Beginnershelicopter

• Topicstarter Topicstarter Jh92
  • Startdatum Startdatum
nine eagle solo pro v2

Ik heb nu een solo pro v2
Tjonge jonge wat is dat een verschil met een coaxiale :p.
Maar even een andere vraag

Ik was even naar quartell modelbouw en daar begon ik over de Honeybee fp v2

Ik kreeg te horen dat het kwalitatief een SLECHTE heleikopter is en dat je beter door kan gaan voor een cp van een ander merk.
Je snapt nu wel dat ik wel aardig in de war ben.

Wat moet ik doen :confused:

Lekker met je solo pro verder vliegen totdat die saai begint te worden en dan overstappen naar CP ;) (T-Rex ofzo)

Ik heb nu een solo pro v2
Tjonge jonge wat is dat een verschil met een coaxiale :p.
Maar even een andere vraag

Ik was even naar quartell modelbouw en daar begon ik over de Honeybee fp v2

Ik kreeg te horen dat het kwalitatief een SLECHTE heleikopter is en dat je beter door kan gaan voor een cp van een ander merk.
Je snapt nu wel dat ik wel aardig in de war ben.

Wat moet ik doen :confused:

Er gaan wat verhalen rond over de Honeybee. Veel vliegers vervangen al snel bepaalde onderdelen om hem echt goed te laten presteren, en vaak ben je bij elkaar dan duurder uit dan een wat duurdere heli te kopen. Maar ik heb toch een aantal vluchten gezien van deze heli, die echt indruk maakten. Alleen waren het dan wel vaak geen standaard heli's meer...

Ik vlieg nu een maand de Honeybee FP V2. Aardige leermachine moet ik zeggen. De meeste dingen die ik heb vervangen waren meer om de heli wat duurzamer/mooier/steviger te maken. Dat kan veel geld gaan kosten :p. De Direct Drive mod (directe aandrijving staartrotor, ipv met tandwielen) heeft de prestaties wel aanzienlijk verbeterd. Zo ook Carbon Fiber blades.

Alleen was er van begin af aan 1 probleem. De gyro in mijn 4 in 1 is soms een beetje suf. moet voor elke Lipo proportion bijstellen en moet veel trimmen. dan nog heeft de heli de neiging naar links te draaien. Ben nu even in het honingbij draadje aan het navragen of dit hoort. Zo niet, ga ik de 4 in 1 openmaken, 'hacken' en een externe gyro eraan hangen. Nog meer extra kosten (en risico!) dus.

mvg,
Erik

Back