beginnerskeuze

• Topicstarter Topicstarter rjmz3705
  • Startdatum Startdatum
R

rjmz3705

Guest
Ik wil beginnen met helivliegen. Aangezien ik hier op het forum lees dat je het beste kunt beginnen met een FP Heli, hoor ik weer een aantal nadelen.
Het schijnt dat de Honeybee FP en de Walkera 4#3 goede beginners zijn, maar ze zijn ook licht in gebruik, waardoor ze nerveuzer zijn dan een groter model. Ik zou best met een FP willen beginnen, maar kan dit niet met een groter model? (deze zouden rustiger vliegen) Bij een club uit de buurt werd mij geadviseerd om een wat groter model te nemen.
Als je een 4-kanaals zender hebt en geen ervaring met een 6-kanaals, kun je dan toch vliegen zoals met een vierkanaals en later uitvinden waar de extra's voor zijn, zonder te crashen? Ik ben nu al een paar weken aan het simmen om een en ander onder de knie te krijgen, met een vierkanaals zender.
Mijn voorkeur van heli gaat uit naar de honeybee FP of een twister 3d storm. (Skycontrol.net: JP Perkins presents the Twister 3D STORM)

Er is weer een nieuwe heli bijgekomen: de Multiplex funcopter. Het is een grote FP en hij schijnt ook zeer crashbestendig te zijn. Misschien is dat wat voor je, die Twister is absoluut ongeschikt om mee te beginnen.

Laatst bewerkt:
hallo,

naar mijn mening neem je best een nitro trainer zodat je ook kunt trainen als er een beetje wind staat( buiten)
deze zijn indien goed uitgetrimt ideaal om te beginnen.
je zal toch wel een heli mix moeten programmeren op uw zender aangezien de pitch en gas functie op eenzelfde hendel en afzonderlijke servos zitten, ook moet je het type tuimelschijf invoeren in je zender,
ideaal is ook een zender waar je traveladjustment kan invoeren en expo.
deze hoeven zeker niet duur te zijn en zitten in vrijwel elke cpuzender.
let wel dat als je een niet te klein model van heli koopt dat je servos krachtig genoeg zijn, er komen namelijk heel veel krachten op deze tijdens de vlucht.
mvg geert

dit is wel een vrij duur beginnersmodel zo rond de 350 euro...

de funcopter van multiplex komt binnenkort uit en is een grotere FP die tegen een stootje schijnt te kunnen.

Is gemaakt naar een overgekocht patent van LMH en deze laatste heli kreeg hele goede reviews met naem tegen crasshbestendigheid.
Wel belangrijk want een honeybee kost niks maar ga je een beetje vliegen zijn je onderdelen kosten een veelvoud van je aanschafkosten.

De funcopter is alleen niet goedkoop, rond de 200 euro en dan een zender erbij. Dat is wel een goed beginn want die rtf zenders zijn slecht en gaan op zeker door glitches crashes veroorzaken.

Met die cp die jij noemt zou ik nooit beginnen, heel mischien onder begeleiding bij een club maar zelfstandig wordt dat veel schade en weinig lol en het afstellen in instellen is voor een beginner gewoon erg lastig en een hele kluif. Vergeet veiligheid niet, sta je met je stomme kop als beginner af te stellen en vergeet je de motor te ontkoppelen en dan kan je heli bijvoorbeeld full speed gaan draaien bij een verkeerde instelling en dan kun je jezelf goed beschadigen zeker als je op ooghoogte vlakbij zit.
Zou dus heel wat minder agressief beginnen met een fp.

Honeybee of de walkera 4G1B die heeft een alukop en 2,4 GHZ minder schade en schijnt erg goed te vliegen. Of wachten opde funcopter, ik houd die zelf ook in de gaten.
Met een fp beginnen en alleen al leren hooveren en dan overstappen op een cp zal je al heel wat ellende besparen en ook veel kosten.
Zelf 2 maanden gevlogen met de Honeybee FP en er veel van geleerd en ik ga deze zomer nog verder oefenen tot ik een fp echt kan rondgooien inde lucht kan nu net voorzichtige bochtjes ermee draaien. Dan ga ik overstappen.
Heb nu de Walkera 4#3B in bestelling eens kijken of dat een goede trainer is want idd de FP kan slecht tegen wind, maar inde zomer zijner zat avonden dat het redelijk windstil is en goed te doen. In de winter heb ik er niet vaak buiten mee kunnen vliegen.

Nadeel van een fp is dat hij een stuk onstabieler hoovert dan een goed afgestelde cp heli, maar kunje dus die fp vliegen dan kun je alles inde lucht houden. De harde leerschool zeg maar...

s6 met je keuze.

Laatst bewerkt door een moderator:
even tijd voor een verduidelijking:

De funcopter zal rond de 360 Euro kosten.
Dan dien je nog Lipo's lader en zenderset erbij rekenen wat je totale plaatje toch al vlug op 5 a 600 + euro's gaat kosten.

Begin gerust met een honeybee fp, goed te vliegen zelfs bij een briesje wind tot windkracht 2 (als je ervaring hebt met heli)

even tijd voor een verduidelijking:

De funcopter zal rond de 360 Euro kosten.
Dan dien je nog Lipo's lader en zenderset erbij rekenen wat je totale plaatje toch al vlug op 5 a 600 + euro's gaat kosten.

Begin gerust met een honeybee fp, goed te vliegen zelfs bij een briesje wind tot windkracht 2 (als je ervaring hebt met heli)

als dat zo is gaan er heel wat honeybees in en kun je inderdaad daar veel beter me beginnen.

Belachelijk veel geld voor zo'n Funcopter.Vind zo'n prijs in Euro's geen FUN meer.
Moet je eens kijken wat je voor dat geld ook anders kunt kopen.
360 euro voor een FP heli.................ha ha ha ha ha zal vast geen hit worden zoals de FP heli's van Esky of Walkera.
Gr E

misschien wel omdat hij net in grootte veel meer te bieden heeft dan de kleinere afgeleide fp heli's
een heli van 1.250 kilo vliegt immers veel stabieler, kan beter tegen de wind en is makkelijker te besturen.
hij wordt immers ook geen speelbal van de wind en zal zelfs bij winderige dagen te vliegen zijn terwijl je met een Walkera of Esky er niet aan denkt.
Natuurlijk ligt de prijs qua proportie veel hoger.
daar hebben ze in Nederland een mooi gezegde voor ;
Wat een gek ervoor wil betalen ;-)

Gelijk heb je.
Maar persoonlijk vindt ik het teveel geld voor zo'n type heli.
dan nog liever beginnen met een FP van 350 gram zodat ik die kan vliegen met windstil weer en dan een CP heli erbij voor het 'echtere' vliegwerk om het zo maar te zeggen.
maarja..........ieder zijn keuze.
Vr Gr erwin

keuze gemaakt

De keuze die ik gemaakt heb is de Honeybee FP 2.4 Ghz. Hopelijk een goede keus....
Ik wil alleen een zwaardere batterij monteren, maar weet niet welke er maximaal op mag qua voltage en Mah.
Ook komt er een superskid in de kleur zwart onder, zodat de heli niet zo iel overkomt en wat stabieler kan vliegen.
Zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten?

Back