beginnersvraag

• Topicstarter Topicstarter pyroprutser
  • Startdatum Startdatum
P

pyroprutser

Guest
Ik heb een Eco 8 met een Heli 4000 digital motorregelaar. Ik heb 4 servo's+ de motorregelaar er moeten volgens mij dus 5 stekkertjes in de ontvanger. hoe kan ik de 4 servo's en de gascurve besturen? naar mijn weten kun je met de 2 stickjes maar 4 dingen te gelijk doen

Met de gasstick bestuur je de throttlecurve en de pitchcurve tegelijk. Maar als je dat niet weet denk ik dat je nog heel wat te leren hebt alvorens te gaan vliegen.

Ben ook zo begonnen. Mijn tip is of iemand opzoeken die het kan uitleggen of héél veel droog uitproberen hoe de heli werkt. Nadat ik, gedwongen door een crash, de hele electronica opnieuw moest installeren, wist ik wel hoe de heli werkt.

Bedankt voor jullie snelle reactie. Maar als ik het goed begrijp moet ik dan de stekker van de pitch servo aansluiten op het 5e kanaal van mijn reciever. Hoe stel ik in dat de pitch en gascurve met de zelfde stickbeweging werken?

Je moet een helimodel aanmaken in je zender met de juiste tuimelschijfinstellingen.
Dan worden gas en pitch automatisch op 1 stick geplaatst.
Dit kan je dus vinden in de handleiding van de zender.
Maar wat al eerder gezegd is, zoek iemand in de buurt (of een vereniging) die de klappen van de zweep al heeft gehad, scheelt een hoop inspanning.
Je kan alles online vinden, maar het is een zoektocht.

Eric

Heb geen idee wat een Eco 8 is maar als het enigzins op de trex 450 en broertjes lijkt kun je al heel veel leren van de finless filmpjes. En de 101's zijn ook wel handig denk ik. ( helifreak forum )

LET OP LET OP:

Welke Eco-8 heb je? Met een mechanische pitch (servo met Y-kabel op het gas) of is de heli gebouwd met een electronische pitch op de swash-mix...

Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens vindt je een volledig programmeervoorbeeld voor de Eco-8 op Ha-eM Helifun (da's echt een suspersite voor info rondom de electroheli...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back