Beginners hulp!

Beste helicopter piloten,
ik heb voor mijn verjaardag een honey bee 2 2.4 ghz gekregen, maar nog een beginner. hoe kun je het beste leren vliegen met deze helicopter?
ik ben erg bang dat hij zal gaan crashen. ik denk zelf dat ik iets te hoog heb gegrepen en eigelijk eerst voor een lama v4 ofzo had moetten gaan.

Wat vinden jullie? en hebben jullie tips?
waar kan ik het beste ''leren'' te oefenen om met deze helicopter te kunnen vliegen? buiten op een voetbal veldje? of binnen ergens?

Hoe hebben jullie het geleerd? of moet ik eerst met de simulator?

wie red me uit nood?

trainerskruis? is dat niet zo'n trainerssetje met 4 van die pingpong balletjes? zoja, die ga ik maandag halen.

en simmen? wat betekend dat?
zoals ik al heb uitgelegd ben ik nieuw..

Simulator leert het best...
Misschien zijn er forumleden die in de buurt wonen die je een beetje op weg kunnen helpen.

Tim

Ja, ik ga binnen kort ook bij de modelbouw club bij mij in de buurt, daarbij zal ik natuurlijk ook veel dingen leren.

alleen ik wil alvast beginnen met het oefenen van het vliegen, welke simulator vinden jullie dan fijn? je hebt al simulators vanaf €20,- alleen er zijn veel verschillende die de keuzes moeilijk maken.

investeer in spareparts / crashparts. zal je sowieso nodig hebben.

probeer het financiele wat los te laten, en zie de crashes als een deel van je leerproces.

uiteraard is hulp een must !
simulator gebruik ik eigenlijk weinig, omdat ik het nogal saai vind. het echte werk motiveert me meer

Zoals de meeste al aangeven, gebruik eerst wel die simulator. Deze kan je enorm op weg helpen met de oog/hand coördinatie, oftewel het aanleren van de stuurbewegingen. Je moet niet de illusie hebben dat je hiermee echt leert vliegen maar het geeft je wel een goede opstap. Bij de eerste vliegpogingen zeker dat kruis gebruiken en heel rustig beginnen en je eerst beperken tot het hooveren tot dit echt perfect gaat.
En natuurlijk die crash komt een keer maar als je rustig begint kun je dat heel lang uitstellen :mrgreen:

mijn simulator is de phoenix +/- 90€. Je kan er mee online vliegen en dat is leuk. Zo zie je iemand anders vliegen. Er zit ook een trainerhulp bij zodat je het hoveren in verschillende stappen kunt leren.
ik gebruik hem om tijdens de koude winterdagen het duimgevoel te blijven trainen en eens nieuwe bewegingen aan te leren.

Is inderdaad ook leuk om te doen, ben best vaak online met Phoenixrc.
Gamen, chatten en trainen in 1 zeg maar :)
En je kan elkaar natuurlijk tips geven of vragen stellen.

Ha Potloodje,

Ik ben zelf ook net begonnen met de Esky cp v2 van v-nix. Ik heb een training gear gemaakt van oude breipennen en 4 pingpong balletjes (gat in gesmolten en verlijmd op de breipennen). De eerste paar dagen was inderdaad wel even wennen! Echt niet makkelijk, maar kleine sprongetjes maken (zodat ik bij verlies aan controle snel weer op de grond stond) heeft me uiteindelijk na een week leren hoveren.

Ik reageerde in het begin te traag waardoor de helicopter flink wat ruimte nodig had om te hoveren (en die is er niet in mijn tuin, dus ik moest veel geforceerde landingen maken). Nu begin ik het in de vingers te krijgen: Zodra de helicopter neigt te verplaatsen meteen een hele kleine correctie.... en eigenlijk al weer terug naar de middenstand nog voordat de correctie lijkt te werken.

Hoveren op lage hoogte , dus in het grondeffect, maakt inderdaad wat lastiger om de helicopter stil te houden. Het grote voordeel is natuurlijk dat je juist door die lage vlucht snel een "nood"landing kunt maken. Ik heb ervoor gekozen eerst te leren hoveren in het grondeffect (en daardoor kon ik snel landen als het mis ging). Toen dat een beetje ging ben ik op een meter hoogte gaan zitten, en daar is het inderdaad makkelijker, dus op die hoogte oefen ik nu verder.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.... en ik ben zelf ook nog echt een beginner en lerende....!

Groet!

Back