beginners vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter patrickkoomen
  • Startdatum Startdatum
P

patrickkoomen

Guest
hallo,

ik heb laatst een vliegtuig gekocht, een goedkoop vliegtuigje om te kijken of het een beetje leuk is en beetje lukt met vliegen

dit is het vliegtuig:
afb8071.jpg

het gaat heel makkelijk het is gas geven en hij gaat omhoog en sturen gaat door middel van 1 motortje uit te zetten.

maar nu is het probleem als ik ga sturen en 1motortje gaat uit verliest hij zo veel hoogte en stort hij neer

ik kan wel stellen of hij sneller omhoog gaat met die achter vleugel
maar dan klimt hij te snel en vald ook weer omlaag
afb8069.jpg

ik vlieg alleen als er bijna geen wind staat anders lukt het helemaal niet

hebben jullie nog tips om hem in de lucht te houden ?
ik heb nu 6x 15min gevlogen en lukt nog niet aardig

afb8070.jpg

gr patrick

hoeveel kanalen heeft je zender?
als je er 3 hebt kan je gas regelen, hoogte en richting, maar omdat dit model een v staart heeft, moet je ook nog hoogte en richting mixen... en dat gaat niet makkelijk zonder (dure) computerzender
een optie is er een t-staart van te maken, dan kan je met 3 kanalen makkelijk vliegen met dit kistje

iets niet duidelijk, roep maar... :lol:

Tim Broeke

Ideaal kistje om het niet mee te leren, althans in de geleverde versie. Als ze er een normale zender bij doen en de roeren aansturen zoals dat moet dan is er wel mee te vliegen.

Maar het alleen leren vliegen is zeer moeilijk en zal regelmatig tot teleurstellende resultaten leiden.

De Eagle is een vliegtuig waar u makkelijk mee kunt vliegen en kunt stunten ! Dit vliegtuig heeft een spanwijdte van 107 cm. , een lengte van 78 cm. en heeft 2 sterke motoren. Met dit vliegtuig kunt u gemakkelijk opstijgen, sturen, loopings maken en landen. Het vliegtuig is gemaakt van hard plastic en kunststof en gaat niet snel kapot. Het is een professioneel vliegtuig dat gemakkelijk bestuurd kan worden. Ook beginners kunnen met dit vliegtuig gemakkelijk vliegen. Met de accu kan 20 minuten gevlogen worden.

Bekijk de video van de Eagle ! Om de video te bekijken klik hier.
http://www.kadoshop.nu/images/vliegtuig.wmv (filmpje)

Solide besturing van de electromotoren door middel van servo's
Radiografische besturing door middel van een twee kanaals afstandsbediening
Maakt leren vliegen eenvoudig
7,2 Volt accupack meegeleverd, inclusief netspanningslader
Het pakket is uit de doos klaar om te vliegen
Met handleiding
Uitgevoerd met een propellor, aangestuurd door een electromotor
Spandwijdte 107 cm.
Bereik 300 m.
Maximale hoogte 100 m.
Snelheid 25 k.m. per uur

De voordelen van het vliegtuig:

- Zeer gemakkelijk om mee te vliege, door eenvoudige besturing
- Zeer snel in elkaar te zetten
- Niet snel breekbaar
- Grote spanwijdte
- Professioneel, vliegt snel en hoog
Levertijd slechts enkele werkdagen.

Normaal kost het vliegtuig € 179,95, nu slechts € 89,95 !

ik denk dat ik er geen andere zender enzo in kan gaan zetten
omdat het geen merk is.
er zit 1 printplaatje in en dat is alles

Patrick je heb jezelf het bekende oor laten aannaaien, allemaal marketing (onzin) prietpraat ........ volgens het geldend consumenten recht kan je je geld zelfs terugvragen wegens wanprestatie .....

Alles wat er staat is onwaar, onzin of schromelijk overdreven ........

Patrick,

Nog een klein vraagje voor de statistiek, op welke frequentie werkt dat "ding" .......... 27MHz, 40MHz of iets anders ........

