Beginners jet Falcon / Boomerang

Heren,

Graag had ik een beetje advies gehad.

Ik heb al diverse bouwberichten gelezen van de bovenstaande modellen. Helaas is mijn de eerste testvlucht van de kangaroo niet goed verlopen en is deze tijdens de start al op de kop terecht gekomen, met als gevolg dat er wat schade aan het toestel zit. De Kangaroo was geen nieuwe en was al eens gerepareed daardoor zat ik toch al vrij hoog qua startgewicht.

Nu wil ik toch graag een andere bouwen en zou graag alle spullen van de kangaroo willen omzetten, nieuwe kangaroo's zijn niet te verkrijgen dus zodoende even gekeken voor een opvolger. Gelukkig is er tijdens de start niets met de turbine gebeurd deze draait nog als een klokje.

Nu heb ik gezien dat de falcons al vanaf 220 euro te koop zijn alleen moet daar wel het een en ander aan aangepast worden om spanten te verstevigen en te verplaatsen, wat is jullie advies in deze is er een groot verschil tussen een Boomerang en een Falcon de Boomerang is natuurlijk wel een stuk duurder.

Alvast bedankt voor jullie tips.

De turbine is een behotec met 8KG stuwdruk.

Mvg

Ed

De turbine is een behotec met 8KG stuwdruk.
Mvg
Ed
Ideaal dus voor een Boomie sprint, niet tobben en gewoon voor een sprint gaan.
Om een falcon of een formost turbinedienst gereed te krijgen ben alweer een poosje verder kwa tijd en geld.
Just my two cents ( is een 1 malige uitgaaf maar je hebt er een hele hoop plezier voor terug)

Formost kan je bouwen in 2 weken anders :) Hoeven niet direct retracts in edg. Vliegt net zo goed als een sprint. Kwaliteit is iets minder maar het viel me niet tegen. Je moet wel weten waar je mee bezig bent want hij moet aangepast worden.

Ik heb er nog nooit mee gestuurd, maar mn instructeur heeft een boomerang, kan draaien op een stuiver en komt zo langzaam binnen, daar verbaas ik me telkens weer over! En andere kant ken ie ook heul hard! En das stiekem ook mooi :mrgreen:

bedankt voor de reacties, zal waarschijnlijk dan toch voor een sprint moeten gaan. Zou wel graag zo'n kist een keer in het echt willen zien, zijn er vliegers in Limburg die zo'n toestel hebben?

Mvg

Ed

Ok ik had mijn kangaroo bijna klaar om weer mee te gaan vliegen en dan toch nog een leuk aanbod gekregen.

Het is dan toch een sprint geworden in de Navy kleuren, vond een nieuwe te prijzig wil graag snel de volgende stap maken naar een L39.

Maar eerst even uurtjes maken met de sprint.

Back