Beginnerstruggy? Protech Vrx 1

dus een hpi trophy truggy bij pk is 450 dus zit je wel erg over je limiet!!
maar als je voor die protech gaat betaal je t later allemaal weer terug dus zou lekker voor de trophy gaan!

geen trophy maar wat ik zo lees is het een goede auto en als je van 97 van de 100 mensen goede dingen over die auto hoort is het waarschijnlijk wel zo hè:rolleyes:
daar heb je toch niet persee een hpi trophy voor nodig.... en daarbij heb je er zelf wel 1 dan?

Blijf erbij, HongNor zijn ook zeer goede RTR wagens en kunnen zich met gemak meten met HPI :D.

Was mijn allereerste RC auto, De HongNor X2 pro RTR

6813575663_78dc94e3aa.jpg

rutger, ik zou als ik jou was doorsparen of een 1/10 want 1/8 is eigenlijk altijd boven de 300. waarschijnlijk ook wel meer dan 400. 1/10 is vaak een stukje goedkoper.
misschien dat je dat al hebt gedaan en dat ik een beetje achterloop:p

Voor een 1/10de truggy kan je naar de hobao hyper TT kijken.
Ik heb daar de elektro variant van en dat rijdt nog plezant.

De witte dus :p
6583243855_5e618fc6c1.jpg

Filmpje:

Dit was het eerste ritje, had nog wat weinig stuur omdat de banden geen goede grip had en veel snelheid zat er ook nog niet in door de te kleine pinion. Die dingen zouden nu opgelost moeten zijn :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, heb dit jaar nog maar 1 keer gereden denk ik.

Hoeveel turns en pinion enzo hang sterk af van de wagen.
In mijn 1/10 elektro truggy heb ik de castle 1410 3800 kV zitten icm een 2s lipo, in het filmpje was het pinion 14. Dit is nog wat traag, heb er nu een 18 opzitten, maar moet nog testen. Heb ook shumacher minipin bandjes, die doen het altijd goed op dat tapijt in Charleroi.

In mijn 1/8 elektro buggy heb ik een 2000kV motor icm een 4s lipo en pinion 16. Kan u verzekeren dat dat gewoon hard gaat. Meer dan hard genoeg om op een circuit te rijden.

dus misschien is 15t pinion wel goed dan?
mijn 1/8 gaat er als volgt uitzien:
team associated rc8.2e met 2000kv ripper motor combo en 4s lipo
als u het weet wat is dan een goede pinion?

Geen idee, pinion 15 lijkt mij wel goed uitgangspunt.
Das een beetje zoeken. Je motor mag zeker niet warmer worden dan 65-70°C.

oooh oke bedankt roelof, weer wat geleerd:p
omdat het ook op amerikaanse sites staat dacht ik eerder aan turns dan aan tanden. als ik er over nadenk is het ook wel logisch met die tanden:?

Laatst bewerkt:
Vandaag naar PkRacing geweest, en heb daar weer eens even goed rondgekeken en om info gevraagd! :D
Heb daar ook de Kyosho DBX gezien en eerlijk, ik vind dat ding toch wel even gaaf en mooi als de Hpi Trophy Truggy. Ik dacht dat ik niks met buggy's had, maar toen ik deze zag dacht ik toch wel even of die wel echt moest nemen..

Ze hebben mij daar aangeraden er zelf nog goed over na te denken (logisch) maar zeiden dat de Kyosho DBX mij misschien beter uitkwam qua budget en een truggy toch meer voor op het circuit was, de buggy leuker was om goed mee te bashen. De Hpi Trophy was ook goed, maar die was meer gemaakt voor het circuit volgens hun, wat ik ook wel geloof.

Zei hebben uiteindelijk na nog een heel verhaal verteld dat ik beter kon beginnen met de Kyosho DBX, omdat ik dan ook meer onderdelen er meteen bij kon kopen en ze zeiden dat je niet je budget moest vergroten omdat je hem mooier vond..

Weer heel wat geleerd dus :D

Als ik heel eerlijk ben, vind ik deze, de Kyosho DBX toch iets mooier dan de Trophy Truggy:
Kyosho-DBX-2.0-blue.jpg

review-kyosho-dbx-chassis-shot.jpg

VS

2009021901_1.jpg

trophytruggy6_slideshow.jpg

Groet,
Rutger

Heb ik net een heel testverslag van de DBX2.0 klaar liggen voor publicatie. Een erg leuke auto waar je best wel wat plezier mee kunt beleven!
En toch denk ik dat een 1:8 buggy met eemn 3.5cc motor een betere keuze is want die heb je voor een dezefde prijs.

En de Trophy truggy hoort op het circuit thuis? Indien zo, dan hadden ze hem wel met een betere motor zonder trekstarter geleverd.

Heb ik net een heel testverslag van de DBX2.0 klaar liggen voor publicatie. Een erg leuke auto waar je best wel wat plezier mee kunt beleven!
En toch denk ik dat een 1:8 buggy met eemn 3.5cc motor een betere keuze is want die heb je voor een dezefde prijs.

En de Trophy truggy hoort op het circuit thuis? Indien zo, dan hadden ze hem wel met een betere motor zonder trekstarter geleverd.

komen fabrikanten naar jou om hun auto's te testen?

Back