@dirk

heb vandaag ergens een verkoper van die ondingen zien staan
zit op 27mhz
niet het erge wat jij dacht
35......................

gelukkig niet

mijn broertje had ook zon ding gekocht.
alleen hij vond het knommel (nog erger als dat hij al van te voren dacht).
dus mocht ik er alles mee doen wat ik wou :lol:
ik vliegen en ja het lukt aardig.
alleen het moet hiervoor echt windstil zijn anders gaat het voor geen meter.
mijn vliegtug hangt nu aan elkaar met tape en is de vijver gevallen :oops: .
nu is hij kapot.
dus het is een leuk ding om lol mee te hebben maar niet om serieus meer te willen vliegen vindt ik.

mijn vliegtuigje heeft ook al in de vijver gelegen.
maar doet het nog steeds. 8O

Eigenlijk zouden we iets moeten kunnen doen tegen dit soort reclame. Nietsvermoedende beginners willen graag (leren) vliegen en kopen dan zo'n onding. Iedereen die zo'n ding koopt komt uiteindelijk bedrogen uit en zal moeten constateren dat vliegen helemaal niet zo eenvoudig is als ze je doen geloven. Het vermogen is ronduit bedroevend en absoluut niet voldoende om er stunts mee uit te halen zoals er in de advertentie staat. De manier van sturen is een ramp, één motor uitschakelen!!!! Het idee alleen al is belachelijk. Je bent direct de helft van je vermogen kwijt en Patrick heeft al beschreven wat er dan gebeurt, het vliegtuigje komt naar beneden!
Enige tijd terug heb ik eens bij een speelgoed winkel als geinteresserde het één en ander gevraagd over zo'n vliegtuigje. Die verkoper wist er echt helemaal niets van en deed het voorkomen dat iedereen er zo mee weg kon vliegen in elk parkje en zelfs in de achtertuin. Toen ik meer precieze vragen ging stellen stond hij al heel snel met een bek vol tanden en werd hij kribbig. Uiteindelijk moest ik beslissen, dat ding kopen of weg gaan. Natuurlijk heb ik dat laatste gedaan.
Mensen, niet kopen die zooi. Alleen ervaren bouwers/vliegers kunnen misschien iets maken van dit spul zodat er echt mee gevlogen kan worden. Het probleem is wel dat er dan veel geld bij zal moeten en of het dat allemaal wel waard is vraag ik me sterk af.

@Ernst,

Als firma's als "gerenormeerde" firma's als Graupner en Jamara (en ook Conrad) .... dergelijke kistjes ook leveren met de bijbehorende marketing prietpraat ..... zéér geschikt voor de beginner (om hem voorgoed van het vliegen af te helpen) ..... vliegt uiterst germakkelijk (de deur uit bij de verkoper ;-)) wat moet je dan .....

Dirk zei:
@Ernst,

Als firma's als "gerenormeerde" firma's als Graupner en Jamara (en ook Conrad) .... dergelijke kistjes ook leveren met de bijbehorende marketing prietpraat ..... zéér geschikt voor de beginner (om hem voorgoed van het vliegen af te helpen) ..... vliegt uiterst germakkelijk (de deur uit bij de verkoper ;-)) wat moet je dan .....
:cry: Huilen en hopen dat het snel over is met dit soort onzin. Het probleem is dat deze firma's bang zijn de boot te missen maar dat is volgens mij niet zo. Ik ben bang dat ze er juist hun goede naam mee te grabbel gooien en "echte" potentiele vliegers er mee afschrikken.
Maar ja dat is MIJN menig en ik ben slechts een penis agraricus simplex.

ik heb over dit onderwerp een gesprek gehad met een meneer van Nikko en deze ziet ons graag voor de rechter met deze verhalen. Maar ja wie wil dit betalen. Misschien iets voor de KNVvL en de federatie.

Zij geven aan dat de spullen gekeurd zijn door de een of andere instantie en als we daar problemen mee hadden dan moesten we maar bij de branche vereniging zijn.
Sommige van dat soort speelgoed is ook nog genomineerd als speelgoed van het jaar. Eigenlijk zouden we op de een of andere manier van Nikko een ding moeten kunnen krijgen om te testen. op die manier kunnen we dan zien of dit serieus modelbouw is of mislukt speelgoed.

