Beginnersauto?

• Topicstarter Topicstarter Dannyb
  • Startdatum Startdatum
D

Dannyb

Guest
Hallo,

Ik was eerst van plan om een Mini E-Revo te kopen, maar dit gaat helaas niet door. Nu zit ik te kijken naar een iets goedkopere auto. Ik heb nu een Traxxas Stampede zien staan voor rond de 130 euro, maar is dit een degelijke/goede auto of hebben jullie andere suggesties?
Waar moet ik op letten als ik een 2e hands auto koop? Is het ook mogelijk om met een auto, zoals de hierboven genoemde Stampede, 2 batterijen in serie/parallel te hebben?

Gr,

Danny :)

De stampede is een degelijke auto.
Met die auto kan je maar 1 accu tegelijk gebruiken.

Waar je op moet letten als je een 2e hands auto wilt kopen, is dat je het topic op het modelbouwforum dat over die auto gaat helemaal doorleest zodat je weet waar je op moet letten als je er een wil kopen.

Zoals Dudderie zegt, 1 accu is standaard in een Stampede, dus tenzij je wil knutselen aan het frame om 2 accus te plaatsen is 1 goede accu aan te raden voor maximale rijtijden. Met mijn brushless Stampede en een 2S lipo accu's van 5000mAh rij ik ongeveer 15 minuten, als ik het niet te dol maak iets langer.

Zoals Dudderie zegt, 1 accu is standaard in een Stampede, dus tenzij je wil knutselen aan het frame om 2 accus te plaatsen is 1 goede accu aan te raden voor maximale rijtijden. Met mijn brushless Stampede en een 2S lipo accu's van 5000mAh rij ik ongeveer 15 minuten, als ik het niet te dol maak iets langer.

Ik rij met mijn stampede met 3400 accu bijna 20 minuten. 15 minuten als ik de hele tijd vol power. Ik dacht dat lipo's een langere rijtijd gingen geven. Of denk ik nu te simpel. Weet wel dat lipo's constanter zijn dan nimh.

brushless gaat wel een stukje harder hé tec ;)

mijn E-revo ging op 2 4700 nimh's ook 20 minuten mee, maar hij ging dan maar een km of 30, ik doe hetzelfde met 2 5000mah lipos en brushless setup, maar mn mamba setup gaat echt een stuk harder :P

Klopt, daar had ik geen rekening mee gehouden :(
Maar een Standaard Stampede met lipo's zou dus wel langer rijden?

Bedankt voor alle reacties. Ik zit nu nog te twijfelen tussen een Rustler of Stampede.
Als ik nou 2 accu's in een auto doe waar er normaal maar 1 in gaat, kan dit dan schadelijk zijn?

Voor de regelaar wel ja.
Die is er namelijk op gebouwd om op 1 accu te werken.
Bij de MERV en ERBE bijv. is dit niet zo.

Maar de TS heeft helemaal geen interesse in een E-Revo, hij heeft liever een Rustler of een Stampede zegt hij.
Bovendien is jouw E-Revo 1/16 en geen 1/10.

Maar de TS heeft helemaal geen interesse in een E-Revo, hij heeft liever een Rustler of een Stampede zegt hij.
Bovendien is jouw E-Revo 1/16 en geen 1/10.

Wat maakt het uit..

Ontopic,

Ik zou gewoon 1 accu blijven behouden. 2 accu's is niet noodzakelijk schadelijk als je ze in parrallel zet ipv in serie.

Maar het gewicht neemt toe en dan zal de snelheid ook afnemen enzo..

Back