beginnersmodel

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
op de site van conrad worden enkele toestellen aangeboden die voor beginners zouden zijn, de cessna 120 en de piper j-3, beiden ready to fly toestellen

zijn deze toestellen inderdaad geschikt voor beginners, heeft iemand er ervaring mee?

voor de prijs van de volledige set daar kan ik nergens een goede zender alleen kopen... aangezien ik volledige beginner ben is het misschien niet zo stom om zo't toestel daar te kopen, de ingebouwde apparatuur kan ik desnoods daarna nog wel verder gebruiken denk ik

Meestal zijn (semi-) schaalmodellen niet de meest ideale trainers, en is, vooral als het hier goedkope aanbiedingen betreft, de kwaliteit van de radioapparatuur niet om over naar huis te schrijven en zeker niet, voor later, uitbreidbaar. Ik ken deze modellen dacht ik niet, maar heb wel soortgelijke zaken gezien, waarbij reikwijdte, frequentie (27 MHz) enz. mij nou niet bepaald tot enthousiasme stemden, alhoewel het er eigenlijk zo oppervlakkig best leuk uitzag. En je zult wel weten, dat de verkoopwaarde van zoiets tweedehands, zelfs ongebruikt, dramatisch laag is. Ik zou me dus, om een hoop narigheid te voorkomen, maar bij een goede modelvliegclub laten adviseren bij je aanschaf, je zal iets duurder uit zijn (hoeft niet dramatisch duur te zijn), maar dan koop je tenminste iets waar je ook later, voor je tweede model, plezier van kunt hebben.

bart,

er zijn diverse topics geweest over die "speelgoed" sets van oa jamara, met al hun voors en tegens goed besproken.

even zoeken in beginners op "speelgoed" en de draden zullen wel opkomen.

Bart,

Waar woon je?
Er woont vast iemand in de buurt die je eens "in het echt" kan laten zien wat wel en niet belangrijk is. Werkt vaak een stuk makkelijker als via een beeldscherm.

Groeten,
Gerben

Idd, ga eerst even langs een club. Hun kunnen je goed vertellen wat je wel en niet moet hebben. En luister niet naar de conrad, het meeste wat hun vertellen is onzin. Enn piper is echt geen beginners toetsel omdat de start erg kut is.

hey.

Ik heb zelf een colibri.
Dit is een heel fijn toestel om mee te beginnen.
Het lijkt een beetje op een charter, ook een goed toestel.

groetjes matthijs

Matthijs,

Sorry ben ik niet met je eens. Heb diverse leerlingen met een Colibri geholpen. Dit is toch een van de mindere leskistjes op de markt. Bouwdoos is prima, vliegeigenschappen wat minder.
Let wel ik zeg niet slecht, maar echt wat minder als diverse andere modellen op de markt.

Gerben

hey.

Dat ben ik niet met je eens. :lol:
een colibri is een prachtig beginners model, ik weet niet wat er niet goed aan is, het lijkt heeel veel op een charter, ook een goed vliegtuig, alleen een colibri heeft maar 2 wieltjes voor en niet 3 wieltjes wat een charter wel heeft.
Maar wat is volgens jou niet goed aan een colibri? :D
ik hoor het nog wel.

groetjes matthijs

matthijs,
heb je al es met een charter gevlogen?
dan pas merk je het verschil tussen de vliegtuigen :wink:

hey.

Nee, ik heb niet met een charter gevlogen.
Maar kun je me vertellen wat het verschil is tussen die twee vliegtuigen?
Dat is wel fijn om te weten.
alvast bedankt

groetjes matthijs

de colibri is een goed beginnerskistje maar hij is niet zo stabiel als bv een charter.
het vliegt allemaal ietsje zenuwachtiger.
ook het opsteigen is wat lastiger met zon ding.

voordeel is wel, heb je het daarmee allemaal goed onder de knie, het gat tussen een vervolgkist ook wat kleiner is. :D

hey.

ik heb maar weinig gevlogen.
maar ik heb wel heel veel vlieg ervaring.
maar een charter zal wel iets stabieler zijn ja, en met een colibri moet je meer regelen, daar heb je gelijk in, maar als je het onder de knie hebt, dan lukt het wel, ook met andere vliegtuigen, daar heb je gelijk in.

groetjes matthijs

Matthijs,

Vertel eens over je vele vliegervaringen..
(dan weten we waar jij je colibri mee kunt vergelijken)

Gerben

hey

m'n oom, die is NL kampioen modelvliegen geweest, ik weet niet precies wanneer, rond 1975 geloof ik.
Jan Toirkens uit Eindhoven, mischien ken je hem wel, hij vliegt in Geldrop.
Maar hij heeft heel veel vliegtuigen, en ik heb er heel veel geprobeerd, en hier in m'n familie word er heel veel gesproken over vliegen, ook werkelijke vliegtuigen, dus ik heb er al veel verstand van.

groetjes matthijs

Matthijs,

Sorry vraag is niet helemaal duidelijk denk ik.
Met welke modellen heb je zelf gevlogen.
Met zelf vliegen bedoel ik onbegeleid vliegen, dus van start t/m landing zelf gevlogen, en dan diverse malen per model.

Gerben

hey.

Ik heb zelf 1 zwever gehad, een van 3 meter (cirris)
daar heb ik nooit zelf standig mee gevlogen, maar wel vaak met een instructeur, maar dat was toch een verkeerde keuze, een zwever zonder motor, dus toen heb ik een colibri gekocht, een motor kistje met een 6.5cc motor.

Groetjes matthijs

zo nou weten we wat je 'vele vliegervaring' is en kunnen we bart gaan helpen.

:ontopic:

bart je moet je je afvragen hoeveel je aan je hobby wil gaan uitgeven en hoeveel tijd je eraan wil besteden, en dan kun je de keuze maken tussen speelgoed en een 'echt' kistje

Back