Beginnershelicopter

• Topicstarter Topicstarter Jh92
  • Startdatum Startdatum
J

Jh92

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden een Lama v3 gekocht, en veel met gevlogen maar na veel onderhoudsbeurten en geld te hebben gestoken ben ik het een beetje beu. Ik wil graag vliegen, maar zeker nu in de winter vind ik buiten vliegen niet meer zo leuk. Daarom zoek ik een leuke kleine helicopter die tegen een stootje kan en waar je ook veel plezier aan kan beleven. Welke heli is dan geschikt? Ik heb ook al verschillende silverlit helicoptertjes gezien!

Ha JH92,

Wat voor iets zoek je eigenlijk.. weer een coax? of liever een Fixed pitch? of zelfs een CP voor binnen..
Walkera heeft weer wat nieuwe kleine heli's zoals de CB100.. en wat kleine coaxjes ,zoals de 5g6-1 of ook een lama (erg verwarred al die lama's)
of de e-flite msr heb ik goede dingen van gehoord..

Ik heb zelf de 5g6 , een 4#3b en een syma s012. Die laatste heeft een hoog speelgoed gehalte maar doet het prima.

Maarten

Mijn ervaring is de Honey Bee V2 FP 2.4 Ghz
Voor jouw de beste keus
Vliegt geweldig als je verder wil in de leercurve
gr Bram

Mijn ervaring is de Honey Bee V2 FP 2.4 Ghz
Voor jouw de beste keus
Vliegt geweldig als je verder wil in de leercurve
gr Bram

Binnen vliegen met een Honey hb fp lijkt me geen fijn plan (tenzij je aardig wat ruimte hebt) met een rotor diameter van 52cm.... imho..

Maarten

Na een lama is een Honey Bee V2 FP 2.4 Ghz zeker een goed plan. Aan 2 x 4 meter heb je zat ruimte om te beginnen
Groeten
Martin

Een E-Flite MSR is ook een heel goede 'indoor' Heli voor de winter
Lekker klein en fel,maar heefd ook een 'langzame' modus
Michel

Er is ook nog een harstikke leuke ..nou ja, hoe noem je zo'n ding? Micro-coaxiaaltje? In ieder geval, dit heli'tje van 2.4Ghz en €119,- hangt als een blok in de lucht en zal door zijn formaat geen problemen geven met vliegen in de woonkamer. Kijk maar eens op deze site, misschien is het wat voor je:

www.rc-now.de Ihr preiswerter Modellbau Shop - Xoodee SOLO Micro Koaxialheli - Special edition incl. Alukoffer Xoodee SOLO Micro Koaxialheli - Special edition incl. Alukoffer 0003695

Dit is een alternative versie, maar er bestaan er nog veel meer van dit formaat. Alleen zijn ze niet allemaal even goed.
www.rc-now.de Ihr preiswerter Modellbau Shop - Walkera LAMA 2 - Alutuning - Micro Koax - 2.4 GHZ Walkera LAMA 2 - Alu - Micro Koax - 2.4 GHZ 0003108

Hm, met zo'n kleintje kun je zelfs in je caravan vliegen :P

Leer heli

Na een lama is een Honey Bee V2 FP 2.4 Ghz zeker een goed plan. Aan 2 x 4 meter heb je zat ruimte om te beginnen
Groeten
Martin

Hoi

Wij kennen elkaar nog niet maar ik wil graag weten wat een goede begin helicopter is

Ik heb nu zo'n kleine coaxiale de colibri v4 en daar kom ik in huis aardig mee weg

nu heb ik er een gekocht bij de gamma
te weten de exceed h8pro

Leuk apparaaat maar nu weet ik ookwaarom hij voor weinig verkocht werd.
Een aantal onderdelen zijn gewoon niet leverbaar en er zitten productiefouten in.

Dus kortom ik zoek een helicopter waar je ook buiten mee kan vliegen en wat goed is om te leren.

:p

Honey bee fp v2 is de copter waar ik veel van geleerd heb, erg sterk, en als je schade hebt zijn er voldoende reserve onderdelen te krijgen voor weinig geld. Wel een paar fiberbladen erbij bestellen want de orginele bladen zijn niet al te stabiel.

Buiten vliegen kan zeker, maar wel met erg weinig wind.

En is dat te groot, of wil je ook binnen kunnen oefenen, dan is de Solo Pro een goede optie. Licht, klein, kans op schade dus ook zeer klein, en toch snel als je dat wilt.

Honey bee fp v2 is de copter waar ik veel van geleerd heb, erg sterk, en als je schade hebt zijn er voldoende reserve onderdelen te krijgen voor weinig geld. Wel een paar fiberbladen erbij bestellen want de orginele bladen zijn niet al te stabiel.

Buiten vliegen kan zeker, maar wel met erg weinig wind.

Ok alleen ben ik er niet zo zeker van dat het voor mij geschikt is
want ik ben coaxiaal gewend en dit is een fp model zonder giro
of maakt het nou helemaal niks uit :confused:

En is dat te groot, of wil je ook binnen kunnen oefenen, dan is de Solo Pro een goede optie. Licht, klein, kans op schade dus ook zeer klein, en toch snel als je dat wilt.

De solo pro van Nine eagle :D
Ik heb youtube filmpjes gezien en dat ziet er wel leuk uit maar deze is ook niet coaxiaal en heeft ook zeker geen giro :(

De solo pro van Nine eagle :D
Ik heb youtube filmpjes gezien en dat ziet er wel leuk uit maar deze is ook niet coaxiaal en heeft ook zeker geen giro :(

Hij heeft echt wel een giro. En een 45 graden flybar, wat hem bijna zo stabiel maakt als een coaxiaal. Als je hem goed hebt getrimd kun je de sticks gerust een aantal seconden of langer loslaten, en de heli blijft gewoon in de lucht hangen.

Hij heeft echt wel een giro. En een 45 graden flybar, wat hem bijna zo stabiel maakt als een coaxiaal. Als je hem goed hebt getrimd kun je de sticks gerust een aantal seconden of langer loslaten, en de heli blijft gewoon in de lucht hangen.

Bij deze heb ik hem hier gezien en zodra hij op voorraad is bestel ik hem :D
Bedankt voor de info:cool:

RC-kix is een prima winkel, met goede service, maar je kan hem ook in Nederland voor 110 euro inclusief verzenden kopen bij een shop die ze wel op voorraad heeft. :cool:

Ok alleen ben ik er niet zo zeker van dat het voor mij geschikt is
want ik ben coaxiaal gewend en dit is een fp model zonder giro
of maakt het nou helemaal niks uit :confused:

Maakt heel veel uit, een FP zou je zonder giro niet kunnen vliegen. Het is een simpele giro, en geen heading hold. Het werkt net als in een CP. Het goed afstellen is wel belangrijk. ;)

In veel sims hebben ze ook fixed pitch heli's, veel oefenen.

groetjes Tijn,

Back