Beginners vliegtuig

Discussie in 'Beginners' gestart door Tim.l, 12 dec 2016.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Heb even geinformeerd, de easy star is nog goed en mag weg voor 20 euro.
    Moet hij hem wel ophalen in Zuid-Holland want versturen doet hij hem niet.
     
  2. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Dat vertelde hij ook al tegen mij maar ik kan niet 104 km rijden dus dat word hem niet
     
    Sickboy vindt dit leuk.
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik zou in zo'n situatie enige ouderlijke support niet meer dan normaal vinden. Je laat een (sorry, maar het is niet anders) kind van 14 zoiets toch niet alleen opknappen...:weetnie:
    Zonder die van mij -in de jaren '60 en '70- :worship: had ik bijv. dit voorjaar niet op het WK in Australie gestaan.:yes: Jammer dat ze dat niet meer hebben mogen meemaken...:(
    Ze waren allang blij dat ik niet meedeed aan het slopen van het Kurhaus -daar was ik toen nog te klein voor- en wat er daarna nog meer aan dom gedoe is gepasseerd.
    Daar zou je eens voorzichtig naar kunnen hinten.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2016
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Even doorsparen zodat niet allemaal voor een duppie moet? Dan komt wel de vloek van de modelvliegsport om de hoek kijken, meisjes :(
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dan doet 'ie toch iets niet goed. Ik heb -op een na, maar die was bij nader inzien toch niets voor mij :frustie::mad:- alle facetten van het leven, om het zo maar eens te noemen, vrij moeiteloos kunnen combineren....:D:yes:
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Er zijn uiteraard natuurtalenten Bruno.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Gelukkig nog iemand die het ziet....:rofl::worship:
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2016
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik wil het toestel wel ophalen, doe ik kostenloos . Ik kan natuurlijk niet in de knip van Tim kijken maar wat zijn de mogelijkheden ?
    Ik kan het ding WEL opsturen en nakijken voor je. (dat doe ik ook voor je)
    Heb ik een leuk ritje met m`n nieuwe auto en help ik een aankomend modelvlieger.
     
  9. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Rheli je hoeft er geen moeite voor te doen hoor ik ga wel gewoon sparen voor een nieuwe multiplex easystar

    Maar wel bedankt voor het aanbod
    Ik kan het vliegtuig toch nog niet betalen want ik heb nog maar 5 euro dus ik moet eerst klussen bij mn opa en oma
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2016
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Goedzo Tim. Eerst sparen.
    Na overigens allemaal wijze woorden gelezen te hebben van de mede modelbouwers.

    Lekker klussen bij Oma en Opa, en dan gaat het vast goedkomen. ;)

    Mijn eerste modelletjes moest ik op die leeftijd zelf bouwen. Ik spreek over de begin jaren '70. Er was geen kant en klaar ARF binnen mijn welvaart haalbaar, overigens 99% was toen bouwdozenwerk.

    Goedkope kitjes, waren eigenlijk ook al duur. Dus eerste modelletjes waren vrijevlucht zwevertjes. Iets later kon ik me een dure Svenson bouwdoos van een Westerly trainer permitteren, na vele uurtjes vakantiewerk. En kwam er een zendertje opdagen, gesponsord door Pa. Op de fiets het pakket gehaald bij Quartel Modelbouw voor 150 guldens. Apetrots! Het gaf een goed gevoel! :) Daarna met het grootste plezier gebouwd en er veel door geleerd. De droom nooit meer losgelaten.
    Bouwen vergroot het ruimtelijk inzicht, later voor mij onmisbaar.

    Je zou ook een balsa-kitje kunnen overwegen. Helaas sterven de bouwdozen uit.
    CNC, lasercuts nemen het over, biedt nieuwe perspectieven, ook gunstige prijzen.

    Jammer dat er van de Charter of Westerly niet een fraaie herziening in lasercut te vinden is?
    Bij uitstek leuke trainers die met brandstof of elektro gevlogen kunnen worden. En hele goede vliegtrainers opleveren, die ik stiekum beter acht dan de schuim modellen (uitzonderingen daargelaten)

    Al die plastic vliegtuigjes zie er natuurlijk ongelofelijk goed en smakelijk uit... likkebaardend lekker... en niet onbelangrijk, alle techniek bijeen.... maar het is zo saai voorgekauwd. :)

    Klinkt gek, maar ook modelvliegen kan erg saai worden, totdat je het een grotere functie geeft. (sociaal, technisch, sportbeoefening... etc. breed spectrum)

    Zelfbouw geeft meer betekenis aan het vliegen. De opmaat er naar toe. De hersens laten kraken hoe iets op te lossen, improviseren, iets voor elkaar te boxen opdat het vliegt. Maar ook te sparen en geduld op te brengen.
    En vliegt het eenmaal? Tja, dan vliegt het hé?... Een loop, een rol en nog eentje... toe...nog maar eentje...
    Doch dan vlot ratelen de hersentjes al snel weer... hmmm... tijd voor een nieuw project.
    Fris de hersens krakend, de boel bijeen dromend en uiteindelijk gerealiseerd zien te krijgen.

    Voor wat het waard is...

    Gr Bas
     
    Bruno van Hoek, Arnold 85 en Sickboy vinden dit leuk.
  11. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Beetje doorklussen Tim zo zijn de miljonairs ook begonnen! Gaat de goede kant op zo! Opa en oma effe lief aankijken en je kunt misschien nog wel wat geld lenen...... zo tegen de kerst zitten de flappen misschien losjes inde portomonee succes en doe nou niet zo stom om die 5 euro aan vuurwerk op te maken hè

    Groeten, Arnold
     
  12. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Nu al lenen, nee nee eerst sparen dan kopen, onze economie is er door stuk gegaan!
     
    Tim.l en Sickboy vinden dit leuk.
  13. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    En door massaal aan te kopen in China :)
     
  14. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Heb inmiddels 17 euro dus nog 3 euro en ik zou het vliegtuig bijna wel kunnen kopen
     
  15. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Ik ga nu we weg naar de vliegclub

    Zin in!
     
  16. Tim.l

    Tim.l

    Lid geworden:
    4 sep 2016
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Overijsel
    Ben net terug van de vliegclub was heel leuk er waren een paar vliegtuigen ik mocht binnen oefenen op de computer met simulator

    Ik ga mijn zender laten veranderen naar mode 1 en ik ben er achter gekomen dat mode 1 helemaal niet zo moeilijk is

    [​IMG]
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik zal even alle meningen over welke mode te gebruiken samenvatten:
    "Mijn mode is de beste." :D

    Als je je verveelt, moet je maar eens een mode? discussie starten, of welke olie?, of KNVvL?, of wildvliegen?.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2016
  18. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Sssssssssssssssssssst Ron geen slapende honden wakker maken en vooral geen verkeerde dingen leren, jong geleerd is oud gedaan he!
     
  19. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Cool! Weer een mode discussie.... Eigenlijk maakt het totaal niet uit !
     
  20. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Winter-mode?
     
    renetl50 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina