Beginnersvraag voor micro. 3 of 4 channel?

Chow

Forum veteraan
Ik ga mijn eerste helicopter kopen voor huiskamerplezier. Het wordt een coaxiaal omdat ik nog echt nooit gevlogen heb. Is het zinnig om dan gelijk voor een 4ch te gaan of is 3ch voldoende? Ik zat als beginnershelicopter namelijk te denken aan een Syma S107.
Of geef ik beter iets meer uit met een simulator erbij? En welke modellen zouden dan voldoen? Budget is maximaal 100 euro.

Ik heb geen ambities om uit te groeien tot een topvlieger. Tís puur voor plezier en ontspanning. En om rondjes over de racebaan te vliegen als ik even niet aan de beurt ben.. ;)

Ha Chow,

Ga voor een 4 kanaals heli, op een 3 kanaals ben je erg snel uitgekeken, mocht je toch nog verder willen is het ook lastig af te leren dat je met een 3 kanaals zender hebt gevlogen.
Van Nine Eagles heb je hele leuke en betaalbare 4 kanaals coax micro heli's van rond de 60 euro.

Voor een coax heb je absoluut niets aan een sim, coax is gewoon fun hebben en makkelijk te leren.
Een sim ga je gebruiken wanneer je heli's gaat vliegen die niet zelf stabiliserend zijn en dus serieuzer wordt!

Succes met je keuze!

De Nine Eagle Solo vind ik her en der voor zo'n 75 euro. Maar ik heb uiteraard geen lijst van betrouwbare webshops :)

Als je nog niet zeker weet of je heli's echt leuk vind kan de S107 een veilige opstap zijn. Maar de Solo is ook erg beginnersvriendelijk. Enige waar je wellicht aan zal moeten wennen is dat gas (=hoogte) en draaien op 1 stick zitten bij een 4 kanaals. Voordeel van de Solo is dat de zender ook past bij de Solo Pro en Bravo SX, de enkel rotor mini's van Nine Eagles. Dus je kan later een losse heli erbij nemen als je meer wilt.

Lastig dillema. Had al e.e.a. gelezen op dit forum de laatste week maar blijf twijfelen :)

Lastig dillema. Had al e.e.a. gelezen op dit forum de laatste week maar blijf twijfelen :)

Ja, we kunnen geen beslissing voor je nemen. Ik heb zelf ook geen ambitie om topvlieger te worden, maar vlieg nu wel bijna dagelijks met de Solo Pro of Bravo SX, terwijl ik ook begonnen ben met een goedkoop 3 kanaals coaxje. Als je nu voor de S107 kiest, kun je daarna nog steeds die Solo erbij nemen, en toch binnen je 100 euro budget blijven.

Ik heb geen spijt van het aanschaffen van de S107, het is een degelijke 3 kanaals, en ermee landen op een bierviltje of vergelijkbare "helipad" blijft leuk.

Als je nu voor de S107 kiest, kun je daarna nog steeds die Solo erbij nemen, en toch binnen je 100 euro budget blijven.

Dat is inderdaad zo.. Ik schaf eerst wel de S107 aan. Is maar drie tientjes dus daar raak ik niet failliet van.. Eerst maar eens een tijdje spelen met zo'n ding..

Ik kan scherp geprijsd een Solo Pro krijgen.. Maar da's gelijk een stuk lastiger vliegen voor een beginner denk ik??

Solo pro heb ik ook nog voor je staan met een hele berg reserve onderdelen, mocht je wat stuk vliegen , kun je het meteen repareren ;)

Mooi :) Ik heb de Solo Pro maar gekocht. Vanavond maar kijken of het lukt allemaal.. Alles met beleid en niet gelijk stunten. Dan zal het wel lukken..

Mooi :) Ik heb de Solo Pro maar gekocht. Vanavond maar kijken of het lukt allemaal.. Alles met beleid en niet gelijk stunten. Dan zal het wel lukken..

Tipje, zorg voor voldoende ruimte bij de eerste vluchten, en inderdaad rustig met de sticks. Anders zit je zo tegen de muur...

Ja ik ga inderdaad gewoon midden in de kamer eerst maar hoveren. Kijken of ik de heli een beetje op z'n plek kan houden.. Dat is me ook geadviseerd in de winkel.. Rustig opstijgen, trimmen en op z'n plek houden.. Als dat lukt op m'n gemak andere dingen proberen..

Back