Beginners bouwdoos gezocht

• Topicstarter Topicstarter Graafmans17
  • Startdatum Startdatum
G

Graafmans17

Guest
Hallo Allemaal,

Wij zitten in 6vwo en moeten voor ons profielwerkstuk een vliegtuig bouwen dat minstens 50 meter kan vliegen. Nu raden jullie het al: Waar kan ik een bouwdoos vinden waar alles inzit? (van het balsa hout tot en met de servo's/receiver etc.) We zijn wel echt op zoek naar een model waar we alles nog uit het balsa hout moeten halen, geen ARF of RTF..

Wij zijn op het gebied van modelbouw echt leken.. Dus het liefst niet al te moeilijke.

Als er zo geen dozen te vinden zijn waar alles inzit, zou iemand dan een doos aan kunnen wijzen en dan het overige materiaal dat daarbij nodig is?

Teun Graafmans en Rowin van Geffen

Het is alleerst wel handig te melden waar jullie naar opzoek zijn, een electro kist of brandstofkist? En wat is jullie budget?

Goh wat een toeval... (lang verhaal)

Waar ik nou benieuwd naar ben he, aangezien we hier de ene na de andere vraag krijgen over vliegtuigen voor een profielwerkstuk, hoe gaat dat bij jullie op school in zijn werk?
Voor een profielwerkstuk heb je in mijn ogen een aantal dingen nodig, namelijk:

1: een vraagstuk
2: een hypothese
3: experiment
4: een conclusie

Dan vraag ik me dus af als ik weer eens iemand voorbijzie komen die een vliegtuig wil maken voor zijn profielwerkstuk hoe die bovengaande punten er dan uit gaan zien.

1: Theorie: kan een modelvliegtuig vliegen ?
2: Hypothese: ja
3: Experiment: *gooit vliegtuig in de lucht en komt er achter dat je als leek niet zomaar een modelvliegtuig kunt besturen met fatale crash tot gevolg.
4: conclusie: een modelvliegtuig zal vast wel kunnen vliegen maar niet wanneer ik zelf aan de knuppels sta

Het lijkt me niet dat een leraar daar mee akkoord gaat,of wel soms ?

Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie eens op "profielwerkstuk". Is geloof ik het meest besproken onderwerp op dit forum...

En even uit interesse; 6 VWO. Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs. En dan wil je iets uit een helemaal complete bouwdoos maken? En de school accepteert dat? Ik ga ook mijn VWO nog maar even halen, denk ik. Ik kan een bouwdoosje maken, en dan nog zelf de besturing en aandrijving erbij kiezen! Ik denk dat het zelf denken en maken van een depron toestel een wat grotere uitdaging is, en wat meer wetenschap / onderzoek vereisd. Maar dat is slechts mijn mening...

Succes,

Hugo

Onze vraagstelling is of wij in staat zijn om een vliegtuig een afstand van 50 meter kunnen laten overbruggen door middel van elektroaandrijving.

Wij zien hiermee aan de slag gegaan en hadden zelf een aantal ontwerpen gemaakt, deze waren goedgekeurd door onze natuurkunde leraar, alleen hij dacht dat het verstandiger was voor ons om een bouwdoos te zoeken. En toen dachten wij weer, waarom moeilijk doen (ons eigen model bouwen) als het ook makkelijk kan (bouwdoos bouwen)

Dus op zoek naar een elektro aangedreven vliegtuig, budget ong 300 euro.

Onze vraagstelling is of wij in staat zijn om een vliegtuig een afstand van 50 meter kunnen laten overbruggen door middel van elektroaandrijving.
Dus op zoek naar een elektro aangedreven vliegtuig, budget ong 300 euro.

Teun , natuurlijk kan een vliegtuig 50m overbruggen. Ga op een willekeurige club kijken en je ziet ze daar kilometers achtereen overbruggen.
Voor minder dan 300E kan je zo iets geheel compleet met alles erop en eraan kopen.

Bijvoorbeeld een minimag rtf

Multiplex MiniMag RTF Electric RC Airplane (M13209)

Dat is een twee drie in elkaar geplakt. De enige uitdaging is dan natuurlijk het leren vliegen.

Ik zie nu dat je uit hout wilt bouwen. Dan is mijn opmerking minder van toepassing.
RBC kits misschien wat?
http://www.rbckits.com/shop/

Succes.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met Ron helemaal eens.
Zeer goedkoop.
Zeer gemakkelijk.
Heel veel tekeningen vrij op het internet.
En heel veel budget over.
Veel succes.
Groetjes Ton...

Ik ga ook mijn VWO nog maar even halen, denk ik. Ik kan een bouwdoosje maken, en dan nog zelf de besturing en aandrijving erbij kiezen!

Succes,

Hugo

HAhahaha, niet grappig, een VWO-diploma haal je niet 1, 2, 3. Daar zijn toch wel heel wat jaren ploeteren voor nodig hoor! Dat profielwerkstuk stelt niet zo heel erg veel voor. Je mag zelfs alleen een verslag maken, zonder wetenschappelijk onderzoek te doen!

HAhahaha, niet grappig, een VWO-diploma haal je niet 1, 2, 3. Daar zijn toch wel heel wat jaren ploeteren voor nodig hoor! Dat profielwerkstuk stelt niet zo heel erg veel voor. Je mag zelfs alleen een verslag maken, zonder wetenschappelijk onderzoek te doen!

Een profielwerkstuk stelt inderdaad niet zoveel voor, ik heb vorig met mijn RC Hovercraft met niet heel veel moeite een 8 gehaald, terwijl ik nog niet eens helemaal tevreden was over het resultaat (hij werkte wel).

Ontopic: ik vind '50 m met een rc vliegtuig vliegen' een wel heel magere doelstelling, zeker omdat je het niet eens met een zelf ontworpen vliegtuig wilt gaan proberen. Met een klein beetje onderzoek is dat zelfs mogelijk (zelfs ik kan het, en geloof me, ik ben niet helemaal een rookie, maar zeker geen gevorderde rc vliegtuigbouwer/vlieger), en het kan nog heel redelijk vliegen ook, zeker veel meer dan 50 meter.

50m vrije vlucht kan ook prima met de meeste modellen en blijft goed binnen het budget.

Offtopic: de meeste mensen hebben een verkeerd beeld bij het voortgezet onderwijs. Zelf heb ik ook een VWO gevolgd, en nu erop terugkijkend kan ik wel concluderen dat het voortgezet onderwijs gekenmerkt wordt door voorgekauwde kennis eigen maken. Het profielwerkstuk is een allereerste kleine stap in het zelfstandig uitvoeren van een onderzoeksprojectje. Verder is het voortgezet onderwijs daar niet voor bedoeld, dat komt in de eerste jaren HBO/WO.

Back