Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ElectrischeRutger, 23 jan 2012.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik heb vorige week op circuit gereden met eerst 4 tankjes Tornado en daarna 5 tankjes RB brandstof. Beide 25%. M'n motor liep beter op RB en als ik tunede voor dezelfe performance werd m'n motor met RB brandstof bijlange niet zo warm als met tornado.

    En 5 liter RB kocht ik voor 38euro vroeger. Das toch wel goedkoper als iets meer dan 2 tientjes voor 2.5liter Tornado. Voor iemand die maar 30euro verdient per krantenronde is dit veel geld. +- 20-30% verschil en jij vindt dat niet veel?
     
  2. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ik weet hoe krap je kan zitten met je geld als krantenjongen.
    nu ben ik gelukkig over naar AH waar je wat exta krijgt.
    je kan al niet erg dure auto's halen en ik denk ook niet dat als je iedere keer tornado nitro moet halen dat je geld overhoud voor onderdelen.
    ik weet niet of je ook bijv. 2.5 liter van rb hebt maar dat zal dan toch wel goedkoper zijn als ik t zo hoor
     
  3. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Je kunt beter per 5 liter kopen. Das meestal wel goedkoper.
     
  4. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ja das waar.
    misschien dat je ouders je wel wat voorschieten als je wat nodig hebt?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Of zelf mengen.....
     
  6. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Mn ouders betalen vaak wel mee aan dingen, maar ik bedoel, ik moet ook een keer zelfstandig woorden eh, nu altijd als ik geld te weinig heb betalen zei de rest of helemaal, maar later moet ik het ook zelf verdienen..

    @Roelof, zelf mengen is toch juist nog duurder ofniet? Kan jij mij anders de links geven wat je allemaal nodig hebt?


    EDIT: gevonden

    De formule:

    3% Castrol M50 olie
    7% Castrol MSSR olie
    Gewenste hoeveelheid Nitromethaan
    Tot de 100% aanvullen met methanol

    Dan staat er nog dit:
    Methanol en Nitromethaan is via de LHS of de chemie handel verkrijgbaar,:

    Wat is de LHS? Chemie handel snap ik wel wat het is, LHS geen idee.. Castrol garage zit wel in de buurt, dacht in Veenendaal nog op het industrieterrein van autozaken..
    Dus ff weten wat LHS is ;)

    Rutger
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Let's have se... euh ik bedoel local hobby store. De lokale modelbouwwinkel dus.
     
  8. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Oh oké, sorry dan ;)

    Bij PkRacing staat het niet op de site, Quartel alleen per 20Liter Methanol wat ik dus sowieso niet hoef, neem aan dat ik veel minder moet gebruiken voor 10Liter, Nitromethaan hebben ze bij PkRacing en Quartel niet, en bij Toemen hebben ze al helemaal niks..

    Ff verder kijken dus :)
     
  9. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Moest ik een kind hebben van 13 jaar zou ik liever hebben dat hij geld komt vragen voor een blik nitro dan dat hij in mijn huis zelf nitro zit te mengen :rolleyes:.
     
  10. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    +1 (probeer even terug te halen hoe ik zelf als 13 jarige was, en dat maakt me bang als ik mezelf als 13 jarige methanol zie mengen:rolleyes:)
     
  11. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Ohh haha, sorry, wist niet dat het gevaarlijk was, dan maakt die 10euro denk ik niet zoveel verschil, als ik dat aan mijn ouders laat bij betalen.. De eerste 10Liter betalen mijn ouders sowieso, dus dat is al een tijdje rijden...

    Zelfde als hierboven, dat wordt hem dan niet ;)
    Mn moeder zegt al dat het brandbaar is, houd er zelf graag een aansteker bij en dan hebben we geen huis meer :p
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Heeft natuurlijk een kern van waarheid maar moeilijk is het niet en echt schadelijk ook niet, deze stoffen worden pas echt gevaarlijk voor de gezondheid als je er uren continu aan blootgesteld wordt. Het nadeel is wel dat je vaak aan grotere hoeveelheden moet gaan denken al is een 5 liter blik methanol en 1 liter nitro nu niet echt schokkend groot.

    Maar als je met wat modelbouwwinkels in de buurt gaat praten kom je vast wel 1 tegen die ook eigen mengsels verkoopt.
     
  13. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    nou ik denk dat die stoffen zoiezo schadelijk voor je zijn hoe kort je er ook mee bezig bent.
    natuurlijk is het wel zo dat het erger is als je er uren bij zit dan een paar minuten
     
  14. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    dat klein geld maakt me niet zo veel uit het gaat mij er meer om hoe lang ik onderweg ben om het te halen.
     
  15. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    nou ik denk dat bij Electrischerutger het er ook om draaid hoeveel het gaat kosten en het gaat nou eenmaal op dit topic om hem of niet soms
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
  16. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mailtje rondsturen naar jouw vrienden om te vragen wie nog nitro moet hebben. Dan kun je per 5-10 blikken van 5l aankopen. En als je die dan laat opsturen, zijn die verzendkosten zo goed als verwaarloosbaar.

    Of je koopt bij iemand die ook jouw circuit raced. Ik ben nog nooit naar de winkel geweest om nitro te kopen.
     
  17. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    ik ga geen importeurtje spelen
     
  18. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    is dat zo erg dan?
     
  19. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    als 98% van de club tornado gebruikt en de winkel om de hoek is ga je toch niet ergens uit t land 50 liter nitromethanol bestellen. hoe snel wil je dat de politie voor je deur staat? straks denken ze nog dat je een bom aan het bouwen ben inplaats van een modelbouw auto
     
  20. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Jooh ze geloven je echt wel als je je auto's laat zien hoor, en anders laat je toch zoiets als hier zien?
    De politie komt hiervoor dus echt niet aan je deur..
     

Deel Deze Pagina