Jullie hebben 200 percent gelijk wat betreft de bedroevende kwaliteit en de nog véél slechtere vliegkarakteristieken van al die "superaanbiedingen". De meeste zijn zonder omwegen gewoon bagger te noemen... maar soms, héééél soms, als je goed je huiswerk maakt en veel rondsnuffelt , vind je d'r eentje tussen die WEL goed vliegt...toegeven, aan de prijs van 170 US dollar kun je je afvragen of je dat geld niet beter meteen in een goed toestel stopt, maar voor pakweg 140 euro heb je WEL een 3-kanaals full proportional ( throttle, rudder , elevator ) joekel van 1,40 meter span en werkelijk ALLES wat je nodig hebt (Rx,Single stick Mode 2 Tx, servos, speedcontroller enz)
Neem het van me aan : van véél rc-clubleden is de mond wijd open gevallen van verbazing toen ze mijn duwertje in actie zagen (nog wijder toen ze de prijs hoorden). Het vliegt werkelijk super....

Dit crashbestendige juweeltje heeft ervoor gezorgd dat na enkele maanden oefenen de overstap naar een "echt " vliegtuig volledig probleemloos is verlopen...hoewel een glow-toestel natuurlijk veel leuker vliegt, grijp ik nog meermaals terug naar mijn Xtreme om effe lekker rielekst te "skysurfen".

Dit is ZEKER geen pleidooi voor al die rotzooi op de markt , maar zo zie je maar dat het ook anders kan ....Leve mijn v-staartje.... :lol:

happy flyin' all...

Guy

HPIM0152.jpg

Natuurlijk zijn er uitzonderingen tussen te vinden. Die kleine piper van jamara maar ook de angel van jamara vliegen in handen van ervaren piloten redelijk tot goed, en deze modellen zijn ook nog eens zodanig te wijzigen dat je ze met een normale zender kan vliegen. De ontvanger van die dingen is te verwisselen door een normale kleine "echte" modelbouwontvanger, de gebruikte servo's voldoen perfect.

en deze dan is dit n goed beginners vliegtuig :

Naam:Hot-008
Beschrijving:Afmetingen: (mm) : (L) 580 x (W) 810 x (H) 80 Het ongelofelijk populaire gele electromotor vliegtuigje uit IA1 Klaar om te vliegen in 15 minuten. 2 X 9g micro servo voor Rudder en Elevator Controle. Volledig proportionele besturing Maximaal tot op 500meter afstand vliegen. Vlucht duur van maarliefst 20 minuten! Acrobatische toeren zoals loopings en donuts zijn mogenlijk. Wordt geleverd met volledige zender set + accu en lader, voor zowel in de auto als thuis laden. Extra accus en reserve onderdelen zijn leverbaar.
Prijs:€ 65,00

Hot-008.jpg

of is dat ook troep?[/img]

is zelfde verhaal als kleine piper j3 van jamara(deze wel 10 cm meer spanw.)... goed in handen van ervaren piloot...

maar voor 65 euro 8O
vliegtuig,
motor, (+vertraging?)
prop
(bagger)ontvanger,
regelaar,
2 9grams servos,
(bagger)lader,
(voor dit model goede) zender
Accu.(?)

Das niet veel geld!

let wel dat die 20 minuten nimmer te halen zijn, met de nicad accu die hierbij zit, wel mogelijk wanneer deze vervangen word door lithium, maar dan ook regelaar en lader vervangen..

gr
Tim broeke

Als je even verder kijkt in beginners, zie je dit draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11425&postdays=0&postorder=asc&start=0
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar schijnt heerlijk te vliegen voor een beginner, en gevorderde. vlieg em zelf in balsa versie.
/edit :wink:

Klapschroef.jpg

das een klapschroef die je erbij kunt neme voor 3.50

hotaccu.JPG

en dit is de accu

mr kun je die zender later ook gebruike in n ander vliegtuig?

ik denk zomaar van niet overigens is dit 27 mhz(denk ik)
en volgens mij ook gene verwisselbare kristallen en als je een echt vliegtuig bouwd zou ik toch niet graag deze zender gebruiken maar koop dan 1x wat goeds.

m.v.g Marijn

Back