Beginnersvraag. Team Associated RC10B4.2 RS RTR

Zat met enkele beginnersvragen...

Zou willen gaan rijden op offroad circuit in Merchtem (Power team) Heb vroeger nog wat Nitro onroad gereden in Rumst maar ook altijd recreatief.

Ik was aan het kijken naar de Team Associated RC10B4.2 RS RTR. Leek me interessant omdat ik recreatief zou willen rijden maar iets wil dat toch aanleunt bij een competitiemodel. Misschien dat ik na 1-2 jaar wel wil deelnemen aan clubkampioenschap. Zou dan waarschijnlijk wel met een andere wagen zijn als het zover is.

Mijn concrete vragen:
- Is dit een goed model voor wat ik ermee wil doen? Mogelijks betere alternatieven maar dan wel rekening houdend met mijn 2e vraag en ongeveer zelfde budget?
- Wat is een goede team associated winkel (liefst rond Antwerpen/Mechelen) omdat ik het liefst nog altijd bij een winkel terecht kan voor aankoop en/of onderdelen. (Maar is geen showstopper)

PS: Heb ook al wat liggen zoeken naar tweedehands, maar dan moet je wel net vallen op iets en zou het liever dan ineens nieuw kopen.

De b4.2 is tot voor kort een van de top-auto's geweest, maar nu inmiddels voorbij gestreefd door de B5. Je zal aan een B4.2 dus zeker geen slechte auto hebben

Nadeel van RTR setjes is dat de spullen die er in zitten wel goed, maar niet geweldig zijn.
Voor recreatief gebruik prima, wil je wedstrijd rijden dan wil je vaak net iets meer.

- Sensored motor/regelaar ipv sensorless ivm de punch
- schockbrekers met uitwendige schroefdraad ipv clipjes
- titanium pushrods ipv staal ivm kromrijden
etc.

Je kan een RTR natuurlijk updaten maar dan ben je vaak beter af met alles los te kopen.
Ook is het slim om je auto van de grond af op te bouwen zodat je in geval van schade weet hoe alles in elkaar zit.

Onderdelen zijn prima te verkrijgen (o.a. duitsland) maar denk niet dat veel winkels dit op voorraad hebben

Je kan een RTR natuurlijk updaten maar dan ben je vaak beter af met alles los te kopen.
Ook is het slim om je auto van de grond af op te bouwen zodat je in geval van schade weet hoe alles in elkaar zit.

JA klopt. Had ik ook al uitgemaakt door wat rond te surfen.

Ik wil in eerste instantie iets dat gewoon deftig is. Ik wil liever nu niet alles liggen apart aankopen omdat ik er eigenlijk nog te weinig van ken. Eens ik een beetje mee ben en misschien wat competitie wil doen zou ik idd opteren voor chassis + onderdelen.

Back