beginnersvraagje Fixed pitch micro heli

• Topicstarter Topicstarter elsvd
  • Startdatum Startdatum
E

elsvd

Guest
hallo,

Graag zou ik een leuk, goedkoop helikoptertje kopen. Ik heb geen grote ambitie in helikoptervliegen, maar wil wel graag een leuk en uitdagend helikoptertje. Voor zover ik gelezen heb zijn toestellen voor buiten precies wel duurder?

Maar nu concreet:

Op hobbyking zie ik volgende, goedkope heli:

HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing HK-190 2.4ghz 4Ch Fixed Pitch Helicopter (RTF-Mode 2)
EN
HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing HK-190 2.4ghz 4Ch Fixed Pitch Helicopter (RTF-Mode 1)

Wat wil die mode 2 en 1 zeggen? Volgens mij is dat tweemaal dezelfde heli maar de prijs is ook verschillend... Misschien een domme vraag maar ik ben totale beginner

Zou deze heli fun zijn? Daarmee bedoel ik toch een uitdaging en ook met leuke vliegeigenschappen of rommel? Iemand daar ervaringen mee?

Of ga ik beter voor een Nine Eagles solo pro 328? Die een beetje duurder is en blijkbaar ook dubbel zo zwaar.
HobbyKing R/C Hobby Store : Solo Pro 328 4CH Fixed Pitch Helicopter - Red (RTF)

Nogmaals sorry voor mijn beginnersvragen. Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Thx!
grtz Els

merci voor de reactie en de link. Interessant. Maar wat wil die mode 1 en mode 2 zeggen?

En is het doenbaar om zonder ervaring met dit soort heli's te leren vliegen?

merci voor de reactie en de link. Interessant. Maar wat wil die mode 1 en mode 2 zeggen?

En is het doenbaar om zonder ervaring met dit soort heli's te leren vliegen?

Die kleine heli's kunnen gelukkig wat hebben, maar het is toch aan te raden om de eerste keren in een wat grotere ruimte te vliegen, bijvoorbeeld een gymzaal. Dan kun je rustig de heli trimmen, zodat deze stil blijft hangen, en heb je de ruimte om aan te voelen hoe hij reageert op de sticks. In een woonkamer met meubels is dat wat lastiger.

Back