Beginnersvraag CopterX 450

Dag Allemaal,

Ik lees hier al een jaar mee en vond het tijd worden voor mijn 1e post (en registratie). Ik vlieg momenteel een lama v4 2.4ghz die ik redelijk onder controle heb (behalve dan dat het ding soms zo uitvalt en ik weer eens crash)

Ik wil graag een wat betere heli kopen die iets minder storingsgevoelig is maar ik ben uiteraard nog steeds een beginner die nog nooit anders als lama v4 en picooz :) heeft gevlogen.

Is de CopterX 450 een logische volgende stap of kan ik beter iets anders kopen, ik vlieg meestal buiten, binnen is niet echt een optie.

Ik heb al gezocht in de diverse topics maar kon niet goed een antwoord vinden op mijn vraag dus stel ik hem hier.

Alvast bedankt.

Een lastige vraag, het hangt geheel van jou zelf af.

Veel mensen zullen eerst een FP heli aanbevelen.
Een cp heli vliegt echter veel stabieler.

Voor een cp heb je wel wat extra vaardigheden nodig zoals basiskennis van rc- apparatuur en hoe je een cp heli afsteld.
Als je hier al een jaar meeleest weet je dat er al diverse links zijn langsgekomen naar filmpjes hoe dat werkt.

Voor het vliegen met een CP is een flinke dosis zelfbeheersing nodig.
Het is wel even wat anders als een coax heli.
Je zal weer helemaal opnieuw moeten beginnen met leren vliegen.
Dus, trainingsgear eronder, en over de grond schuifelen tot je hem stil kan houden. In kleine stapjes steeds iets hoger.

Ik ben zelf begonnen met een Honey Bee FP voordat ik een KDS450C CP heli kocht.
Dankzij die HB kon ik met de kds meteen hoveren maar aangezien de kds zoveel lekkerder vliegt en reageert ben ik er van overtuigd dat ik het met deze ook had kunnen leren.
Ok, een fp is veel goedkoper als hij crashed, juist doordat het zo goedkoop is nam ik extra risico's en heb ik erg vaak een vlucht voortijdig moeten afbreken.:mad:

Dus, als je iemand bent die gevoel heeft voor techniek, de wil om alles erover op te zoeken en te leren, en het geduld heeft om in kleine stapjes te leren vliegen dan kan je voor een CP heli gaan.

Zelf heb ik geen ervaring met copterx maar ik hoor er weinig slechts over.

Laatst bewerkt:
Tnx voor je antwoord.

Ben zojuist bij modelbouwshoptwente in Delden geweest en heb toch een E-Sky Belt gekocht op hun advies. Was een stuk goedkoper, hier mee leren en opbouwen en dan door naar een trex 500 ;)

Vanavond de CP maar eerst eens goed bekijken, heb al wel alle beginner guide fimpjes op internet gekeken.

Back