Beginnerset Modelraceauto.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door haagie, 15 sep 2004.

  1. haagie

    haagie Guest

    Ik heb genoeg antwoorden en informatie over voor en nadelen van brandstof en elektro etc etc.
    Mijn vraag was verder watvoor model geschikt zou zijn om zelf op te bouwen, of dat er specifieke modellen zijn die je zelf kan bouwen etc etc.

    kwor een beetje moe van het gezeik van : gebruik de zoekfunctie bla bla bla, die functie heb ik al zeker gebruikt, plus het feit dat een forum/topic is om informatie te verstrekken en niet te gillen over hoe dom mensen wel niet zijn omdat ze misschien de zoekfunctie niet gebruikt hebben.
    Daarom ben ik blij dat Roel wel met een normaal antwoord kwam, 1 van de ouderen en dus zeker de verstandigste, verklaart weer een hoop, alleen jammer dat niet iedereen dat doet.
     
  2. Kees1988

    Kees1988 Guest

    Zo die zit erin!

    Ik ben het inderdaad met je eens dat er weinig te vinden valt over welke zelfbouw kit je moet nemen. Ik kan het zelf ook niet vinden.

    Ook is het voor ons handig om te weten wat je budget is zodat we in die richting kunnen zoeken voor je. Misschien is de hpi rs4 nitro 3 iets voor je. Maar nogmaals het is belangrijk om je budget te weten.

    Succes!
     
  3. haagie

    haagie Guest

    Budget ligt tussen de 300 en 400 euro
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tja, ik heb zo'n 60 auto's en dat komt alleen omdat ik niet weet wat ik precies wil, dus neem ik maar alles :D

    Een kitje die ik je kan aanraden, leuk technisch om te bouwen, en niet al te duur voor hetgeen wat er geboden wordt is de G4 van Team Magic. De normale prijs van die auto is 'normaal' maar je ziet hem heel vaak in de aanbieding bij vele (internet-) shops. Daarmee koop je een goeie auto, die bijna klaar voor echte wedstrijden is, en waarvoor heel veel tuningparts zijn te verkrijgen.
    Hij wordt gebouwd in de zelfde fabriek als de Nitro TC3, de OFNA LD3 en nog wat HPI en Schumacher modellen: Hong Nor Enterprise Co. Ltd. uit Taiwan ( www.hongnor.com ), en als je die in de aanbieding bij PK Racing of een andere leverancier koopt, kan ik je garanderen dat je geen spijt zal krijgen....
     
  5. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    60??? jee ik dacht dat ik er al veel had.

    Ik zou bij voorkeur ook voor een zelfbouwpakket gaan, je kunt dan een zenderset/accu/lader naar eigen wensen en budget nemen.
    Plus dat de losse zenders over het algemeen veel beter zijn dan de standaard die bij de RTR kits zit.
    En ik sluit me volledig aan bij de mening van roel hierboven, je leert bij het bouwen je auto goed kennen zodat je problemen makkelijk kan opsporen.
    Het bouwen van een model en de trots erna is ook een aspect van de hobby.

    En je hoeft zeker niet bang te zijn dat je een kit als beginner niet kunt bouwen, de bouwtekeningen zij tegenwoordig zo eenvoudig dat het bouwen in principe niet veel moeilijker is dan een legodoos bouwen.
     
  6. haagie

    haagie Guest

    ik heb vroeger extreem veel ge-lego-ed dus dat moet wel goed komen denk ik, weet iemand ook wat een pakket dan zou gaan kosten, en is het in alle soorten auto's verkrijgbaar? mijn voorkeur gaat uit naar een peugeot 206 WRC
     
  7. haagie

    haagie Guest

    Helaas hebben we niet allemaal zoveel geld om 60 auto's te kopen :p
    Maar ik kan op conrad.nl/pkracing.nl/hongnor.com niets vinden over dat model? misschien dat jij een linkje hebt?
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik zou dan ook gaan voor de 1/8 auto van Team Magic, die Roelof aangaf, niet die van Bart_Banaan......

    nog een besturing erin kopen voor 150 Euro, startkist, dan ben je voor 600,- klaar.......
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    M7H

    het budget is 300 a 400 euro...

    haagie, ik kom vanavond rond 8 uur naar Pitstop toe.

    Groet Robo
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Pitstop, die heeft ook leuke rtr setjes staan ja.....

    8 uur?, misschien kom ik dan ook wel ff.......
     
  13. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Met een budget van 300 a 400 Euro red je dat dus niet...

    Helaas worden ook niet alle auto's in KIT-vorm aangeboden... en kan je dus alleen een RTR kopen.

    Gelukkig zijn er wel steeds meer fabrikanten die ARR-sets verkopen, zijn complete auto's zonder de electronica... wat mijn voorkeur heeft omdat de zenders/ontvangers die er meestal bij zitten in mijn ogen meer bedoeld zijn voor speelgoed.

