen door deze. Hier is een topic over deze auto's: losi-mini-8ight-en-lc-racing-emb-1h-1-14-buggy-topic
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hij had al over gras veldje en bergje/bult. Dus lijkt mij een kleine buggy daar niet echt geschikt voor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Vandaar dat ik een pick up, monster truck etc aanhaalde, als de topicstarter echt veel op dat gras etc wil gaan rijden. De buggy was meer als alternatief, omdat er ook werd gevraagd of je met een offroad auto ook op de weg kan rijden.

    Voor een kleine buggy zijn deze 1:14 auto's trouwens flink wat mans. Ik heb al diverse mee zien rijden op een 1:10 baan, en goed mee kunnen komen, en ik meen dat er zelfs mee op een 1:8 baan is gereden.
     
  11. hvonk

    hvonk

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Hoogeveen
    Misschien is dit een optie.

    www.absima.de: Hyde

    Wel een 2wd. Maar wel leuke brushless set erin van 10t
    En een 2.4 zender. Deze auto is erg goedkoop in onderdelen en is voor de toekomst makkelijk te upgraden. Advies verkoopprijs is €180.

    Team c is door heel nederland goed te verkrijgen !!
     
  12. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Misschien dit, team c truggy hyde brushless 2wd :185euro bij conrad.
    Truggy ligt toch wat hoger dan buggy.
     
  13. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Je was me al voor ;)
     
  14. hvonk

    hvonk

    Lid geworden:
    21 sep 2011
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Hoogeveen
    Was je indd voor. Heb zelf hele tijd met team c gereden.
    Begonnen met de buggy ervan voor de lol en heb op geven moment de wedstrijd modellen gehad electro en brandstof voor de wedstrijden. Heb de brandstof weggedaan omdat ik voor een groothandel ben gaan rijden. Maar heb de team c electro 4wd er nog staan. Zijn super goede auto's :)
     
  15. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Dit vind ik ook een goeie optie voor de topic starter.
     
  16. bozko

    bozko

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    56
    Misschien een Traxxas Bandit xl-5 of een Traxxas rustler xl-5 dit zijn auto's die ready to run zijn en onder de 250 euro of zitten net aan de 250 euro
     
  17. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    LRP heeft met de Twister serie ook nog enkele betaalbare elektromodellen.
     
  18. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Denk dat de TS ook goed moet kijken wat hij nou precies wilt.
    Hij geeft het volgende aan:
    Maar de ene is een 2WD nitro model, en de ander is een 4WD elektro model, dat verschilt nogal...
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  19. mistertweety

    mistertweety

    Lid geworden:
    9 jan 2014
    Berichten:
    46
    Locatie:
    almere
    beste forum leden echt bedankt voor zo veel reacties daar kan ik echt wat mee
    een top forum is die (en die kan je in de zak steken)

    erg leuk om te lezen dat er echt aan word gedacht wat ik had gezegt ik lees niet een aantal keren terug dat ik op het gras/heuveltje wil gaan rijden :p :D


    een losi zie ik staan op racing twente
    Losi auto's
    maar is dat (zoals Wen al zei) niet een beetje klein als ik echt het terrein in ga?)
    hij zit er wel heel erg vet uit hoor :yes: :twisted:

    en ik ben ook nog niet van plan om me auto (welke het dan ook mag worden :p) meteen up te graden ik vind hem nu al vet genoeg

    dank nogmaals voor de vele reacties
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Heb je een foto van waar je gaat rijden? Wat voor de een zwaar terrein is, ziet de ander soms als een paar heuveltjes. ;-)
     

Deel Deze Pagina