    Staar je niet blind op het merktype auto van de kap (Peugeot 206 WRC)... die kan je naar alle waarschijnlijkheid ook los kopen mocht de auto die jij koopt daar niet mee uitgerust zijn.
     
  14. krislaes

    krislaes Guest

    Voor 400 Euro moet het m.i. toch lukken om een kit te kopen waar ook nog eens een goede auto uit komt.

    bvb.
    - Kyosho V-one SII kit ongeveer 310€, dat is een auto die standaard gewoon goed is en die later perfect getuned kan worden tot zelfs op wedstrijdniveau. Ook makkelijk stukken voor te krijgen.
    - zender/ontvanger type futaba attack, ongeveer 60€
    - glow plug driver met lader 20€
    - ontvanger kan je voorlopig voeden met gewone alkaline batterijen hoewel oplaadbaar natuurlijk beter is
    - litertje benzine, 15€

    dat lijkt me toch al een mooi setje om mee te beginnen voor een redelijk budget...
     
  15. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Met 400 euro moet je inderdaad een heel eind kunnen komen...

    Ik zou niet direct het hele budget er aan wagen, voor je het weet heb je wat stuk aan je auto en heb je geen geld om het te kunnen repareren.

    Besturing van de auto is vaak een ondergeschoven kindje... je kan wel een hele simpele zender nemen, maar later krijg je daar misschien spijt van omdat ie net niet kan wat jij wilt... enja dan geef je 2x geld uit aan iets... Daarom is het beter je voor de besturing ff te orienteren bij de andere rijders bij je in de buurt.
     
  16. Robert H.

    Robert H.

    Lid geworden:
    23 jan 2004
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Delft
    hoi,

    ik heb bij pkracing de mugen msx-3 gekocht, prima auto, voor 374eurootje, maar dan heb je alles, behalve de batterijen voor in de zender en ontvanger
    http://www.pkracing.nl/mugenmsx31.jsp

    zeer leuke auto, alleen moet je rekening houden dat je in het begin nog wel wat kapot kan rijden :(
    maar gaat snel genoeg over

    groet Robert
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoals ik al zei, die 1:8 van team magic wordt nu bij verkades modelbouw in Lisse voor 299 verkocht, dat is dus het chassis met 3.5cc motor, body en banden.
    Veel onderdelen in de aandrijving zijn vervangbaar door Serpent.....

    Voor 100 euro meer kan die rijklaar zijn.
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Beste Haagie,

    ik was vandaag rond 8 uur bij pitstop, en tot mijn teleurstelling was jij daar niet, (of ik heb je misgelopen)

    maar goed ik heb pitstop gevraagd wat zij een beginnende RC-er aan zouden raden voor auto..
    Rob wees meteen de Ofna 1:10 racing car aan,
    deze auto is bijna een copie van de Nitro NTC 3, deze auto presteert nog op wedstrijd niveua erg goed in het WK.
    deze auto word kompleet geleverd met koffer zender en start set.
    de auto zelf heeft geen versnellingsbak, maar als je naar de details kijkt is hij erg kompleet. maar dit is een volledige RTR set,
    Rob vertelde mij ook, dat als jij je RTR set schade rijd, moet jij hem toch uit elkaar halen, en met schoonmaken ook, dus je leert je auto toch wel goed kennen.

    prijs helemaal kompleet 399

    toen ik aangaf dat jij zelf liever een bouwpakket had, gaf Rob heeft me toen d HPI nitro rs4 3 aangeraden.
    deze auto is een bouwpakket
    met versnellings bak. met ghespoten kap, maar zonder koffer..
    ook het technische aanzicht van deze auto vond ik persoonlijk minder
    daar in tegen is HPI wereld wij bekend en is Ofna een iet wat onbekend merk kompleet 399

    ik hoop dat je er wat aan hebt, ik moet zeggen dat ik zelfds als zeer bekend persoon daar, nog steeds sta te kijken van de van de klandicie daar, top. voor meer informatie www.rc-pistop.nl

    Groet Robo
     
  19. haagie

    haagie Guest

    Je hebt me niet misgelopen, ik was er niet, mede omdat ik nu pas het forum doorlees, anders was ik misschien wel langsgekomen.
    Ik ga morgen of het weekend wel kijken, en misschien wel een autotje aanschaffen, ik heb nu in iedergeval voldoende informatie van iedereen ontvangen, mijn dank daarvoor ;)
    Wanneer ik m gekocht heb post ik natuurlijk hier een foto en de rest van de info.
     
  20. haagie

    haagie Guest

    Nou het is gelukt, ben bij RC-Pitstop geweest en heb de Nitro RS4 3 Type SS van HPI gekocht, een zelfbouwpakket dus.
    We zullen zien of het wat wordt :)
     

Deel Deze Pagina